משרד האוצר יוזם: תגמול לרופאים שישכנעו את מטופליהם להתחסן

פרסום ראשון: בתמיכת משרד הבריאות, יוצעו לקופות החולים תמריצים בסך 40 מיליון שקלים. מנגד, הממשלה נערכת להטלת סנקציות על סרבני חיסון, בין היתר איסור כניסה לחדרי כושר ואירועים

זמן צפייה: 01:42

כחלק מהמאמץ לעידוד ההתחסנות בקרב האוכלוסייה, משרדי האוצר והבריאות מציעים יוזמה לפיה יינתנו תמריצים כספיים לרופאי משפחה שישכנעו את מטופליהם להתחסן, וזאת בטענה שהם זוכים לאמון ציבורי גובר על רקע חוסר הוודאות והפייק ניוז - כך פורסם לראשונה הערב (רביעי) בחדשות 13.

כמו כן, שר האוצר ישראל כץ צפוי להסכים להעניק לקופות החולים את התגמולים הכספיים שעלותם הכללית עומדת על 40 מיליון שקלים, ברקע הערכות הממשלה לפיהן תכנית זו תגרום לציבור גדול של אנשים שנמנעו עד כה להתחסן לעשות זאת.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

קפסולות בבתי כנסת, סעודות עם המשפחה: המתווה לחגיגות פורים

הווידוי של מרב מיכאלי: "שקלתי בעבר לרוץ בליכוד במקום בעבודה"

הקרב לחיים של דוד ביטן: "היה קשה – הכינו אותנו לרע מכול"

חיסון נגד קורונה לצעירה
חיסון נגד קורונה לצעירה | צילום: רויטרס

במקביל לכך, הממשלה נערכת להטיל תמריצים שליליים (סנקציות) נגד מסרבי החיסון, לצד העובדה שהוא זמין לכל דורש. בין היתר, לא תותר כניסה לחדרי כושר, מופעי תרבות ולאירועים אחרים. בנוסף, מסרבי החיסונים ייאלצו לעבור בדיקות קורונה כל 48 שעות בתשלום, במטרה להפוך את הסרבנות ללא משתלמת מבחינה כלכלית.

זאת ועוד, ברמה העירונית לא תתאפשר הגעתם של עובדים לא מחוסנים למקום תעסוקתם, ומורים שלא יתחסנו ייאלצו לעבור בדיקת קורונה כל שתי יממות. על פי הערכות, נותרו בארץ כ-1.5 מיליון בני אדם שטרם קיבלו את החיסון, והם יהיו המטרה העיקרית של היוזמה המתוכננת של משרד הבריאות והאוצר.