הפחד מאסדת הגז לוויתן: התושבים חוששים שיצטרכו לפנות את בתיהם

השבוע תופעל האסדה מול חוף דור, ובקרב תושבי האזור גובר החשש כי היא תוביל לזיהום אוויר מסכן חיים: "לא נישאר פה". עם זאת, במשרדי הבריאות והגנת הסביבה טוענים כי אין סכנה

זמן צפייה: 03:12

השבוע תופעל אסדת הגז לווייתן מול חוף דור ותושבי האזור חוששים כי היא תוביל לזיהום אוויר מסכן חיים. התושבים באזור שנלחמים שנים נגד האסדה - מזהירים כי החומר שייפלט מהאסדה בימים הקרובים יחייב אותם להתפנות מבתיהם. עם זאת, במשרדי הבריאות והגנת הסביבה טוענים - אין שום סכנה.

למרות הודעות ההרגעה של המשרדים, רגע לפני שאסדת הגז שהוצבה ממול ליישוביהם תחל לפעול בהרצה, סף הלחץ ביישובי חוף הכרמל וצפון השרון מגיע לנקודת שיא. כבר יותר מארבע שנים שמתנהל מאבק נגד הפעלת האסדה בחוף דור. המוחים ישנו באוהלים על החוף, קשרו את עצמם בשרשראות והפגינו שוב ושוב מול ביתו של ראש הממשלה בקיסריה הצופה אל האסדה, אבל עכשיו המאבק עולה שלב - כשהם מאיימים להתפנות מהבתים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

עובד בפיצרייה הרגיע נער עם צרכים מיוחדים – בכך שהזמינו לבשל

טרגדיה בבני ברק: אב התמוטט ומת במהלך השבעה על בנו התינוק

היום: יום ההוקרה לפצועי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה

הדמיית אסדת גז מול חוף דור
הדמיית אסדת גז מול חוף דור | צילום: חדשות עשר

דורון נדב, תושב עתלית הצהיר: "אני לא נשאר פה. יש לי ילדה ואני רוצים לדעת שניסינו הכול על מנת למנוע את הפרויקט הזה". למרות זאת, במשרדי הממשלה השונים וגם ברשויות המקומיות שעד לאחרונה הובילו את המאבק נגד האסדה, מתעקשים היום כי לתושבים אין שום סיבה להתפנות או להילחץ מפתיחת האסדה בדור. משרד הבריאות פרסם הודעה לפני כמה ימים ובה נכתב כי המשרד "לא רואה מקום להמליץ על פינוי האוכלוסייה מהיישובים שסמוכים לחוף".

בינתיים התושבים ממתינים לפתיחת האסדה באמצע השבוע ולתוצאות הניטור, בעיקר של חומר הבנזן המסרטן. תוצאות אלה יכריעו את השאלה הכי מסקרנת היום ביישובים כאן, האם התושבים אכן יאלצו להתפנות באמת – או שהחשש והאזהרות היו מוגזמים.

תגובת שותפות לווייתן לכתבה: "מדובר במסע מופקר של הפחדות חלולות וזריעת פניקה חסרת אחריות. כל הגורמים המוסמכים בישראל: בתי משפט, המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות, ארגונים ירוקים ואפילו הרשויות באזור ואיגוד הערים שמייצג את תושבי חוף הכרמל קבעו שלא נשקפת סכנה מפעילות ההרצה של אסדת לווייתן".