סין על הנגיף: לא סביר שמדינות מונעות מאזרחינו להיכנס לשטחן

משרד החוץ הסיני הגיב להתפשטות וירוס הקורונה וציין כי מדינות ברחבי העולם, ובמיוחד ארה"ב, הגיבו בהגזמה להתפרצות המחלה והאשימה את הממשל האמריקני בכך שלא סייע לה וזרע פאניקה

זמן צפייה: 00:32

משרד החוץ הסיני הגיב הבוקר (שני) להתפרצות וירוס הקורונה, וטען כי מניעת כניסת אזרחים סינים למדינות שונות בעולם היא פעולה "לא סבירה". המשרד הסיני הוסיף כי מדינות ברחבי העולם, ובמיוחד ארצות הברית, "הגיבו בהגזמה" להתפרצות.

עוד נכתב בהודעת משרד החוץ הסיני כי הממשל האמריקני יצר והפיץ פאניקה בנוגע לווירוס, וכי במדינה מקווים שמעכשיו מדינות יקבלו החלטות סבירות, רגועות שמבוססות על ממצאים מדעיים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עקב התפרצות נגיף הקורונה: מדד שנגחאי הסיני עם ירידה חדה

חשש בישראל: מוצרים רבים יתייקרו בגלל מחסור בחומרי גלם מסין

רה"מ בדיון על הנגיף הסיני: "נפעל להקמת מפעל חיסונים בארץ"

אישה עם מסיכה בסין
אישה עם מסיכה בסין | צילום: רויטרס

במקביל, מניין ההרוגים מהתפרצות המחלה עומד על 361 בני אדם, שמתו בעקבות סיבוכים רפואיים שחולל הנגיף הקטלני בסין, ומספר הסינים שנדבקו בווירוס עומד על 17,205.

בתוך כך, בעקבות התפשטות הווירוס מדד שנגחאי ירד הלילה בשיעור חד של 8.7% בפתח יום העסקים באסיה. משרד האוצר בסין מסר כי המדינה תסבסד תשלומי ריבית לחברות מסוימות שנפגעו כלכלית מהתפרצות הנגיף. כמו כן, מטבע היואן נחלש ב-1.17% ועומד על 7.01 לדולר.

חיטוי נוסעים בעקבות וירוס הקורונה
חיטוי נוסעים בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

המשבר המעמיק בכלכלה הסינית בשל התפשטות הנגיף עלול להשפיע על זמינותם ומחירם של מוצרי צריכה בישראל. מפעלים בארץ מדווחים על מחסור בחומרי גלם מסין הדרושים לייצור מוצרים בישראל. המחסור עלול כאמור להביא להתייקרות של מוצרים רבים ולמחסור בסחורות המיוצרות בארץ, בנוסף למחסור במוצרים סיניים.

אתמול הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את המכון הביולוגי ואת משרד הבריאות לפעול למציאת חיסון לנגיף הקורונה ולהקמת מפעל חיסונים בארץ. "יכול להיות שגם בעניין הזה, אם נעבוד מספיק מהר, עם התקצוב הראוי ועם האנשים המוכשרים שיש לנו - גם כאן ישראל תקדים את העולם", אמר בתום דיון בין-משרדי בנושא.