‫המחאות מול מעון רה"מ בי-ם: 30 מפגינים נעצרו, 3 שוטרים נפצעו

15 אלף איש הגיעו לירושלים, ועוד אלפים לקיסריה ולצמתים ברחבי הארץ וקראו להתפטרותו של נתניהו. במהלך ההפגנות התפתחו עימותים בין המוחים למשטרה. מפקד מרחב ציון: "המפגינים באו מוסתים"

זמן צפייה: 00:58

30 מפגינים נעצרו הלילה (ראשון) ו-3 שוטרים נפצעו בהפגנה שהתקיימה מחוץ למעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבלפור שבירושלים, לשם הגיעו כ-15 אלף בני אדם שמחו נגד מדיניותו של נתניהו בטיפול במשבר הקורונה ותפקודו על רקע המשפט המתנהל נגדו. המשטרה הודיעה כי המוחים נעצרו בחשד לעבירות הפרת סדר ותקיפת שוטר.

זה השבוע התשיעי ברציפות שבו מתקיימת המחאה בירושלים, במקביל לאלו שמתקיימות בקיסריה ובגשרים ברחבי הארץ. המפגינים בבירה צעדו לעבר מעון ראש הממשלה, זאת בניגוד להנחיות השוטרים שטענו כי הצעדה פוגעת בתושבי העיר. במהלך האירוע החלו עימותים קשים בין המוחים לכוחות הביטחון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לקראת פשרה? גנץ על הצעת האוזר: מסכימים לוועדה למינוי בכירים

11 דקות של תהלה: היכרות עם חברת הכנסת – שנאומה סחף את המדינה

בבוקר צילומים – בערב ביקור בכלא: מסע השחרור של אנג'ל ברנס

אלפי מפגינים בכיכר פריז בירושלים | צילום: חדשות 13

בריאיון לחדשות 13, סיפר מפקד מרחב ציון, תת ניצב עופר שומר: "ראינו אלימות של מפגינים. מספר אלפים שהגיעו לפה, שמהרגע הראשון הפרו את החוק ברגל בוטה וגסה אחרי שהוסתו על ידי המנהיגים שלהם כבר ביום חמישי".

"יש פה ביריונים שחושבים שהם שולטים במרחב הציבורי", הוסיף עופר, "הם לא מכבדים את החוק, לא את בג"צ, לא את הדרגות שלנו ולא את משטרת ישראל. הם באו היום אחרי שהם הוסתו בצורה אלימה, ומהרגע הראשון החלו להפר את הסדר".

עופר התייחס לתיעוד שבו נראה מפקד תחנת שלם, סגן ניצב ניסו גואטה, הולם במפגינים באלימות קשה ומכה אותם. "קרעו לו את החולצה. הוא קיבל אגרוף, משכו לו את המסכה - ושאר המקרה ייבדק". לדבריו, "המשטרה נהגה באיפוק יחסי".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-law-part-2008222120' autoplay='0' credit='' desc='קצין המשטרה ניסו גואטה תוקף מפגינים בירושלים' kid='1_4etgg5ds' duration='32'']

מי שעוד התייחסה לתיעוד היא שקד גואטה, ביתו של ניסו, שיצאה להגנת אביה בחשבון הפייסבוק שלה וכתבה: "תדמיינו לכם בן אדם שעומד מולכם בטווח אפס, מקלל אתכם, קורא לכם נאצים ושונאי ישראל. אבא שלי עמד בדממה מוחלטת, הוא ידע שאותם אנשים כועסים על המערכת ואין מה לעשות, הוא הנציג שלה".

"אבא שלי תמיד שמר על צלם אנוש בתוך כל הטירוף. לא מזמן פורסם שאחד המפגינים הפיל את הכיפה שלו והוא קרא לו לאסוף אותה חזרה וביקש ממנו להיזהר. אני שמחה שלפחות קמצוץ מהאישיות האמיתית של אבא שלי יכולתם לראות".

גואטה הוסיפה כי היא קוראת את התגובות, ונדהמת: "אני פשוט המומה, מזועזעת ופגועה. כמה זה קל לקחת חלק קטן מאירוע גדול, להדביק עליו איזה כותרת מפוצצת של שוטר אלים שתוקף מפגינים. אתם הייתם שם כדי לראות את המפגינים שנייה לפני שהמצלמה נדלקה יורקים על השוטרים? הייתם שם כשהמפגין המצולם תקף את אבא שלי, ניסה להוריד לו את המסיכה באלימות? אתם הייתם שם כשהמפגין הזה נתן לאבא שלי בוקס לפרצוף וכשקרעו ממנו באלימות את המדים שהוא כל כך גאה ללבוש?"

כאמור, אמש המפגינים ביקשו מהמשטרה לקיים צעדת מחאה מגשר המיתרים לכיכר פריז, אך נענו בסירוב, בטענה שמדובר בשעות העומס באזור. המוחים צעדו למרות התנגדות המשטרה, וטענו כי מדובר בצעדת מחאה "נגד הניסיונות האלימים של משטרת ירושלים בראשות חנפן השלטון דורון ידיד לדכא את המחאה".

Rehavia
מפגינים צועדים בשכונת רחביה בירושלים | צילום: חדשות 13