סקר: 45% מהציונות הדתית תומכים בטיפולי המרה

בעקבות דבריו של שר החינוך, שבהם הביע תמיכה בטיפולי המרה, נערך סקר ב"לפני החדשות", ממנו עולה גם כי על אף התמיכה בעמדתו - רק 16.6% מעוניינים לראות אותו בראש המפלגה

מסקר שנערך היום (ראשון) עבור "לפני החדשות" עולה כי 45.8% מאוכלוסיית הציונות הדתית תומכים בטיפולי המרה – כפי שאמר אמש שר החינוך, רפי פרץ, בריאיון עמו. זאת לעומת 43.5% שמתנגדים לפרקטיקה, ו-10.7% שלא הביעו עמדה בנושא.

בנוסף, אמרו 49.1% מהנשאלים כי היה ראוי שפרץ יביע עמדתו בנושא, לעומת 45.1% שחושבים שהיה עליו להימנע מעיסוק בנושא. 5.8% לא הביעו עמדה בנושא.

על רקע הבחירות המתקרבות, עולה כי על אף התמיכה בעמדותיו של השר פרץ, התמיכה בו כראש המפלגה לא גבוהה. 46.3% מהנשאלים השיבו כי איילת שקד היא הראויה ביותר לעמוד בראש מפלגה מאוחדת של הציונות הדתית. השר פרץ זכה ל-16.6% תמיכה, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' עם 13.6% והשר לשעבר נפתלי בנט עם 12.1% תמיכה בלבד.

עוד בחדשות 13:

"טיפולי המרה הם פשע שנאה": מאות בהפגנת קהילת הלהט"ב נגד פרץ

הרב פרץ: "הותקפתי מעל כל במה אפשרית; לא כפיתי דבר על אף אחד"

נתניהו נזף בשר פרץ: "דבריו על טיפולי ההמרה אינם מקובלים"

הרב רפי פרץ, איילת שקד ונפתלי בנט
הרב רפי פרץ, איילת שקד ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' התייצב לצידו של פרץ, וטען כי מופנית כלפי שר החינוך אלימות קשה. "מאחר שאי הבעת הדעה האישית שלי מתפרשת כהפקרת הרב רפי ללינץ׳ התקשורתי האלים שהוא עובר מאז אמש, אז מרגע זה אני מתייצב לצידו, אני לא חייב להסכים עם כל מילה שלו בשביל זה", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "אני פשוט לא מוכן לקבל מציאות שבה כל 'שוחרי חופש הדיבור' והליברליזם - שוב מוכיחים שהם בעיקר דיקטטורים מחשבתיים שיורים בצרורות בליבו של מי שמעז להביע אמירה היוצאת מהשורה השולטת בשיח. חיכיתם לזה, אז עכשיו אתם יכולים לכוון את קני הרובים גם אלי. קדימה תתחילו לירות".

כמאתיים בני אדם, בהם תלמידים ומורים, משתתפים הערב בהפגנת ארגוני קהילת הלהט"ב נגד שר החינוך רפי פרץ, שטען אתמול בריאיון כי שלח בעבר לטיפולי המרה מתבגרים גאים. הנוכחים מוחים על דברי פרץ, ודורשים מראש הממשלה נתניהו לפטרו באופן מיידי.

השרים הרב פרץ וסמוטריץ' חותמים על אשרור הסכם איחוד מפלגות הימין
השרים הרב פרץ וסמוטריץ' חותמים על אשרור הסכם איחוד מפלגות הימין | צילום: חדשות 13

לקראת ההפגה, ארגוני הקהילה הגאה פנו במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לפיטוריו של שר החינוך פרץ: "יומיים לפני הבחירות האחרונות ישבנו איתך לשיחה גלוית לב במעונך בירושלים. הצהרת בפנינו שמשרד החינוך לא יופקד בידי מפלגות להט"בופוביות אלא יישאר בידי הליכוד".

"הפרת הבטחתך המפורשת לא להפקיד את משרד החינוך בידי פוליטיקאי חשוך התפוצצה לכולנו בפרצוף", צוין במכתב, "כראש הממשלה מוטלת עליך האחריות להתנער לא רק מדבריו - אלא מהשר פרץ עצמו. אל תפקיר את ילדות וילדי ישראל לבורות ולערכים חשוכים – הפקד את תיק החינוך בידי אדם הראוי לכך".

מפגינים מהבית הגאה בבאר שבע בכביש הגישה לישוב נווה, שם מתגורר שר החינוך רפי פרץ
מפגינים מהבית הגאה בבאר שבע בכביש הגישה לישוב נווה, שם מתגורר שר החינוך רפי פרץ | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הגיב שר החינוך רפי פרץ לסערה סביב דבריו בנושא תמיכתו בטיפולי המרה. לטענתו, "יש חופש הדיבור לאמירות מסוג אחד וחופש השיסוי למי שמסביר עמדה אחרת, מורכבת. מי שכבר חרץ את הדין, התנער וקרא לי להתפטר, ומי שרוצה להקשיב מוזמן לקרוא. מאז אמש אני מותקף מעל כל במה אפשרית, שבסופה יצאה כותרת שלא מתכתבת עם המציאות". את הדברים כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

על סוגיית טיפולי ההמרה אמר פרץ: "אמרתי מניסיוני בלבד שכאשר פנו אליי תלמידים מהציונות הדתית וביקשו הכוונה הפניתי אותם לגורמים מקצועיים לבקשתם וראיתי שזה אפשרי. לא אמרתי שאני בעד טיפולי המרה. ממני תלמידים קודם כל קיבלו חיבוק ומילים חמות מאוד. יחד עם זאת ובנוסף גם הצעתי ללמוד ולהתבונן יחד, כשהמטרה שהתלמיד שמולי יכיר את עצמו יותר טוב ומשם הבחירה היא אישית, ואני מכבד ומעריך ואוהב כל אחד ואחת ללא קשר לנטייתם המינית".

סקר לפני החדשות בוצע באמצעות חברת Direct Polls (הסקר בוצע באמצעות מערכת דיגיטלית בקרב 533 נדגמים מאוכלוסייה הבוגרת (18+) המשתייכת לציונות הדתית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.7%+- בהסתברות של 95%).