מעצרים אחרי צעדת המחאה בי-ם; קצין בכיר במשטרה הכה מפגינים

כ-15,000 הגיעו לכיכר פריז במחאה נגד נתניהו. חלקם קיימו צעדה מגשר המיתרים לכיכר, ובשל כך התפתחו עימותים עם המשטרה. תיעוד: הקצין ניסו גואטה תוקף מפגינים באלימות

זמן צפייה: 05:34

שבעה מפגינים נעצרו הערב (שבת) בירושלים, אחרי שקיימו תהלוכה מגשר המיתרים לכיכר פריז, למרות שהמשטרה לא נתנה להם אישור לכך. במשטרה טענו שהמעצרים בוצעו בתגובה להפרות סדר ותקיפת שוטרים. כ-15,000 מפגינים הגיעו אל מחוץ למעון ראש הממשלה כמדי שבוע, כדי למחות נגד נתניהו. כמו כן, כ-600 בני אדם מחו מחוץ לביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה, בנוסף לאלפים בגשרים ובצמתים ברחבי הארץ.

מתיעוד שהגיע לחדשות 13 נראה מפקד תחנת שלם, סגן ניצב ניסו גואטה, הולם במפגינים באלימות קשה ומכה אותם. גורמים במשטרה טוענים כי המפגין שאותו תוקף גואטה ניסה לתלוש לו את המסכה. סגן ניצב שלומי בכר, קצין אגף המבצעים במחוז ירושלים, אמר לחדשות 13: "מבדיקה ראשונית שקיימנו עולה שהקצין הותקף, ולכן הוא הגיב בצורה כזאת. אנחנו בודקים את ההתנהלות שלו".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-law-part-2008222120' autoplay='0' credit='' desc='קצין המשטרה ניסו גואטה תוקף מפגינים בירושלים' kid='1_4etgg5ds' duration='32'']

לכתבות נוספות בנושא >>

המשטרה פינתה את המאהל מבלפור; ראש השב"כ לשעבר נפצע

המחאות מול מעון ראש הממשלה בירושלים: 12 מפגינים נעצרו

מרואיין למפכ"לות: רמזו לי שאם אתנגד למחאה – אקבל את המינוי

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, מסר בתגובה למקרי האלימות: "המפגינים בהפגנות הצודקות ביותר בתולדות המדינה לא יכולים לסבול מאלימות משטרתית. לא ניתן לזה לקרות ונתבע חקירה מהירה והחלטית של אירועי הערב בירושלים".

כאמור, המפגינים ביקשו מהמשטרה לקיים צעדת מחאה מגשר המיתרים לכיכר פריז, אך נענו בסירוב, בטענה שמדובר בשעות העומס באזור. המוחים צעדו למרות התנגדות המשטרה. המארגנים טוענים כי מדובר בצעדת מחאה "נגד הניסיונות האלימים של משטרת ירושלים בראשות חנפן השלטון דורון ידיד לדכא את המחאה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-law-crime-part-2008222154' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='תיעוד הצעדה והמעצרים בירושלים' kid='1_xs4yvhxg' duration='101'']

מהמשטרה נמסר: "נבהיר כי עמדת המשטרה הנה לא לאפשר את קיום התהלוכה במתווה זה בשל פגיעה במרקם חיי השגרה של תושבי העיר ומבקריה שכן מדובר בציר הכניסה והיציאה הראשי של העיר. יחד עם זאת, הוצעו למארגנים חלופות שיאפשרו את קיום התהלוכה ממוקדים שונים תוך צמצום הפגיעה בשגרת החיים, אך בשלב זה הם סרבו". עוד הוסיפה המשטרה כי צומת כיכר פריז, קרן היסוד, קינג ג'ורג', אגרון ורמבן צפויים להיחסם בעקבות המחאות.

אלפי מפגינים בכיכר פריז בירושלים | צילום: חדשות 13

"בשבוע האחרון התארגנה יוזמה של מספר ארגונים לצעוד מגשר המיתרים לכיכר פריז", מסרה תנועת הדגלים השחורים. "לצערנו, למרות מספר פעמים שהתבקש אישור מהמשטרה, משטרת נתניהו עדיין לא שלחה מסמך רשמי המאשר את הצעדה. זאת ימים לאחר שמשטרת נתניהו נהגה באלימות מול אזרחים שומרי חוק, ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון ומספר קצינים בדימוס. הניסיונות לדכא את המחאה לא יצלחו, הצעדה תצא מגשר המיתרים בשעה 19:30".

מפגיני הדגלים השחורים על גשר המיתרים | צילום: חדשות 13

"בהמשך הערב יתייצבו אלפיי מפגינים מכל קבוצות המחאה מחוץ לשעריי הכניסות הלא חוקיים שהציבה המשטרה סביב כיכר פריז במחאה על התעקשות המשטרה לתחום ולמעשה לכלוא באופן מסוכן וחסר תקדים את עשרות אלפיי המפגינים", מסרו מוקדם יותר.

מתנועת 'קריים מיניסטר' נמסר לקראת ההפגנה: "זו שעת מבחן להגנה על הדמוקרטיה וחופש הביטוי מפניי נאשם בפלילים שריסק את הכלכלה, מוביל לבחירות מיותרות והפך את המשטרה לקבלן הביצוע שלו לדיכוי המחאה. אנו קוראים לציבור להתייצב הערב בהמוניו. אנחנו אזרחים חופשיים שומריי חוק, לא ימשטרו אותנו, לא יכלאו אותנו ולא יסכנו אותנו".

תנועת הדגלים השחורים: הערב לא נכנסים בשערי המכלאה | צילום: הדגלים השחורים

מתנועת הדגלים השחורים נמסר: "ניסיונותה של משטרת נתניהו מחוז ירושלים לדכא את המחאה לא יצלחו. אנו מבינים את רצונו של דורון ידיד להתמנות למפכ״ל - אך זכות המחאה גוברת על רצונותיו של ניצב ידיד. מחאת הדגלים השחורים עומדת לצידם של הצועדים בגאווה גדולה. קוראים למשתתפים להישמע להוראות המשטרה במהלך הצעדה".