"נעמה יששכר נמצאת בסיוט": כך נראים החיים בכלא הרוסי

היהלומן אלי כץ ריצה שמונה שנות מאסר ברוסיה, וסיפורה של הצעירה הישראלית מחזיר אותו לחוויות הקשות שעבר שם. "אין מישהו שיודע יותר טוב ממני מה הילדה הזו עוברת - לא חשבתי שאצא משם"

זמן צפייה: 10:36

איך באמת נראים החיים של נעמה יששכר, הישראלית הכלואה ברוסיה? היהלומן הישראלי אלי כץ, שישב בכלא הרוסי כשמונה שנים לאחר שהואשם בהברחת יהלומים מרוסיה סיפר על הרגעים הקשים - לא אלה שמראים לפעילי זכויות האדם שמגיעים למקום.

היהלומן שומע את הסיפור של נעמה יששכר וכל הסיוטים מציפים אותו. "אין מישהו שיודע יותר טוב ממני מה הילדה הזו עוברת - היא נמצאת בסיוט", הסביר כץ שנשפט ל-11 שנות מאסר. "הגעתי לבית הסוהר 'לפורטובו', המקום הכי שמור בברית המועצות - הרגשתי שסוף העולם, שאף אחד לא יודע עלי, שאני נכנס לכלא ולא אצא משם. חייתי רק בזכות אשתי, שהייתה מגיעה כל שבועיים לבקר אותי - ככה ידעתי שיש חיים".

לכתבות נוספות בנושא >> 

הפעיל שנפגש עם נעמה יששכר בכלא: "מצבה טוב, היא עושה יוגה"

דיווח: נעמה יששכר נפגשה עם פעילי זכויות אדם בכלא • תיעוד

הפרקליטות בדיון סגור לאוחנה: יש להסגיר את ההאקר הרוסי לארה"ב

אלי כץ, שישב כ-8 שנים בכלא הרוסי
אלי כץ, שישב כ-8 שנים בכלא הרוסי

בחלוף הזמן חבריו של כץ בארץ גייסו אנשים בניסיון לשחררו, אז הבינו הרוסים שיש להם קלף מיקוח ביד. "אדם בלבוש אזרחי הגיע וביקש ממפקד הכלא להביא אותי לחדר שלו. הוא אומר לי 'אלי אתה רוצה ללכת הביתה? אתה יכול ללכת מחר, אם תביא את לאוניד נבזלין", איש עסקים שהשתקע בישראל ונרדף אחרי השלטון הרוסי, שאיתו לכץ לא היה קשר מעולם.

היהלומן הוותיק מזהיר את משפחתה של נעמה מפני רודפי הבצע, שינסו לנצל את מצבה. לדבריו, "כל המאכערים חוגגים - המשפחה אומללה, האמא לא יודעת למי להאמין ויוצאת מדעתה. היא רוצה לשחרר את הילדה שלה ולא מוכנה להבין שהיא לא יכולה לעשות את זה עם כל המאכערים - זה רק אנשים שרוצים לקחת כסף, כמו שאני שילמתי".

נעמה יששכר
נעמה יששכר | צילום: חדשות 13