לראשונה: יותר מ-17 אלף בני אדם מתו מקורונה ברחבי העולם ביממה

בארה"ב שוב מתו יותר מ-4,000 אזרחים ב-24 שעות, ברוסיה זו הפעם השנייה שבה יותר מ-600 איש מתו ביממה ובמקסיקו בפעם השנייה ברציפות מספר המתים היומי עבר את ה-1,500 • תמונת מצב עולמית

קורונה במקסיקו
קורונה במקסיקו | צילום: רויטרס

17,366 בני אדם מתו אתמול (חמישי) ברחבי העולם לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה. בכך נשבר, שוב, שיא המתים השלילי מאז פרוץ המגפה לפני כשנה. מניין הנדבקים, לעומת זאת, נמצא במגמת ירידה קלה, שכן מאז תחילת ינואר - אז נמצאו יותר מ-840 אלף נשאים חדשים ביום אחד, הרף לא נחצה והגיע אתמול ל-678,436 מאומתים.

ראשונה ברשימת המדינות מוכות הקורונה היא ארצות הברית, שממשיכה לאבד אלפי בני אדם ביום למגפה. אתמול התגלו ברחבי ארה"ב כולה כ-193 אלף נדבקים חדשים, כאשר מניין המתים היומי היה 4,363 איש - שיא שלילי חדש. בינתיים, הנשיא החדש ג'ו ביידן חתם על מתווה המאבק בקורונה, שבין היתר מחייב את כל הבאים לארה"ב להיכנס לבידוד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סוריה: ישראל תקפה בעיר חמה – מערכות ההגנה האוויריות הופעלו

הירידה בתחלואה: 7,099 נדבקים חדשים – 8.9% מהבדיקות חיוביות

ליצמן: מסע נקמה פראי של שוטרים; המשטרה: עליית מדרגה באלימות

בדיקות קורונה בגרמניה
בדיקות קורונה בגרמניה | צילום: רויטרס

בתוך כך, מזה כמה שבועות שברוסיה מתגלים בכל יום יותר מ-20 אלף מאומתים חדשים. עם זאת, בעוד שבסוף דצמבר-תחילת נובמבר מספר הנדבקים היומי נשק יותר ל-30 אלף, בימים האחרונים נראה כי חלה ירידה מתונה. במוסקבה עומדים כעת על כ-68 אלף מתים מפרוץ המגפה - כאשר מניין המתים היומי חצה אתמול בפעם השנייה את קו ה-600.

ירידה במספר המאומתים נרשמה גם בבריטניה, שם נמצאו כ-38 אלף מאומתים ביום אחד, זאת בעוד השיא היומי עומד על כ-70 אלף נשאים חדשים, בתחילת ינואר. אולם, גם בממלכה המאוחדת נשבר השבוע שיא המתים היומי והגיע לכ-1,800 איש. בבריטניה, מתקרבים ל-100 אלף מתים מהקורונה בסך הכול.

Outbreak Of The Coronavirus Disease (covid 19), In Acapulco
קורונה במקסיקו | צילום: רויטרס

כבר יומיים שבמקסיקו נרשמו יותר מ-1,500 מתים ביממה. עד כה, איבדה מקסיקו 146 אלף נפשות שמתו לאחר שנדבקו בנגיף. בספרד, שברו אתמול את השיא היומי עם כ-44 נשאים חדשים, אחרי שיום קודם לכן המספר עמד על כ-41 אלף. מדובר בעלייה לא קטנה, שכן בשבועות הקודמים הצליחה המדינה לרדת מהשיא - כ-20 אלף, לכמה אלפי מאומתים ביום אחד.

בינתיים בקולומביה, שם כבר מתו יותר מ-50 אלף בני אדם, השבוע נשבר שיא המאומתים היומי מפרוץ המגפה עם כ-20 אלף נשאים חדשים - בדומה לצרפת, שם אומנם רחוקים מאוד מ-80 אלף המאומתים שנרשמו ביום אחד בנובמבר של השנה שעברה, אך כבר כמה ימים שהמדינה נעה על הציר שבין 16 ל-23 אלף נשאים ביממה.

קורונה בצרפת
קורונה בצרפת | צילום: רויטרס

ובכל זאת, יש גם מדינות שמצליחות למתן את הנתונים המלחיצים. מאז שטורקיה רשמה שיא יומי של כ-32 אלף בחודש דצמבר, הגיעה אתמול המדינה לכ-6,200 מאומתים חדשים ביום אחד - ונראה כי גרף הנדבקים יורד, אם כי בקצב איטי מעט.

כמו טורקיה גם הודו, שחצתה את 153 אלף המתים מפרוץ המגפה ורשמה שיא שלילי ביום אחד בחודש ספטמבר של כ-97 אלף מאובחנים, צמצמה את השיא והגיעה לכ-14 אלף בני אדם. בבלגיה, בעוד שבשיא הנדבקים התגלו כ-24 אלף נשאים ביום, ירדו אתמול לכ-3,000 מאומתים - אחרי ימים שבהם המספר עמד על כאלפיים.