מרואיין למפכ"לות: רמזו לי שאם אתנגד למחאה - אקבל את המינוי

אחד המועמדים לתפקיד המפכ"ל, שהשתתף באחת השיחות שעורך השר לביטחון הפנים אוחנה, סיפר למקורביו כי נשאל על עמדתו לגבי ההפגנות בבלפור, ונרמז לו שאם יהיה בעמדת השר יקודם. אוחנה מכחיש

זמן צפייה: 21:17

המרוץ למפכ"לות: בשבועות האחרונים עורך השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה סדרת שיחות עם מועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה הבא, בהם עם צמרת המשטרה וגם עם מועמדים חיצוניים. הערב (שישי) נחשף לראשונה בחדשות 13 כי אחד מהם העיד בפני מקורביו כי במהלך השיחה נשאל על ידי השר אודות עמדתו לגבי ההפגנות מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים.

המועמד אמר עוד למקורביו שהשר אוחנה אף רמז לו שאם יהיה בעמדתו, שמסתייגת מההפגנות מול מעונו של נתניהו, אזי לתחושתו הוא יקודם לתפקיד. השר אוחנה עצמו הכחיש את הדברים. יש לציין כי כבר למעלה משנה וחצי אין למשטרת ישראל מפכ"ל קבוע מאז עזיבתו של אלשיך; את מקומו ממלא בינתיים ניצב מוטי כהן, כמינוי זמני.

השר אוחנה ידוע בהסתייגותו מההפגנות, ומהטיפול המשטרתי בהן. לפני כשבוע וחצי הוא נפגש עם בכירי צמרת המשטרה ובראשם כהן, ואמר להם כי המשטרה נוקטת במדיניות מפלה - עדינה מול המפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וקשוחה מול מפגינים חרדים, ערבים ויוצאי אתיופיה. אוחנה תהה: "אם היה מדובר במגזרים אלו - הייתם פועלים אותו הדבר?".

אמיר אוחנה
''שאל על עמדה לגבי ההפגנות''. השר אוחנה | צילום: חדשות 13

השיחה הגיעה לטונים גבוהים, מ"מ המפכ"ל זעם והשיב לו כי "אתה לא יכול להגיד דברים כאלה". השבוע גם נחשפו בכאן 11 הקלטות שיחה בין אוחנה למפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד, שבהן נשמע בין היתר אוחנה כמי שמנסה לגרום למשטרה לדכא את ההפגנות מול המעון; ואת ידיד מסביר שהמשטרה הטילה על המפגינים בבלפור קנסות מעבר למקובל.

בתוך כך הלילה נעצרו 16 חשודים בהפגנות שהתקיימו מחוץ למעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבלפור שבירושלים. בין העצורים, 8 חברי ארגון "לה פמיליה", שהתקיפו אמש את צוות חדשות 13 אשר הגיע לסקר את ההפגנה. כמה נוספים נעצרו בחשד להפרת הסדר הציבורי, תקיפת מפגינים ותקיפת שוטר.

כמאה מחברי הארגון התאספו אמש במתחם התחנה שבבירה, שם השליכו אבנים לעבר רכבים וגם, כאמור, תקפו באלימות את צוות חדשות 13. כמה מהפעילים דרשו מהצוות להפסיק לצלם וצעקו לעברם, אולם כאשר אלה לא הפסיקו - התוקפים הפילו את צלם החדשות לרצפה ודחפו שני אנשי צוות נוספים.

אל ההפגנות הגיעו כאלפיים בני אדם, שם מחו נגד נתניהו והאשימו אותו בהסתה, פילוג ושחיתות. רוב המפגינים התפזרו לאחר השעה 23:00, ואילו כיכר פריז עצמה נפתחה חזרה לתנועה מעט לאחר חצות.