יפה יששכר ביקרה את בתה בכלא: "נעמה רק רוצה את חייה בחזרה"

לראשונה מאז ההחלטה להסגיר את ההאקר אלכסיי בורקוב לארה"ב, אימה של הצעירה הגיעה לבקרה בכלא הרוסי. לדבריה, "זו הייתה פגישה קשה - היא בכתה הרבה והביעה תסכול על כך שהיא עדיין שם"

זמן צפייה: 00:25

יפה יששכר, אימה של נעמה יששכר הכלואה בכלא הרוסי, ביקרה היום (שישי) את בתה. זאת, לראשונה מאז ההחלטה להסגיר את ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב לארה"ב, ולאחר שכניסתה לכלא נאסרה מוקדם יותר השבוע.

בתום הביקור סיפרה האם כי "זו היתה פגישה קשה. נעמה בכתה הרבה והביעה תסכול על כך שהיא עדיין שם ולא יודעת עד מתי. היא רק רוצה את החיים שלה בחזרה".

עוד בחדשות 13:

לבד בפסגה: ערן זהבי שבר את שיא השערים לעונה בסין

יועצי רה״מ ליועמ״ש: עצור החקירה בשל כשלי המשטרה והפרקליטות

אחרי לחץ ישראלי: "טראמפ עצר סיוע צבאי ללבנון"

נעמה ויפה יששכר
נעמה ויפה יששכר | צילום: חדשות 13

אמש עתרה משפחת יששכר לבג"ץ בשל חתימתו של שר המשפטים אמיר אוחנה על הסגרתו של ההאקר לארה"ב. במקביל, גם משפחתו של ההאקר פועלת למנוע את ההסגרה.

"אנו מקווים ששופטי בית המשפט העליון המכובד יקשיבו היטב לבקשתה של נעמה המוחזקת כבת ערובה כבר שבעה חודשים, ויסייעו ככל שניתן להוציא אותה באופן בהול מהגיהינום שבו היא נמצאת", נמסר ממשפחתה של נעמה.

על אף המאמצים, הסגרת בורקוב למוסקבה והחזרתו למדינתו היא אפשרות שנראית כעת כמעט בלתי אפשרית. עו"ד מיכאל עירוני, שמייצג את בורקוב: "אני שוחחתי על אלכסיי, הוא קיבל את ההחלטה של השר בצורה די קשה. הוא קיווה לפחות שהשיקולים האחרים שעומדים בפני השר יובילו לכך שההחלטה הזו לא תתקבל בסופו של דבר".

אלכסיי בורקוב, נעמה יששכר
אלכסיי בורקוב, נעמה יששכר | צילום: החדשות 13

את המהלך הזה ניסתה רוסיה למנוע במשך ארבע השנים האחרונות שבהן שהה בורקוב בכלא הישראלי. בחודשים האחרונים אף ניסתה להתנות את שחרורה של נעמה יששכר בשחרורו של ההאקר – אך כעת, כאמור, האפשרות הזאת ירדה מהפרק. יפה יששכר, אמה של נעמה ציינה כי "אנחנו נערער על ההחלטה הזאת, ואנחנו נעשה כל מה שאנחנו יכולים לעשות כדי למנוע מזה. קודם כל להחזיר את הילדה הבייתה. אני לא חושבת שאני אגיד לה את זה, אני לא חושבת שיהיה לי את האומץ להפיל את רוחה ולהגיד לה כן, המדינה משחררת אותו".