דיווח: נעמה יששכר נפגשה עם פעילי זכויות אדם בכלא • תיעוד

אתר החדשות RT המזוהה עם הקרמלין פרסם את תמונתה של הישראלית, ותיאר את סדר יומה בכלא הרוסי. לפי הדיווח, יששכר אמרה במפגש: "מרוצה מהתמיכה שאני מקבלת בישראל, ממש רוצה לחזור הביתה"

זמן צפייה: 03:09

אתר החדשות הרוסי RT המזוהה עם הקרמלין, פרסם אתמול (שלישי) תמונה של נעמה יששכר בכלא הרוסי, במפגש עם כתב האתר דניל לומקין ופעילי זכויות אדם ברוסיה.

לטענת אתר החדשות הרוסי, יששכר לא מתלוננת על תנאיה, מחייכת הרבה, לומדת רוסית בכלא, מתקשרת עם האסירות האחרות, שומעת מוזיקה ברדיו ועושה יוגה. לפי הדיווח, יששכר נמצאת בכלא שבנובו גרישינו הסמוך למוסקבה, עם שלוש אסירות המורשעות בהונאה. עוד נטען כי נבחרו עבור יששכר אסירות בעלות ידע בסיסי באנגלית.

פעילי זכויות אדם מבקרים את נעמה יששכר
פעילי זכויות אדם מבקרים את נעמה יששכר | צילום: © FSIN

באתר צוטטה יששכר כאומרת שאין לה כל טענות בנוגע לאוכל או הטיפול הרפואי שהיא מקבלת: "הם מאכילים אותי היטב. הם נותנים לי תרופות להן אני זקוקה. אפילו ויטמינים".

בידיעה נטען כי יששכר הלינה על כך שהיא למקבלת מספיק פגישות עם הרב. כמו כן, דווח כי הצעירה התלוננה על כך שיש איסור על שיחות טלפון לקרובים. עוד דווח שהצעירה, בעלת אזרחות אמריקנית, קיבלה מספר ביקורים מדיפלומטים אמריקנים. לעומת זאת, נטען בדיווח שיששכר טענה כי דיפלומטית ישראלית הגיעה לביקור פעם אחת בלבד.

לפי הדיווח, יששכר ציינה במפגש כי היא מודעת לסערה הציבורית שהסיפור שלה עורר, ועל ההצעה לחילופי אסירים עם ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, ממפגשים עם אמה ועורך דינה.

בכתבה צויין כי יש טלוויזיה בכלא, אך לא עם ערוצים שדיווחו על סיפורה של יששכר. "אני מרוצה מהתמיכה הגדולה שאני מקבלת מישראל וארה"ב, אך זה לא תענוג גדול להתפרסם בניסבות האלה", צוטטה יששכר בידיעה. "אנו ממש רוצה לחזור הביתה. אני מקווה שהפרסום הזה יעזור".

נעמה ויפה יששכר
נעמה ויפה יששכר | צילום: חדשות 13

ביום ראשון האחרון פורסם בחדשות 13 כי שר המשפטים, אמיר אוחנה, השיב לפניית משפחתה של נעמה יששכר להימנע מהסגרת ההאקר אלכסיי בורקוב לארצות הברית – צעד שעלול לסכל את העסקה להשבתה של הישראלית. "מדינת ישראל וממשלתה רואות חובה לפעול באופן המיטבי להשבתה של נעמה יששכר למדינת ישראל", כתב אוחנה. "לרבות באמצעות צעדים ומהלכים אשר לא ננקטים בדרך כלל במקרים אחרים בהם אזרחים ישראלים עומדים לדין במדינות זרות".

במהלך שיחה שהתקיימה בתחילת השבוע בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לראש הממשלה בנימין נתניהו, לכבוד יום הולדתו של האחרון, שוחחו השניים בנושא בקשת החנינה של נעמה יששכר – שנכלאה בכלא הרוסי לשבע שנים וחצי בעקבות הרשעתה באחזקה ובסחר בסמים. כך על פי יועצו של פוטין לענייני חוץ, יורי אושקוב.

מלשכת נתניהו נמסר: "הנשיא פוטין התקשר לברך את נתניהו לרגל יום הולדתו שחל. ראש הממשלה הודה על הברכות והעלה שוב את נושא בקשת החנינה לנעמה יששכר. כמו כן, שוחחו המנהיגים על המצב בסוריה ועל ההתפתחויות באזור".