בית משפט המחוזי בירושלים ביטל את הקפאת הרצת אסדת "לווייתן"

ביהמ"ש ביטל את צו העיכוב הזמני על הפעלת אסדת הגז, הממוקמת כ-10 קילומטרים מחוף דור. השופט קיבל את עמדת אנשי המקצוע ממשרדי הממשלה. "החשש שמועלה אינו גובר על הפגיעה בקידום הפרויקט"

זמן צפייה: 00:21

בית המשפט המחוזי בירושלים ביטל היום (חמישי) את הקפאת הליך ההרצה של אסדת הגז "לווייתן" הממוקמת כעשרה קילומטרים מחוף דור, דרומית לחיפה. בנימוקיו כתב השופט אלי אברבנל: "החשש שמועלה אינו גובר בנסיבות העניין על הפגיעה המשמעותית בקידום הפרויקט העלולה להיגרם כתוצאה ממתן הצו המבוקש, והשלכותיה מרחיקות הלכת".

עוד הסביר השופט כי לאחר שמיעת הסברים מפורטים מצד גורמי המשרד להגנת הסביבה, הוא שוכנע כי היתר הפליטה לאסדה ואישור תוכנית ההרצה נעשו על יסוד של מומחיות מקצועית ושיקול דעת מקצועי. כלומר, הוא קיבל את עמדת אנשי המקצוע במשרדים הממשלתיים, האנרגיה והגנת הסביבה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בית המשפט הוציא צו עיכוב זמני להרצת אסדת "לוויתן"

הפחד מאסדת הגז לוויתן: התושבים חוששים שיצטרכו לפנות את בתיהם

פי 6 יותר פוטנציאל דליפה משדווח: היתר לאסדת "לוויתן" נדחה

אסדת הגז מול חוף דור
אסדת הגז מול חוף דור | צילום: חברת דלק

מאוחר יותר היום יתקיים דיון בעתירה נוספת נגד הפעלת האסדה של עמותת שומרי הבית, בפני אותו השופט בבית המשפט המחוזי.

כזכור, ביום שלישי הוציא בית המשפט צו עיכוב זמני להרצת אסדת הגז. השופט אברבנאל כתב בהחלטתו כי יוקפא היתר הפליטה שקיבלה "נובל אנרג'י". זאת, מאחר שהחברה לא סיפקה טענות נגד העתירה של שש מועצות מקומיות בדבר לנזק בלתי הפיך לבריאות הציבור.

השותפות בפרויקט מסרו בתגובה להחלטה: "השותפות בלוויתן קיבלו לידיהן את החלטת בית המשפט הנכבד והן לומדות אותה תוך מוכנות וכוונה להזרים את הגז מלוויתן בהקדם האפשרי".

האסדת הגז אמורה להתחיל את פעילותה השבוע, בעוד תושבי האזור שנלחמים שנים נגד הפרויקט מזהירים שהחומר שייפלט מהאסדה יחייב אותם להתפנות מבתיהם.