"הרב של תג מחיר" יקבל פרס – משרד החינוך נתן חסות לטקס

הרב יצחק גינזבורג, מחבר "ברוך הגבר", שתמך בטבח במערת המכפלה יקבל פרס על יצירה תורנית. בעבר נחקר בחשד כי קרא לנקום בפלסטינים. ‫משרד החינוך: "הורינו להסיר את החסות, לא אישרנו אותה"

הרב יצחק גינזבורג
הרב יצחק גינזבורג | צילום: חדשות 13

האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך החליט להעניק חסות לטקס בו יוענק פרס לאחד הרבנים הבולטים המשפיעים על נוער הגבעות. הרב יצחק גינזבורג, מחבר החוברת "ברוך הגבר" שהיללה את ברוך גולדשטיין והטבח שביצע במערת המכפלה, יקבל בחודש אוגוסט פרס ליצירה תורנית מהקתדרה לתורה ולחוכמה בגבעת שמואל. ממשרד החינוך נמסר: "הורינו להסיר את החסות, לא אישרנו אותה".

גינזבורג, המכונה "הרב של תג מחיר" התבטא בעבר בעד ביצוע פשעי שנאה כלפי ערבים ופלסטינים. הוא נחקר בעבר כמה פעמים בחשד להסתה, ואף הוגש נגדו כתב אישום – אשר הסתיים בעסקת טיעון. גינזבורג אף נמנה עם הרבנים התומכים בספר "תורת המלך", שנכתב על ידי תלמידו הרב יצחק שפירא, ועסק בסוגיית הריגת גויים חפים מפשע בעת מלחמה.

ארגון "תג מאיר" פנה במכתב למשרד החינוך ולעיריית גבעת שמואל בבקשה לשקול מחדש את ההחלטה להעניק את הפרס. "תמיכה פומבית באמצעות הענקת פרס למי שבמשך שנים הסית נגד האוכלוסייה הערבית, נעצר ונחקר בגין ההסתה ושימש כאב רוחני למי שפועלים באלימות כלפי כוחות הביטחון והאוכלוסייה הערבית – מהווה הפרה של חובת הנאמנות החלה על רשויות ציבוריות", נכתב.

עוד בחדשות 13:

מנהלי בתי ספר נגד פרץ: "אמירות מעוררות שאט נפש וסלידה"

"טיפול המרה – פשע שנאה": מאות נכחו במחאת הקהילה הגאה נגד פרץ

הרב פרץ: "הותקפתי מעל כל במה אפשרית; לא כפיתי דבר על אף אחד"

הרב יצחק גינזבורג
הרב יצחק גינזבורג | צילום: חדשות 13

התנועה הציונית-דתית "נאמני תורה ועבודה" הגיבה גם כן להחלטה, ומטעמה נמסר: "אנו סבורים כי הרב גינזבורג, המביע דעות גזעניות כלפי ערבים ומי שאינו יהודי - אינו ראוי לקבל פרס. פרסים מסוג זה אמורים להיות מוענקים למי שמבטאים בדרכם ערכים של אהבת הזולת, שלום ומאור פנים. זו אינה דרכו של הרב גינזבורג".

יו"ר חדש איימן עודה הגיב להחלטה וצייץ בחשבון הטוויטר: "מקווה שבקרוב נראה את החוברת "ברוך שפטרנו" על סיום הקדנציה החשוכה של שר החינוך לאפרטהייד. תתפטר".

בשבועות האחרונים עולה משרד החינוך לכותרות פעם אחר פעם, כאשר מוטחת בו ביקורת ציבורית. רק ביום שבת האחרון אמר שר החינוך, רפי פרץ, כי הוא תומך בטיפולי המרה ללהט"בים. ביום ראשון חתמו 72 מנהלי ומנהלות בתי הספר היסודיים בעיר תל אביב על מכתב בו הביעו את התנגדותם לדבריו של השר פרץ. המנהלים, מבתי ספר ממלכתיים, ממלכתיים דתיים, ערביים, ושל החינוך המיוחד, כתבו כי הם "מביעים סלידה ושאט נפש נוכח אמירותיך במסגרת תפקידך כשר החינוך".

"לאחר ציפייה דרוכה למוצא פיו של השר", כתבו המנהלים. "התעוררנו לשחר של יום שכולו בסימן של אמירות וגילויים מבעיתים אשר מקומם לא יימצא במערכת חינוך מתוקנת ובמדינה דמוקרטית". "לא יעלה על הדעת שנבחר ציבור שאמור להוביל את מערכת החינוך יצא בגילויים שמעודדים אפליה, גזענות ושנאת זרים, ושחוטאים למטרות המערכת בראשה הוא עומד", נכתב.

"כל זהות מינית היא לגיטימית וקריאה לטיפולי המרה אינה אלא מכבסת מילים לפעולה אלימה, אשר מותירה צלקת עמוקה בגופם ונפשם של המוני אנשים", כתבו.

הרב רפי פרץ, שר החינוך
הרב רפי פרץ, שר החינוך | צילום: רויטרס

מאות בני אדם, בהם תלמידים ומורים, השתתפו ביום ראשון בהפגנת ארגוני קהילת הלהט"ב נגד פרץ. הנוכחים מחו על דבריו ודרשו מראש הממשלה נתניהו לפטרו באופן מיידי. לקראת ההפגנה, ארגוני הקהילה הגאה פנו במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לפיטוריו של שר החינוך פרץ: "יומיים לפני הבחירות האחרונות ישבנו איתך לשיחה גלוית לב במעונך בירושלים. הצהרת בפנינו שמשרד החינוך לא יופקד בידי מפלגות להט"בופוביות אלא יישאר בידי הליכוד".

"הפרת הבטחתך המפורשת לא להפקיד את משרד החינוך בידי פוליטיקאי חשוך התפוצצה לכולנו בפרצוף", צוין במכתב, "כראש הממשלה מוטלת עליך האחריות להתנער לא רק מדבריו - אלא מהשר פרץ עצמו. אל תפקיר את ילדות וילדי ישראל לבורות ולערכים חשוכים – הפקד את תיק החינוך בידי אדם הראוי לכך".

מסקר שנערך עבור "לפני החדשות" עולה כי 45.8% מאוכלוסיית הציונות הדתית תומכים בטיפולי המרה – כפי שאמר במוצאי יום שבת שר החינוך, רפי פרץ, בריאיון עמו. זאת לעומת 43.5% שמתנגדים לפרקטיקה, ו-10.7% שלא הביעו עמדה בנושא. בנוסף, אמרו 49.1% מהנשאלים כי היה ראוי שפרץ יביע עמדתו בנושא, לעומת 45.1% שחושבים שהיה עליו להימנע מעיסוק בנושא. 5.8% לא הביעו עמדה בנושא.