קצין המשטרה שתקף מפגינים: "קראו לי נאצי - עושים לי רצח אופי"

לאחר שתועד נוהג באלימות בהפגנה בירושלים, סנ"צ ניסו גואטה טען בחקירתו כי הוא לא חרג מהנהלים: "הביאו לי בוקס - זיהיתי מי נתן לי אגרוף וקפצתי עליו". גורמים במח"ש: היה יכול לנהוג אחרת

זמן צפייה: 01:29

קצין המשטרה סנ"צ ניסו גואטה שתועד כי תקף מפגינים במחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, טען היום (ראשון) בחקירתו כי נהג באיפוק. לדבריו, "לא הגבתי עד שאחד המפגינים תקף אותי. קראו לי נאצי, הביאו לי בוקס וניסו להוריד לי את המסכה. זיהיתי מי נתן לי אגרוף ומיד קפצתי עליו - עושים לי רצח אופי".

עוד אמר גואטה כי "ההפגנה הייתה מאוד אלימה והשוטרים חטפו מכות. מה שמתואר בסרטון לא תואם את המציאות. לא חרגתי מהנהלים". מנגד, גורמים במח"ש סבורים כי גואטה לא היה צריך לנהוג באלימות - והיה יכול לפעול אחרת. כמו כן, לטענת הגורמים , מוקדם לקבוע אם מדובר באירוע פלילי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנערה מסרה עדות בפרשת האונס באילת: "צעד משמעותי"

"אסור לעמוד מנגד": חברות במשק שבתו כמחאה על האלימות נגד נשים

שירות התעסוקה: 500 אלף יישארו ללא תעסוקה לפחות עד סוף 2020

קצין המשטרה ניסו גואטה מכה מפגינים בירושלים | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום פתחה המחלקה לחקירת שוטרים בבדיקה נגד מפקד תחנת שלם סגן ניצב ניסו גואטה, בעקבות התיעוד שבו נראה מכה מפגין, ואספה את הסרטונים מהאירוע. גואטה נחקר באזהרה במח"ש, הוא שוחרר בתנאים מגבילים ויורחק למשךך 24 שעות מתחנות משטרה.

קודם לכן, בתו של סנ"צ ניסו גואטה, שתועד מכה מפגין, שקד גואטה, יצאה להגנת אביה בחשבון הפייסבוק שלה וכתבה: "תדמיינו לכם בן אדם שעומד מולכם בטווח אפס, מקלל אתכם, קורא לכם נאצים ושונאי ישראל. אבא שלי עמד בדממה מוחלטת, הוא ידע שאותם אנשים כועסים על המערכת ואין מה לעשות, הוא הנציג שלה".

"אבא שלי תמיד שמר על צלם אנוש בתוך כל הטירוף. לא מזמן פורסם שאחד המפגינים הפיל את הכיפה שלו והוא קרא לו לאסוף אותה חזרה וביקש ממנו להיזהר. אני שמחה שלפחות קמצוץ מהאישיות האמיתית של אבא שלי יכולתם לראות".