רה"מ בדיון על הנגיף הסיני: "נפעל להקמת מפעל חיסונים בארץ"

בתום דיון בין-משרדי אמר נתניהו כי יקודם מאמץ למציאת חיסון לווירוס. עוד הוסיף כי משרד הבריאות יצא בקמפיין הסברתי לציבור - לצמצום התפשטות המחלה. "הגעת הנגיף לישראל - בלתי נמנעת"

זמן צפייה: 13:20

נגיף הקורונה בדרך לישראל: ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (ראשון) כי הנחה את המכון הביולוגי ואת משרד הבריאות לפעול למציאת חיסון לנגיף הקורונה ולהקמת מפעל חיסונים בארץ. "יכול להיות שגם בעניין הזה, אם נעבוד מספיק מהר, עם התקצוב הראוי ועם האנשים המוכשרים שיש לנו - גם כאן ישראל תקדים את העולם", אמר בתום דיון בין-משרדי בנושא.

"המטרה שלנו היא קודם כול לדחות את הגעת הנגיף לארץ", הוסיף. "אני אומר 'לדחות', כי זה בלתי נמנע שהוא יגיע - אחר כך לטפל, לאתר את הנדבקים, לבודד אותם ולטפל בהם".

עוד בחדשות 13:

מוות ראשון מחוץ לסין: פיליפיני מת מהתפרצות מחלת הקורונה

ההגבלות יוחמרו: מי ששב מסין לישראל – יחוייב בבידוד לשבועיים

בהלה בנתב"ג: עשרות נוסעים מסין נחתו – וגורשו

ראש הממשלה נתניהו בדיון ההיערכות הלאומית והתמודדות עם התפרצות נגיף הקורונה
ראש הממשלה נתניהו בדיון ההיערכות הלאומית והתמודדות עם התפרצות נגיף הקורונה | צילום: חיים צח/ לע''מ

נתניהו אמר בדיון כי יש להפעיל את כל האמצעים הנדרשים כדי למנוע הדבקה בישראל וכי "עדיפה היערכות יתר על פני היערכות חסר". עוד הודיע כי משרד הבריאות ייצא בקמפיין הסברתי לציבור בו יועברו הנחיות לשמירה על היגיינה כדי למנוע הדבקה.

מוקדם יותר היום התקיימה ישיבת היערכות במשרד הבריאות, בראשות השר יעקב ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ובה חזר ליצמן על קריאתו לציבור: "אני קורא לאלה שחזרו מסין בתקופה האחרונה להקפיד להישאר בבידוד בבית. לכולנו יש אחריות על בריאות הציבור ועל כולם לוקחת חלק במאמץ למניעת התפשטות הנגיף, כדי להגן על בריאות הציבור".

בתוך כך, השר ליצמן ושר הפנים אריה דרעי, ביקרו היום במתחם הבידוק הסגור בנתב"ג. "אנחנו כמעט בטוחים שלצערנו הנגיף הזה יגיע לארץ", אמר השר ליצמן. "אנחנו נערכים לעשות את הכול כדי לטפל בדבר הזה. אנחנו מתפללים לשם שיעזור לנו".

חיטוי נוסעים בעקבות וירוס הקורונה
חיטוי נוסעים בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

"לא צריך להיכנס להיסטריה אבל חייבים להקפיד על כל ההנחיות. הנגיף יצא בסין ונמצא בהרבה מדינות ואנחנו עדיין לא יודעים אם יגיע לישראל", הוסיף השר דרעי. "זה עובר מהר ולכן כל ההיערכות וכל ההגבלות והנחייה שלי לכל עובדי רשות ההגירה - אנחנו ראש קטן, אנחנו פועלים ישר, הזהרנו מטוס מרוסיה שלא להביא אזרחים סינים והם הביאו ולא הכנסנו. כל האזרחים הישראלים שיבואו מסין יעמדו בהנחיות שהפצנו ועוד נפיץ".

הטיסות הישירות האחרונות מסין נחתו היום, ואיסור הטיסה מהמדינה נכנס לתוקף. "נורא נזהרנו שם, לא יצאנו החוצה ואם כן – זה היה כמובן עם מסכות ואלכוהול לחיטוי הידיים", סיפרה אישה שחזרה היום לארץ מסין. "החשש תמיד קיים כי אף אחד לא יודע באמת מה קורה".

אמש הודיעו משרדי הבריאות והפנים על שורת הגבלות והחמרות שמטרתן למנוע את כניסתו של הנגיף לישראל. שר הבריאות יעקב לצמן פרסם היום שתי הוראות חדשות: הראשונה מאפשרת לרשות האוכלוסין לסרב את כניסתם של מי שאינם תושבי ישראל, ושהו בסין ב-14 הימים האחרונים, זאת בהמשך להפסקת הטיסות הישירות לסין וסגירת המעברים היבשתיים.