נתניהו נזף בשר פרץ: "דבריו על טיפולי ההמרה אינם מקובלים"

במערכת הפוליטית מגיבים לשר החינוך, שטען כי ביצע בעבר טיפולי המרה במתבגרים גאים. שר המשפטים אוחנה: "מדובר בפיקוח נפש - בני נוער להט"בים מתאבדים פי שלושה משיעורם באוכלוסיה. חזור בך"

אמירתו של השר רפי פרץ בריאיון לחדשות 12 הערב (שבת) כי ביצע בעבר טיפולי המרה בבני נוער גאים, עוררה סערה במערכת הפוליטית. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדברים ואמר: "דבריו של שר החינוך ביחס לקהילה הגאה אינם מקובלים עליי ואינם משקפים את עמדת הממשלה בראשותי. שוחחתי הערב עם הרב רפי פרץ שהבהיר את דבריו והדגיש כי מערכת החינוך הישראלית תמשיך לקבל את כל ילדות וילדי ישראל באשר הם, ללא שום הבדל של נטייה מינית".

לאחר הסערה שעוררו דבריו, הגיב פרץ וטען כי לא אמר שצריך לשלוח ילדים לטיפולי המרה. "מספר הבהרות לגבי הראיון ששודר הערב", כתב פרץ בחשבון הטוויטר שלו. "1. לא טענתי שצריך לשלוח ילד או ילדה לטיפולי המרה. 2. במהלך שנותיי כמחנך נפגשתי עם תלמידים שחשו מצוקה נוראית עם נטייתם המינית, ובחרו להיעזר באנשי מקצוע כדי לשנות את נטייתם. מה שאמרתי בראיון נאמר מתוך הכרות אישית שלי עם מקרים דומים. 3. מערכת החינוך בישראל בראשותי תמשיך לקבל את כל ילדות וילדי ישראל באשר הם, ללא שום הבדלי של נטייה מינית. ככה גם הבהרתי בראיון".

שר המשפטים אמיר אוחנה קרא לפרץ לחזור בו, ואמר כי "ממשלת הליכוד לא תיתן את ידה לטיפולי המרה": "אני מגנה בכל תוקף את אמירותיו של שר החינוך בעניין טיפולי המרה. ממשלת הליכוד, התנועה הלאומית-ליברלית לא תיתן את ידה לטיפולי המרה. המחקרים הרציניים בעולם מדעי הנפש מאוחדים סביב העמדה שלא רק שאין ביכולתם 'להמיר' את הנטייה המינית – הם מזיקים ועלולים לגרום לבני הנוער כאב וסבל המגיעים עד כדי אובדנות. בני נוער להט"בים מתאבדים פי שלושה משיעורם באוכלוסיה. המדובר בפיקוח נפש! הבהרתך חשובה אך אינה מספקת. למד לעומק את הנושא, וחזור בך".


יו"ר ישראל דמוקרטית, אהוד ברק התייחס לנושא וקרא: "ממשלת ימי הביניים? תוהו ובוהו וסמוטריץ׳ על פני תהום? הלו, כאן ישראל 2019!! ביבי, פרץ, אתם לא תמירו אף אחד. אנחנו נמיר את ממשלת החושך שלכם בממשלה נאורה, של שוויון, ערכים ודמוקרטיה".

יאיר לפיד (כחול לבן) כתב בחשבון הטוויטר שלו: "עד שרפי פרץ לא יעבור טיפולי המרה מהדעות החשוכות והמטורפות שלו הוא לא יכול להמשיך לכהן כשר חינוך".

חבר הכנסת איציק שמולי (העבודה) כתב הערב בחשבון הטוויטר שלו: "מאחל לו רפואה שלמה, אין טיפול המרה חזק דיו שיוכל להבריא מדעות חשוכות, מסוכנות וגזעניות כל כך".

עוד בחדשות 13:

שביל סלול והיתר לצלם: צ'רנוביל מנצלת המומנטום למשוך תיירים

פרץ: "כנראה שעבור נתניהו – תושבי העוטף והנגב ראויים פחות"

לחץ מצד הפרקליטים וחשש הקורבנות: המרדף המסועף אחר אפשטיין

יו"ר מרצ הנכנס, ניצן הורוביץ, התייחס אף הוא לדברי השר ואמר: "במה אתה מתגאה? שמחקת זהות של נערים? שגרמת להם להרגיש שהם חולים? אתה לא שר חינוך, אתה שר החושך. אני קורא לנתניהו להמיר אותך מהממשלה כדי שתפסיק להזיק".

צבי פישל, יו"ר איגוד הפסיכיאטריה בישראל , כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "מתבייש ומודאג ששר החינוך של מדינת ישראל לא רק שמתבטא בעד תופעת טיפולי ההמרה אלא אף מעיד על כך שביצע אותן בעצמו. כפי שקבעה ההסתדרות הרפואית, איגוד הפסיכיאטריה בישראל ואיגודי רופאים רבים נוספים בישראל ובעולם - אין טיפול שיכול להמיר את האוריינטציה המינית של אף אדם. טיפולי ההמרה שמתיימרים לשנות אוריינטציה מינית, לא רק שהוכחו מדעית שהינם חסרי תועלת, הם מהווים סכנה, ומסבים נזק חמור לנפשו של המטופל בעצם תחושת הכשלון ועלולים להוביל עד להתאבדות. שר החינוך, בהתבטאותו האומללה בעד טיפולי המרה מסכן את חייהם של אנשים רבים. עליו לחדול מלהתיימר להיות מטפל, לקחת אחריות על אמירתו, להתנצל עליה ולפעול כדי שאף אדם בישראל לא יעבור טיפולי המרה".

חברת הכנסת לשעבר זהבה גלאון הזכירה כי בקרב בני נוער גאים קיים שיעור התאבדויות גבוה, והפנתה כלפי השר פרץ אצבע מאשימה. "כמה ילדים ובני נוער התאבדו בגלל 'טיפולי ההמרה' שעשית להם?" כתבה בחשבון הפייסבוק שלה. "כמה צעירים מסתובבים עם נזק נפשי בלתי הפיך בגלל גירוש השדים הנבער שכפית עליהם? שתלת בליבם סבל ושנאה עצמית בשם אידיאולוגיה של שנאת חינם ודווקא אותך נתניהו מינה לשר החינוך חרפה".

עמיר פרץ, שנבחר בשבוע שעבר לראשות העבודה אמר: "המרה צריך לעשות לשכר המורים, לכיתות הצפופות ולתשלומי ההורים המופקעים. בבחירות הקרובות אזרחי ישראל יעשו המרה לימין הקיצוני ממשרד החינוך".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון. "לא ניקח אחריות על הפחדות"
זהבה גלאון | צילום: דוברות הכנסת

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' גינתה את דברי הרב והציעה לו תרגיל מחשבתי. "טיפולי המרה הם סאדיסטיים, אכזריים ופרימיטיביים", אמרה. "דמיין אדוני שר החינוך רפי פרץ שישלחו אותך לטיפולי המרה כדי לאלץ אותך להימשך לגברים. חושבת על להטב״ק בבתי הספר ששומעים את הזוועה הזאת מפי שר החינוך שלהם ויש לי דמעות בעיניים".