מנהלי בתי ספר נגד פרץ: "אמירות מעוררות שאט נפש וסלידה"

72 מנהלי בתי ספר יסודיים בתל אביב חתמו על מכתב בו הביעו את התנגדותם לדבריו של שר החינוך, שהביע תמיכה בטיפולי המרה. "לא יעלה על הדעת שנבחר ציבור ייצא בגילויים שמעודדים הדרה"

זמן צפייה: 03:07

סערת טיפולי ההמרה: 72 מנהלי ומנהלות בתי הספר היסודיים בעיר תל אביב חתמו אתמול (ראשון) מכתב בו הביעו את התנגדותם לדבריו של שר החינוך רפי פרץ, שהביע תמיכה בטיפולי המרה. המנהלים, מבתי ספר ממלכתיים, ממלכתיים דתיים, ערביים, ושל החינוך המיוחד, כתבו כי הם "מביעים סלידה ושאט נפש נוכח אמירותיך במסגרת תפקידך כשר החינוך".

"לאחר ציפייה דרוכה למוצא פיו של השר", כתבו המנהלים. "התעוררנו לשחר של יום שכולו בסימן של אמירות וגילויים מבעיתים אשר מקומם לא יימצא במערכת חינוך מתוקנת ובמדינה דמוקרטית". "לא יעלה על הדעת שנבחר ציבור שאמור להוביל את מערכת החינוך יצא בגילויים שמעודדים אפליה, גזענות ושנאת זרים, ושחוטאים למטרות המערכת בראשה הוא עומד", נכתב.

"כל זהות מינית היא לגיטימית וקריאה לטיפולי המרה אינה אלא מכבסת מילים לפעולה אלימה, אשר מותירה צלקת עמוקה בגופם ונפשם של המוני אנשים", כתבו.

עוד כתבות בנושא >>

"טיפולי המרה הם פשע שנאה": מאות בהפגנת קהילת הלהט"ב נגד פרץ

הרב פרץ: "הותקפתי מעל כל במה אפשרית; לא כפיתי דבר על אף אחד"

נתניהו נזף בשר פרץ: "דבריו על טיפולי ההמרה אינם מקובלים"

רפי פרץ ושמואל אבואב בטקס במשרד החינוך
רפי פרץ ושמואל אבואב בטקס במשרד החינוך | צילום: יוסי איפרגאן

מאות בני אדם, בהם תלמידים ומורים, השתתפו אתמול בהפגנת ארגוני קהילת הלהט"ב נגד פרץ. הנוכחים מחו על דבריו ודרשו מראש הממשלה נתניהו לפטרו באופן מיידי. לקראת ההפגנה, ארגוני הקהילה הגאה פנו במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לפיטוריו של שר החינוך פרץ: "יומיים לפני הבחירות האחרונות ישבנו איתך לשיחה גלוית לב במעונך בירושלים. הצהרת בפנינו שמשרד החינוך לא יופקד בידי מפלגות להט"בופוביות אלא יישאר בידי הליכוד".

"הפרת הבטחתך המפורשת לא להפקיד את משרד החינוך בידי פוליטיקאי חשוך התפוצצה לכולנו בפרצוף", צוין במכתב, "כראש הממשלה מוטלת עליך האחריות להתנער לא רק מדבריו - אלא מהשר פרץ עצמו. אל תפקיר את ילדות וילדי ישראל לבורות ולערכים חשוכים – הפקד את תיק החינוך בידי אדם הראוי לכך".

מסקר שנערך אמש עבור "לפני החדשות" עולה כי 45.8% מאוכלוסיית הציונות הדתית תומכים בטיפולי המרה – כפי שאמר במוצאי יום שבת שר החינוך, רפי פרץ, בריאיון עמו. זאת לעומת 43.5% שמתנגדים לפרקטיקה, ו-10.7% שלא הביעו עמדה בנושא. בנוסף, אמרו 49.1% מהנשאלים כי היה ראוי שפרץ יביע עמדתו בנושא, לעומת 45.1% שחושבים שהיה עליו להימנע מעיסוק בנושא. 5.8% לא הביעו עמדה בנושא.

הפגנת קהילת הלהט''ב נגד השר פרץ
הפגנת קהילת הלהט''ב נגד השר פרץ | צילום: החדשות 13

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' התייצב לצידו של פרץ, וטען כי מופנית כלפי שר החינוך אלימות קשה. "מאחר שאי הבעת הדעה האישית שלי מתפרשת כהפקרת הרב רפי ללינץ׳ התקשורתי האלים שהוא עובר מאז אמש, אז מרגע זה אני מתייצב לצידו, אני לא חייב להסכים עם כל מילה שלו בשביל זה", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "אני פשוט לא מוכן לקבל מציאות שבה כל 'שוחרי חופש הדיבור' והליברליזם - שוב מוכיחים שהם בעיקר דיקטטורים מחשבתיים שיורים בצרורות בליבו של מי שמעז להביע אמירה היוצאת מהשורה השולטת בשיח. חיכיתם לזה, אז עכשיו אתם יכולים לכוון את קני הרובים גם אלי. קדימה תתחילו לירות".

השרים הרב פרץ וסמוטריץ' חותמים על אשרור הסכם איחוד מפלגות הימין
השרים הרב פרץ וסמוטריץ' חותמים על אשרור הסכם איחוד מפלגות הימין | צילום: חדשות 13

לקראת ההפגה, ארגוני הקהילה הגאה פנו במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לפיטוריו של שר החינוך פרץ: "יומיים לפני הבחירות האחרונות ישבנו איתך לשיחה גלוית לב במעונך בירושלים. הצהרת בפנינו שמשרד החינוך לא יופקד בידי מפלגות להט"בופוביות אלא יישאר בידי הליכוד".

"הפרת הבטחתך המפורשת לא להפקיד את משרד החינוך בידי פוליטיקאי חשוך התפוצצה לכולנו בפרצוף", צוין במכתב, "כראש הממשלה מוטלת עליך האחריות להתנער לא רק מדבריו - אלא מהשר פרץ עצמו. אל תפקיר את ילדות וילדי ישראל לבורות ולערכים חשוכים – הפקד את תיק החינוך בידי אדם הראוי לכך".

מפגינים מהבית הגאה בבאר שבע בכביש הגישה לישוב נווה, שם מתגורר שר החינוך רפי פרץ
מפגינים מהבית הגאה בבאר שבע בכביש הגישה לישוב נווה, שם מתגורר שר החינוך רפי פרץ | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הגיב שר החינוך רפי פרץ לסערה סביב דבריו בנושא תמיכתו בטיפולי המרה. לטענתו, "יש חופש הדיבור לאמירות מסוג אחד וחופש השיסוי למי שמסביר עמדה אחרת, מורכבת. מי שכבר חרץ את הדין, התנער וקרא לי להתפטר, ומי שרוצה להקשיב מוזמן לקרוא. מאז אמש אני מותקף מעל כל במה אפשרית, שבסופה יצאה כותרת שלא מתכתבת עם המציאות". את הדברים כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

על סוגיית טיפולי ההמרה אמר פרץ: "אמרתי מניסיוני בלבד שכאשר פנו אליי תלמידים מהציונות הדתית וביקשו הכוונה הפניתי אותם לגורמים מקצועיים לבקשתם וראיתי שזה אפשרי. לא אמרתי שאני בעד טיפולי המרה. ממני תלמידים קודם כל קיבלו חיבוק ומילים חמות מאוד. יחד עם זאת ובנוסף גם הצעתי ללמוד ולהתבונן יחד, כשהמטרה שהתלמיד שמולי יכיר את עצמו יותר טוב ומשם הבחירה היא אישית, ואני מכבד ומעריך ואוהב כל אחד ואחת ללא קשר לנטייתם המינית".