הירידה בתחלואה: 7,099 נדבקים חדשים - 8.9% מהבדיקות חיוביות

מגמת ירידה מתונה בשיעור הבדיקות החיוביות. 1,128 חולים במצב קשה, מצבם של 358 מהם מוגדר קריטי ובהם 310 מונשמים. 2.44 מיליון איש חוסנו במנה הראשונה, 850 אלף קיבלו גם את המנה השנייה

זמן צפייה: 01:06

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי 7,099 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה. זאת, לאחר שבוצעו 81,828 בדיקות, מהן 8.9% היו חיוביות. זהו היום השלישי ברציפות שבו נרשמת ירידה בשיעור הבדיקות החיוביות. בכך, עלה מניין הנדבקים מפרוץ המגפה ל-585,746, מהם כ-82 אלף עדיין פעילים.

עוד עולה מהנתונים כי 1,128 חולים במצב קשה, מצבם של 358 מהם מוגדר קריטי ובהם 310 מונשמים. מניין המתים עלה ל-4,245. בד בבד, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם, כאשר אתמול בוצעו 224 אלף חיסונים. עד כה חוסנו 2.44 מיליון איש במנה הראשונה, מהם 850 אלף קיבלו גם את המנה השנייה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

סוריה: ישראל תקפה בעיר חאמה – מערכות ההגנה האוויריות הופעלו

עימותים בבני ברק: ניידת נרגמה באבנים; שישה מתפרעים נעצרו

חובת בידוד לנכנסים לארה"ב: ביידן חתם על מתווה המאבק בקורונה

מעבדה לבדיקות נגיף הקורונה
מעבדה לבדיקות נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

אתמול, כזכור, ועדת התעדופים במשרד הבריאות המליצה לחסן גם נערים בני 18-16, כדי להבטיח את קיום הבגרויות. גם תלמידים שכבר מלאו להם 19 אך עדיין לא סיימו את כיתה י"ב יחוסונו. זאת, לאחר שמשרד הבריאות אפשר גם לבני 40 ומעלה להתחסן נגד הקורונה. טרם ברור אם התיכוניסטים יתחסנו במתחמי החיסונים או בבתי הספר. מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי אימץ את ההמלצה והנחה לגבש תוכנית לקיומה כבר משבוע הבא.

בנוסף, הוועדה החליטה כי בשלב הזה עדיין לא יחוסנו ישראל שהחלימו מהמחלה. כמו כן, עלו מחלוקות בנוגע לחיסון נשים הרות בשליש האחרון של ההיריון. מעבר לכך, התגברו הקולות לפתוח את החיסונים לכלל האוכלוסייה.

בתוך כך, במשרד הבריאות נשמעים קולות סותרים בנוגע להארכת הסגר. בעוד ממונה הקורונה הפרופסור נחמן אש סבור כי לא יהיה צורך בהארכה נוספת, גורמים אחרים במשרד, ביניהם סגן שר הבריאות יואב קיש, חושבים אחרת. במקביל, על פי הערכות שונות, יש צפי לירידה במספר החולים הקשים בשבוע הבא.

יתרה מזאת, בכיר במערכת הבריאות התייחס להודעה, לפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח להשיב לפעילות את עולם התרבות בסיום הסגר. לדברי הבכיר, "פתיחת אולמות התרבות בתחילת פברואר - לא משימה ריאלית".