חשד: מחנך בבית ספר בת"א נדבק בקורונה - והמשיך להגיע לעבודה

כמאה אנשים נכנסו לבידוד ושבעה תלמידי כיתה ה' נדבקו, בהם שלושה עם מחלות רקע, בעקבות מורה שהגיע ללמד - למרות שהציג תסמינים. כעת, ההורים מבקשים להדיחו. "רשלנות וחוסר רגישות"

זמן צפייה: 02:14

סערה בבית ספר בצפון תל אביב: הורים טוענים שמורה בכיתה ה' בבית הספר היסודי המשתלה חלה בקורונה וסבל מתסמינים - אך הגיע לעבודה למרות זאת. שבעה תלמידים נדבקו, כאשר לחלקם מחלות רקע ונמצאים בסיכון, ויותר ממאה אנשים נכנסו לבידוד, ביניהם תלמידי הכיתה כולה ובני משפחותיהם. אחת האימהות טענה בפני חדשות 13 כי הוא "הוריד לא מעט פעמים את המסכה".

ההורים טוענים כי מדובר במחדל, ברשלנות של המורה שהגיע במשך שבוע ימים לבית הספר לאחר ששהה במחיצת חולה מאומתת וכשהוא סובל מתסמינים. לדברי אחת מהאימהות, "הוא סיפר לילדים שנחשף לאחיינית שלו שאומתה כחולת קורונה". לפי טענת ההורים, גם ביום שבו נבדק לקורונה, היום האחרון ללימודים לפני הכניסה לסגר, הגיע המורה לבית הספר וסיכן, על פי החשד, את התלמידים.

בית הספר בצפון תל אביב שבו אחד המחנכים נדבק בקורונה
בית הספר בצפון תל אביב שבו אחד המחנכים נדבק בקורונה | צילום: חדשות 13

בעיריית תל אביב מסרו בתגובה כי לא ידעו על כך שהמורה הגיע במשך שבוע עם תסמינים. גם הוא עצמו הכחיש את המיוחס לו. "לא ידעתי שאני חולה, אם הייתי יודע - לא הייתי יוצא מהבית. יכול להיות שהם בכלל הדביקו אותי", אמר בשיחה עם חדשות 13.

אבל ההורים זועמים, במיוחד ההורים של שבעת התלמידים שנדבקו, בהם שלושה תלמידים שנמצאים בקבוצת סיכון. במשרד החינוך החלו, בעקבות פנייתנו, בבדיקת נסיבות האירוע. ביום ראשון הקרוב צפויים נציגי ההורים לפגוש את מנהלת בית הספר ולדרוש את הדחת מחנך הכיתה מתפקידו. "לא ייתכן שמחנך ינהג בכזו רשלנות וחוסר רגישות, אמרה אחת האימהות בשיחה עם חדשות 13.