ליצמן: מסע נקמה פראי של שוטרים; המשטרה: עליית מדרגה באלימות

שר הבינוי והשיכון גינה את שימוש המשטרה באלות וברימוני הלם במהומות בבני ברק, לאחר ששוטרים הותקפו בעיר: "ענישה קולקטיבית". הארגון הדף את הטענות: לא נשלים עם התנהגות פושעת ומסוכנת

זמן צפייה: 02:16

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן תקף היום (שישי) את אלימות המשטרה, לטענתו במהלך המהומות בבני ברק, ואת השימוש ברימוני הלם, אלות ומכתזיות כלפי תושבים בעיר ואמר כי "מה שראינו הלילה בבני ברק הוא מסע נקמה פראי ותוקפני מצד שוטרים מוסתים, תוך ענישה קולקטיבית, כלפי מאות אלפים מתושבי העיר, חפים מכל פשע".

"אין כל הצדקה לשום מעשה אלימות מכל סוג, כולל כמובן כלפי אנשי משטרה העושים מלאכתם", הוסיף ליצמן. "עם זאת, אני מגנה בתוקף מתן ההוראה להכניס פלוגות שוטרים לפרוק זעמם בעוברי אורח. במשך כל שעות הלילה סיכנו רבים, תוך פגיעה במנוחת רבבות אזרחים, ביניהם ילדים קטנים, על לא עוול". ליצמן פנה לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ודרש הבהרות בנושא.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סוריה: ישראל תקפה בעיר חמה – מערכות ההגנה האוויריות הופעלו

הירידה בתחלואה: 7,099 נדבקים חדשים – 8.9% מהבדיקות חיוביות

חובת בידוד לנכנסים לארה"ב: ביידן חתם על מתווה המאבק בקורונה

חרדים מתקיפים ניידת משטרה בבני ברק
חרדים מתקיפים ניידת משטרה בבני ברק | צילום: מחאות החרדים

מנגד, בארגון הדפו את הביקורות. "המשטרה התמודדה אמש בבני ברק עם רצף הפרות סדר קשות ואלימות מצד המון פורע חוק, שתקף באופן ברוטאלי ומשולל כל רסן את כוחות המשטרה וגרם לפציעתם של שבעה שוטרים בתפקיד", מסרה המשטרה. "אנו דוחים על הסף טענות חסרי תוכן והיגיון, הטוענים לאכיפה 'מחמירה מדי', שעה שפורעי חוק רבים יידו אבנים לעבר שוטרים, הכו ופצעו שוטרים, התפרעו והפרו את הסדר הציבורי והבעירו פחים".

"עליית המדרגה באלימות שהייתה אמש בבני ברק עולה כדי התנהגות פושעת ומסוכנת. המשטרה לא תשלים עם מעשים מעין אלו ותפעל לאכיפה בלתי מתפשרת נגד הפרות המוניות הפוגעות בבריאות הציבור ולטיפול נחוש בגילויי אלימות שיופנו כלפי שוטרים הפועלים למען שלום הציבור ובריאותו. לצערנו פורעי חוק אלו פוגעים ומכתימים ציבור שלם שנפגע בריאותית לא רק כתוצאה מהפרה המונית של התקנות אלא גם מאלימות פסולה המופנית כלפי מי שאוכף את החוק ופועל לשמירת שלומם ובריאותם", לשון ההודעה.

חרדים מתקיפים ניידת משטרה בבני ברק
חרדים מתקיפים ניידת משטרה בבני ברק | צילום: מחאות החרדים

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי התייחס גם הוא להפרות הסדר שאירעו בשבוע האחרון, ומסר: "האלימות אותה חווים השוטרים בפעילויות האכיפה השונות בימים האחרונים ראויה לכל גנאי ומייצרת מראות שלא נקבל ולא נשלים איתם. אני מצפה מהרשויות, מנהיגי הציבור ומשרדי הממשלה הרלוונטיים להחמיר את הסנקציות כנגד אותן הפרות ממוסדות שאנו נתקלים בהן".

שבתאי הוסיף להדגיש כי מה שאירע אמש בבני-ברק לא היה המקרה היחיד השבוע, "שבו הותקפו שוטרים המבצעים אכיפה של תקנות הקורונה והתופעה רק הולכת ומתרחבת. כל אלה", הבהיר, "ימשיכו ויטופלו ביד קשה ובנחישות בכל מקום ובכל מגזר תוך הקפדה על אכיפה שוויונית".

"נמשיך לאכוף את תקנות הקורונה בכל מקום שידרש, ועוצמת האכיפה תיקבע אל מול היקף ההפרות והתנהגות המפרים ובהתאם לחוק. אנו נפעל למצות את הדין עם כל אדם אשר ינסה לפגוע בשוטרים הפועלים למען בריאות הציבור כולו ללא יוצא מן הכלל".

מפכ''ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי
מפכ''ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי | צילום: דוברות מג''ב

מעיריית בני ברק נמסר כי ראש העיר אברהם רובינשטיין שוחח הבוקר עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ודרש ממנו לחקור מיידית את השלכת רימוני ההלם. "המראות הלילה ברחובות העיר היו קשים ומיותרים: רימונים וירי חסרי הבחנה ברחובות מתוך יצר נקמה וללא קשר לנטרול מפרי סדר או הוראות הסגר", מסר רובינשטיין.