היום: יום ההוקרה לפצועי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה

ברחבי הארץ יציינו בשלל אירועים ופעילויות את היום שבו מדינה שלמה אומרת תודה ל-57,277 לוחמים, אשר נפצעו במלחמות ישראל השונות. אמש בניין עיריית בתל אביב הואר בכיתוב: "מצדיעים לפצועים"

זמן צפייה: 01:08

היום (ראשון) יציינו ברחבי הארץ את יום ההוקרה לפצועי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה, כאשר במהלך היום ובשבועות הקרובים יקיים אגף השיקום אירועים שונים, בהם: מפגשים קבוצתיים עם נכי צה"ל, ביקורי בית אצל נכים מבוגרים, אירועי הוקרה לנכים מהמלחמות השונות ועוד. על פי החלטת הממשלה משנת 2014, בכל שנה בתאריך זה, י"ז בכסלו, יצוין יום ההוקרה, זאת לאות הערכה לתרומתם והקרבתם של הנכים והפצועים.

כבר אמש האירה עיריית תל אביב את בניין העירייה בכחול לבן, ועל הבניין נכתב באותיות ענק: "מצדיעים לפצועי צה"ל ופעולות האיבה, יום ההוקרה תש״ף, 2019".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גדעון סער: "קורא לנתניהו לקיים עימות – כמו בכל העולם המערבי"

רה"מ פועל לשינוי מערך הרשימות בימין – כדי למנוע בזבוז קולות

חיל הים הטורקי גירש ספינה ישראלית ששטה באזור קפריסין

עיריית תל אביב, יום ההוקרה לנכי צה''ל
עיריית תל אביב, יום ההוקרה לנכי צה''ל | צילום: יוני רייף, עיריית תל אביב

על פי נתוני משרד הביטחון, 57,277 נכי צה"ל מוכרים ומטופלים באגף השיקום, וכ-5,000 לוחמים הוכרו עד היום כסובלים מהפרעת דחק פוסט טראומטית. מאז מבצע "צוק איתן", נוספו עוד 588 נפגעים פוסט טראומטיים המוכרים על ידי המשרד.

"יום ההוקרה הוא ההזדמנות שלנו כמדינה לעצור את המרוץ היומיומי כדי להוקיר את מי ששילמו מחיר כבד למען ביטחון המדינה", אמר סמנכ"ל וראש אגף השיקום במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') חזי משיטה. "אגף השיקום מוקיר את נכי צה"ל מדי יום ופועל כדי להעניק את הטיפול הרפואי הטוב ביותר, לתת להם את מלוא הזכויות שמקנה החוק ולסייע בשיקומם ובהחזרתם לחברה, ללימודים ולמעגל העבודה. זו השליחות שלנו".

תרח''ט גולני (צק''ח גדעון)
תרח''ט גולני (צק''ח גדעון) | צילום: דובר צה''ל

עידן קלימן, יו"ר ארגון נכי צה"ל, הוסיף כי "יום ההוקרה הוא היום של כולנו לומר תודה גדולה לפצועי צה"ל ופעולות האיבה, ששילמו מחיר יקר על הגנת מדינת ישראל ואזרחיה".