הקצין שהכה מפגין נחקר במח"ש; תיעוד: שוטרת מכה אישה מבוגרת

מח"ש פתחה בבדיקה נגד סנ"צ ניסו גואטה בשל הסרטון בו נראה חובט במפגין. בתום החקירה שוחרר בתנאים מגבילים • תיעוד חדשות 13: שוטרת מכה אישה שצילמה אותה ושוטר נוסף דוחף את המפגינה בחוזקה

זמן צפייה: 04:49

המחאות מול מעון ראש הממשלה בירושלים: המחלקה לחקירת שוטרים פתחה היום (ראשון) בבדיקה נגד מפקד תחנת שלם סגן ניצב ניסו גואטה, בעקבות התיעוד שבו נראה מכה מפגין, ואספה את הסרטונים מהאירוע. גואטה נחקר באזהרה במח"ש, הוא שוחרר בתנאים מגבילים ויורחק למשךך 24 שעות מתחנות משטרה.

במקביל, שני החשודים שנעצרו הובאו להארכת מעצר. בדיון בעניינם, אמרה נציגת המשטרה כי "מה שפורסם לא משקף את התמונה המלאה", וכי "על פי עדותו של גואטה, התיעוד שעלה לא משקף את מלוא האירוע". הנציגה הוסיפה כי אחד החשודים "חנק את ניסו גואטה והפיל אותו על הרצפה. כמו כן, המפגין השני משך לו את המסכה ונתן לו מכה בפנים". אחד החשודים קשר את עצמו לאירוע.

בית המשפט שחרר את המפגינים שחשודים בתקיפת שוטרים בתנאים מגבילים, אך אסר עליהם להיכנס לירושלים בשבועיים הקרובים. אחד מהם אמר לאחר היציאה מבית המשפט כי הוא "מרגיש בסדר גמור ומקווה שהצדק ייצא לאור". לדבריו, השוטר תקף אותו בפנים - "יש לי חתכים בתוך הפה. יש לי בידיים סימנים של אחיזה. כמה שוטרים תקפו אותי במקביל גם בתוך הניידת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רחפן של צה"ל נפל בשטח לבנון; דו"צ: אין חשש לדליפת מידע

‫המחאות מול מעון רה"מ בי-ם: 30 מפגינים נעצרו, 3 שוטרים נפצעו

משה איבגי ערער על הכרעת דינו: ביקש להגיש ראיות חדשות

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-law-part-2008222120' autoplay='0' credit='' desc='קצין המשטרה ניסו גואטה תוקף מפגינים בירושלים' kid='1_4etgg5ds' duration='32'']

עורכת הדין גבי לסקי, המייצגת את המפגינים שגואטה תועד מכה, אמרה בדיון כי "לא ייתכן ששוטר מאבד את קור רוחו ונותן מכות למפגינים. הם מחשידים אנשים בתקיפת שוטרים כדי להצדיק את האלימות של השוטרים".

הצועדת שהוכתה היא נילי לרנר, בת 59 מלהבים, אם לארבע בנות. "צילמתי את תחילת התקיפה של סנ"צ גואטה, ראיתי פרשים דוהרים לכיווני אז זזתי הצידה, אני לא בגיל לעימותים", שחזרה את האירוע. "הם באו והיכו אותי, הפעילו המון כוח, גררו אותי, הם היו באטרף. לקח להם הרבה זמן להבין שאני לא הפושעת הכי מסוכנת ביקום. הם עצרו אותי על תקיפת שוטר וביקשו היום להרחיק אותי מבלפור ל-15 יום, בית המשפט דחה את כל הבקשות שלהם". כמו כן, עוד נמסר כי למשטרה אין ויזואליה של האירוע והדבר ייבדק במח"ש.

בתגובה לתיעוד תקיפת האישה המבוגרת בצעידה מטעם המשטרה נסמר בתגובה כי "מבירור ראשוני שנערך עולה כי במהלך פיזור הפרת הסדר, המפגינים ובהם המפגינה נהדפו לעבר המדרכה, ובתגובה סטרה האישה בפני השוטרת ולכן היא נעצרה לחקירה. נציין כי האלימות הקשה והפסולה שהופנתה אמש נגד השוטרים הובילה לפציעתם של חמישה שוטרים, לאחד מהם נשברה צלע מבעיטה, שוטר אחר קיבל מוט ברזל ברגלו ושוטר נוסף אגרוף בראשו".

קצין המשטרה ניסו גואטה מכה מפגינים בירושלים | צילום: חדשות 13

בד בבד, בסרטון חדשות 13 שפורסם היום נראית שוטרת שהיכתה אתמול בפניה אישה מבוגרת שצילמה אותה. מייד לאחר מכן, שוטר שהגיע למקום לאחר שהיה מעורב בעימות אחר עם מפגינים, דחף בחוזקה את האישה. השוטרת נראית בווידאו מצביעה לעבר המפגינה, ומייד לאחר מכן השניים עצרו אותה.

קודם לכן, בתו של סנ"צ ניסו גואטה, שתועד מכה מפגין, שקד גואטה, יצאה להגנת אביה בחשבון הפייסבוק שלה וכתבה: "תדמיינו לכם בן אדם שעומד מולכם בטווח אפס, מקלל אתכם, קורא לכם נאצים ושונאי ישראל. אבא שלי עמד בדממה מוחלטת, הוא ידע שאותם אנשים כועסים על המערכת ואין מה לעשות, הוא הנציג שלה".

"אבא שלי תמיד שמר על צלם אנוש בתוך כל הטירוף. לא מזמן פורסם שאחד המפגינים הפיל את הכיפה שלו והוא קרא לו לאסוף אותה חזרה וביקש ממנו להיזהר. אני שמחה שלפחות קמצוץ מהאישיות האמיתית של אבא שלי יכולתם לראות".

גואטה הוסיפה כי היא קוראת את התגובות, ונדהמת: "אני פשוט המומה, מזועזעת ופגועה. כמה זה קל לקחת חלק קטן מאירוע גדול, להדביק עליו איזה כותרת מפוצצת של שוטר אלים שתוקף מפגינים. אתם הייתם שם כדי לראות את המפגינים שנייה לפני שהמצלמה נדלקה יורקים על השוטרים? הייתם שם כשהמפגין המצולם תקף את אבא שלי, ניסה להוריד לו את המסיכה באלימות? אתם הייתם שם כשהמפגין הזה נתן לאבא שלי בוקס לפרצוף וכשקרעו ממנו באלימות את המדים שהוא כל כך גאה ללבוש?".

כזכור, 30 מפגינים נעצרו הלילה ו-3 שוטרים נפצעו בהפגנה שהתקיימה בירושלים, לשם הגיעו כ-15 אלף בני אדם שמחו נגד מדיניותו של נתניהו בטיפול במשבר הקורונה ותפקודו על רקע המשפט המתנהל נגדו. המשטרה הודיעה כי המוחים נעצרו בחשד לעבירות הפרת סדר ותקיפת שוטר.

זה השבוע התשיעי ברציפות שבו מתקיימת המחאה בירושלים, במקביל לאלו שמתקיימות בקיסריה ובגשרים ברחבי הארץ. המפגינים בבירה צעדו לעבר מעון ראש הממשלה, זאת בניגוד להנחיות השוטרים שטענו כי הצעדה פוגעת בתושבי העיר. במהלך האירוע החלו עימותים קשים בין המוחים לכוחות הביטחון.