יפה יששכר הגיעה לבקר את בתה - אך כניסתה נאסרה: "זאת התעללות"

לאחר שביקורה אושר ע"י בית המשפט, הגיעה אימה של נעמה יששכר לבית הכלא במוסקבה - אך לא הורשתה להיכנס. זאת, בטענה כי הגעת קונסולית ישראל הייתה על חשבון ביקור האם. "אני חסרת אונים"

זמן צפייה: 00:25

יפה יששכר, אימה של נעמה יששכר העצורה בכלא הרוסי, הגיעה היום (שלישי) לבקר את ביתה בכלא במוסקבה - אך כניסתה למקום נאסרה. זאת, לאחר שקיבלה אמש אישור משופט לבקרה היום.

ביקורה של האם נאסר בטענה כי ביקור הקונסולית בשבוע שעבר היה על חשבון ביקור האם. עוד הוסיפו בהנהלת בית הכלא כי הוחלט שלא להיעתר לבקשת יששכר לקיים שיחות טלפון.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"נעמה יששכר נמצאת בסיוט": כך נראים החיים בכלא הרוסי

דיווח: נעמה יששכר נפגשה עם פעילי זכויות אדם בכלא • תיעוד

יועצו של נשיא רוסיה: "נתניהו ופוטין דנו בחנינת נעמה יששכר"

"אני חסרת אונים ולא מצליחה להבין מדוע מדי יום מקשים יותר ויותר על נעמה", אמרה האם. "זו התעללות, ואני מבקשת מנשיא המדינה, ראש הממשלה וראש המל"ל להביא לסיום ההתעללות בנעמה. נעמה חפה מפשע ומשלמת מחיר כבד בגלל החלטה מדינית ומשפטית של מדינת ישראל שכלל לא נוגעת לנעמה. נעמה אינה יכולה להיות בת ערובה וקלף מיקוח בין מדינות".

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "הנושא הועלה מיד בערוצים הדיפלומטים גם בירושלים וגם במוסקבה. זאת לצד הטיפול והליווי הקונסולרי שלנו את המקרה".

נעמה יששכר
נעמה יששכר | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר דניאיל אומאקין, פעיל זכויות אדם, שפגש את נעמה וצולם איתה, סיפר בריאיון ראשון לחדשות 13 על שיחתו עם הישראלית. היום פורסמה לראשונה, באתר חדשות רוסי, תמונתה של נעמה יששכר מאחורי סורג ובריח משוחחת עם אומאקין ופעילים נוספים. הוא סיפר כי אסור לצלם בתוך המתחם פנים גלויות. לכן היא נראית בסריג כחול עם הגב למצלמה.

אומאקין סיפר כי זכויותיה של יששכר נשמרות: "היא צופה בטלוויזיה, עושה יוגה ומלמדת את החברות שלה לתא. כמו כן, הן מלמדות אחת את השנייה שפות". הפעיל הוסיף כי כל האסירות זוכות לאותו יחס, בין אם מדובר באזרחיות המדינה או אזרחיות זרות.

אומאקין ופעילים נוספים קיבלו אישור חריג מהשלטונות הרוסים לבקר בכלא ולהיפגש עם האסירה הכי מפורסמת שמוחזקת בין כתליו. בין היתר, גם כדי להוציא החוצה את המסרים האופטימיים שסיפר בריאיון: "נעמה נמצאת במצב טוב, לא לחוצה, מחייכת וצוחקת הרבה. מבחינה חיצונית היא נראית טוב עד כמה שאפשר", סיפר אומאקין והוסיף כי יששכר, באופן מפתיע, מדברת רוסית די טוב וכי שאל אותה שאלות בשפה המקומית והם ניהלו שיחת חולין.

לאחר פרסום התמונה בתקשורת הרוסית, חששו מקורביה של יששכר כי מדובר בתרגיל וכי מדובר ניסיון מכוון של השלטונות להראות שמצבה טוב. אומאקין אמר כי "יששכר יודעת שהיא מקבלת חיזוק מהרבה אנשים אך לא רצתה בפרסום הזה שקיבלה. עם זאת, היא מקווה שהחיזוק הזה מצד הציבור יחזיר אותה הביתה".