המורה שפעל בניגוד להנחיות והדביק 7 תלמידים - הועבר מתפקידו

בעקבות הפרסום ב״שישי״ על מורה מצפון תל אביב שהמשיך ללמד למרות שנדבק בנגיף ואף סבל מתסמינים - משרד החינוך ערך בירור, וסיים מיידית את תפקידו כמחנך. בהמשך, הוא יוזמן לבירור משמעתי

בית הספר בצפון תל אביב שבו אחד המחנכים נדבק בקורונה
בית הספר בצפון תל אביב שבו אחד המחנכים נדבק בקורונה | צילום: חדשות 13

בעקבות הפרסום ב"שישי": מגורמים במשרד החינוך נודע היום (שישי) כי המורה שפעל בניגוד להנחיות והגיע לבית הספר למרות שחלה בקורונה - הועבר מתפקידו. לטענת הגורמים, החליט על כך בתום בירור שערך, בסופו נקבע כי המורה אכן פעל בניגוד להנחיות. המורה לא ימשיך לעבוד כמחנך בבית הספר, ובהמשך הוא יוזמן לבירור משמעתי במשרד החינוך.

המקרה נחשף בשבוע שעבר בחדשות 13, אז טענו הורים כי מורה בכיתה ה' בביה"ס המשתלה נדבק בנגיף וסבל מתסמינים - אך המשיך להגיע למקום והדביק שבעה תלמידים. חלק מהנדבקים סובלים ממחלות רקע ונמצאים בסיכון. בעקבות כך, יותר מ-100 בני אדם נכנסו לבידוד, בהם תלמידי הכיתה כולה ובני משפחותיהם. אחת האימהות טענה כי המורה "הוריד לא מעט פעמים את המסכה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ליצמן: מסע נקמה פראי של שוטרים; המשטרה: עליית מדרגה באלימות

הירידה בתחלואה: 7,099 נדבקים חדשים – 8.9% מהבדיקות חיוביות

לראשונה: יותר מ-17 אלף בני אדם מתו מקורונה ברחבי העולם ביממה

כשנחשף המקרה, ההורים טענו כי מדובר במחדל, ברשלנות של המורה שהגיע במשך שבוע ימים לבית הספר לאחר ששהה במחיצת חולה מאומתת וכשהוא סובל מתסמינים. לדברי אחת מהאימהות, "הוא סיפר לילדים שנחשף לאחיינית שלו שאומתה כחולת קורונה". לפי טענת ההורים, גם ביום שבו נבדק - היום האחרון ללימודים לפני הכניסה לסגר, הוא הגיע לבית הספר וסיכן את התלמידים.

בעיריית תל אביב מסרו בתגובה כי לא ידעו על כך שהמורה הגיע במשך שבוע עם תסמינים. גם הוא עצמו הכחיש את המיוחס לו. "לא ידעתי שאני חולה, אם הייתי יודע - לא הייתי יוצא מהבית. יכול להיות שהם בכלל הדביקו אותי", אמר בשיחה עם חדשות 13.