רה"מ פועל לשינוי מערך הרשימות בימין - כדי למנוע בזבוז קולות

במטרה להתמודד עם מגמת היחלשות הגוש, לנתניהו חשוב שבבחירות הקרובות ייכנסו הקולות של עוצמה יהודית - כנראה באמצעות איחוד עם סמוטריץ'. לפי שעה אין סימנים לאיחוד בגוש המרכז-שמאל

זמן צפייה: 01:11

אחת מהפעולות שבהן עוסק ראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת הבחירות הקרבות היא הניסיון לבלום את השחיקה המתמדת בגודלו של גוש הימין – שעמד באפריל על 60 מנדטים ובספטמבר על 55 מנדטים. לפי חלק מהסקרים המספר מוסיף לרדת.

לכן, לנתניהו חשוב להכניס את קולות עוצמה יהודית, כנראה באמצעות איחוד עם יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ'. נתניהו טרם החליט מה לעשות עם נפתלי בנט ואיילת שקד, ואם כדאי לנסות לגרום להם לרוץ יחד. ייתכן כי העובדה שבנט מכהן כעת כשר ביטחון תקנה לו יתרון, ותאפשר לו לעבור הפעם את אחוז החסימה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גדעון סער: "קורא לנתניהו לקיים עימות – כמו בכל העולם המערבי"

חיל הים הטורקי גירש ספינה ישראלית ששטה באזור קפריסין

חיובי או "הוא זכאי": איזה קמפיין עדיף לנתניהו? • פרשנות

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

בגוש המרכז-שמאל, עם זאת, לא מסתמנים כרגע מגעים לאיחוד. מעבר לעובדה שבין העבודה למחנה הדמוקרטי לא מתנהל משא ומתן, בתוך המחנה הדמוקרטי יש הרבה בעיות, הקשורות למיקומים של סתיו שפיר ויאיר גולן, שייתכן שיובילו לכך שהרשימה לא תרוץ במתכונת הנוכחית. בכחול לבן, מנגד, שוקלים את הגדלת הייצוג הנשי הרשימה.

בתוך כך, בכיר הליכוד גדעון סער התראיין הערב בתוכנית "מהדורת השבת" וקרא לעימות פוליטי עם ראש הממשלה, נגדו הוא יתמודד בפריימריז בעוד כשבועיים. "אני קורא לנתניהו לקיים עימות - כמו שעושים בארצות הברית", אמר סער.

בנימין נתניהו וגדעון סער
בנימין נתניהו וגדעון סער | צילום: רויטרס,לע''מ

"אני חושב שמגיע לחברי הליכוד לשמוע גם תוכן – מה כל אחד מציע בנושאי רצועת עזה, על הרפורמות הבריאותיות והחברתיות", המשיך חבר הכנסת. "אני חושב שזה הוגן כמו שזה קורה בכל העולם המערבי, אני אתאים את עצמי ללוח הזמנים של נתניהו".

מוקדם יותר היום ח"כ דוד ביטן התארח בתוכנית "המטה המרכזי" והתייחס לבחירות הפנימות בליכוד הצפויות בעוד כשבועיים. לטענתו, "הטענות של סער נגד נתניהו הן אותן טענות של כחול לבן" והוסיף כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יודח, "המפלגה תאבד עשרה מנדטים".

"אני התנגדתי לפריימריז כי ראיתי לאן זה יוביל. כחול לבן רוצים שנתניהו ירד מהבמה", אמר ביטן. "מה שעושה גדעון סער - משרת את השמאל. פריימריז צריך לשרת מטרה, היום לא צריך בחירות פנימיות, כי זה רק גורם נזק"