המשנה ליועמ"ש: לא ניתן לחייב מורים להתחסן ללא חקיקה

במכתב ששלח רז נזרי הובהר כי הרשויות המקומיות אינן רשאיות למנוע כניסת עובדי הוראה שלא התחסנו לבתי ספר, וכי סנקציה זו נמצאת בדיון קבינט המומחים. "שמירה על מידתיות הפגיעה בזכויות"

ילדים בבית ספר בצרפת
כיתה, אילוסטרציה | צילום: רויטרס

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, שלח הערב (חמישי) מכתב ובו הבהיר כי "אין הרשויות המקומיות רשאיות לעת הזו למנוע כניסה של עובדי הוראה, תלמידים וצוותי חינוך אחרים שלא התחסנו למוסדות החינוך". עוד הוסיף נזרי: "ככל שהממשלה תבקש לקדם זאת, אז הדבר יצריך הסדר חקיקתי תוך בחינה משפטית".

עוד הדגיש נזרי במכתבו כי "יש למצוא את האיזונים הנדרשים לשם שמירת מידתיות הפגיעה בזכויות היסוד, הצורך בשמירה על בריאות הציבור והרצון הברור להחזיר בהקדם את מערכת החינוך לפעולה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרסום ראשון: השוטר שירה למוות בסלומון טקה חזר לשירות במשטרה

המשנה ליועמ"ש: לא ניתן לחייב מורים להתחסן ללא חקיקה

דיווח: צה"ל תקף לאור יום משלוח נשק איראני בגבול סוריה-עיראק

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

כזכור, כ-480 אלף תלמידים שבו הבוקר לגנים ולבתי הספר, זאת כחודש לאחר שנאלצו ללמוד מרחוק - דרך המסכים. קודם לכן, במהלך ישיבת קבינט הקורונה עלתה בעיה בעניין החזרה ללימודים מצד עובדי הוראה שגרים בעיר ירוקה - שנדרשים להגיע ללמד בעיר אדומה, במתכונת מצומצמת, ולסכן את עצמם. כמוהם, גם הורים הביעו חשש מלשלוח את ילדיהם למסגרות שבהם רוב הצוות החינוכי מגיע מערים אדומות וכתומות.

בתוך כך, כחלק מהמאמץ לעידוד ההתחסנות בקרב האוכלוסייה, משרדי האוצר והבריאות הציעו יוזמה לפיה יינתנו תמריצים כספיים לרופאי משפחה שישכנעו את מטופליהם להתחסן, וזאת בטענה שהם זוכים לאמון ציבורי גובר על רקע חוסר הוודאות והפייק ניוז - כפי שפורסם לראשונה אמש בחדשות 13.