"אסור לעמוד מנגד": חברות במשק שבתו כמחאה על האלימות נגד נשים

בין המשתתפות במפגן התמיכה בנשים: חברת החשמל, רשת סופר-פארם, פלאפון, בזק בין-לאומי ו-yes. גם "רשת 13" החשיכה את המסך למשך דקה, זאת ברקע האונס הקבוצתי באילת. "נשים ונערות אינן הפקר"

זמן צפייה: 00:08

על רקע פרשת האונס הקבוצתי באילת, כמה חברות במשק השביתו את פעילותן היום (ראשון) כאות מחאה וכהבעת תמיכה במאבק לאלימות נגד נשים. בין החברות שהצטרפו למחאה ניתן למצוא את חברת החשמל, רשת סופר-פארם, וכן את חברות התקשורת פלאפון, yes ובזק בין-לאומי וחברת הביטוח ליברה. גם כאן ברשת 13 החשכנו את המסך למשך דקה, כאות הזדהות.

מנכ"ל חברת החשמל עופר בלוך, שם הפסיקו את הפעילות ל-10 דקות, מסר: "המחויבות שלנו בימים אלה היא כפולה ואף משולשת. כגברים, כנשים וכהורים לילדים ויש לנו השפעה מכרעת על עיצוב דור העתיד, כמו גם חידוד המסרים ומשמעות המילה 'לא'". בשעות הערב תאיר החברה את הארובה ברדינג, "כחלק מהגברת המודעות למאבק נגד אלימות ותקיפה מינית וכמפגן תמיכה וחיבוק לנפגעת האונס באילת", הסבירו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רחפן של צה"ל נפל בשטח לבנון; דו"צ: אין חשש לדליפת מידע

‫המחאות מול מעון רה"מ בי-ם: 30 מפגינים נעצרו, 3 שוטרים נפצעו

משה איבגי ערער על הכרעת דינו: ביקש להגיש ראיות חדשות

רשת 13 מצטרפת למחאת ההזדהות עם קורבנות האלימות המינית
רשת 13 מצטרפת למחאת ההזדהות עם קורבנות האלימות המינית | צילום: חדשות 13

כאמור, גם רשת סופר-פארם הצטרפה לשביתה, וכך - במשך כחצי שעה, כלל עובדי המשרד המרכזי, בהם הנהלת החברה, נשים וגברים כאחד, הפסיקו את עבודתם. בהודעה מטעם הרשת נמסר כי היא קוראת לממשלה "לטפל ולשים בראש סדר העדיפויות נושאים הקשורים בנשים", וכי "הרשת פועלת מזה שנים ארוכות למען זכויות נשים, קידום בריאות נשים ומתרימה באופן קבוע לאיגודי מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ותפעל גם כעת, בכל כלי העומד ברשותה על מנת למגר את התופעה המחרידה".

"אסור להשלים ולעמוד מנגד לזוועה שהתרחשה באילת", הוסיף מנכ"ל הרשת ניצן לביא. "הרשת שלנו, כתמיד, תעמוד לצד שוחרי הטוב בישראל המעוניינים למגר את האלימות מקרבנו. אנחנו מעודדים את כל העמיתים לאפשר לעובדיהם להשתתף במחאה המוצדקת".

מפלאפון, yes ובזק בין-לאומי נמסר: "הנהלת החברות רואות ערך עליון בשוויון וכיבוד הערך, ועל כן נוכח האירועים האחרונים אנחנו קוראים 'די לאלימות נגד נשים'".

עצרת נגד אלימות כלפי נשים בתל אביב | צילום: הראל בן נון

מזה כמה ימים שהמדינה סוערת מפרשת "האונס הקבוצתי באילת", לפיו, בעת ששהתה במלון באילת, נערה בת 16 נאנסה על ידי קבוצה גדולה של גברים. על פי עדותו של אחד הצעירים שנכחו בחדר, יותר מ-30 צעירים תקפו את הנערה מינית. לדבריו, מצלמות האבטחה במלון תיעדו את הגברים "עומדים בתור".

לא זו בלבד, מוקדם יותר היום המשטרה הודיעה כי מחר תגיש הפרקליטות כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים בבית המשפט המחוזי לנוער בבאר שבע נגד נער בן 17, בחשד כי אנס נערה מתחת לגיל 14 באזור הדרום. תחילת הפרשה לפני כשבוע וחצי, אז הגיעה הנערה למשטרה והתלוננה כי הנער, אשר סיפק לה משקאות משכרים, קיים איתה יחסי מין כשהיא תחת השפעת אלכוהול. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לאונס ועצרה את החשוד.