מהומות בי-ם: צוות חדשות 13 הותקף בידי אנשי לה פמיליה • תיעוד

הצוות, שהגיע לסקר את ההפגנה במעון רה"מ, הותקף על ידי פעילי הארגון במתחם התחנה. כמה מהם צעקו לצלם להפסיק לצלם, ומשלא הפסיק - הפילו אותו לרצפה ודחפו אנשי צוות נוספים. 8 נעצרו

זמן צפייה: 04:02

צוות חדשות 13 שהגיע לסקר את ההפגנה הערב (חמישי) במעון ראש הממשלה בבלפור, הותקף על ידי אנשי ארגון "לה פמיליה" במתחם התחנה שבעיר.

כמה מהפעילים דרשו מהשלושה להפסיק לצלם וצעקו לעברם, וכאשר לא הפסיקו לצלם הם הפילו את צלם החדשות לרצפה ודחפו שני אנשי צוות נוספים.

מהמשטרה נמסר כי שוטרים גלויים וסמויים שפעלו באזור מתחם התחנה, עצרו או עיכבו שמונה חשודים לאחר שהחלו להתפרע, להשליך אבנים ולהפר את הסדר הציבורי.

לכתבות נוספות בנושא >> 

המחאה בבלפור התחדשה: כ-1,500 מפגינים מול מעון רה"מ

לקראת המחאה הערב בבלפור: במשטרה נערכים למניעת אלימות

מ"מ המפכ"ל: "המשטרה אינה גוף פוליטי – נקייה משיקולים זרים"

[brightcove_iframe video_id='news-2007302200' autoplay='0' credit='' desc='פעילי לה פמיליה תוקפים את צוות חדשות 13' kid='1_od9bl01d' duration='23'']

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-200730' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_l3mozu9f' duration='99'']

ממארגני מחאת הדגלים השחורים נמסר בתגובה לאירוע כי "האלימות בחסות הנאשם נמשכת. מספר שעות לאחר שנתניהו מעלה פוסט מסית נגד התקשורת הישראלית - עיתונאים מותקפים בהפגנת שלוחיו. האלימות בהפגנה בת"א כמו האלימות עכשיו - מקור אחד לה, הנאשם בנימין נתניהו. כל עוד הוא מאכלס את בית ראש הממשלה האלימות כלפי אזרחים ועיתונאים תימשך. קוראים ל-119 חברי וחברות הכנסת להתכנס ולבחור ראש ממשלה חדש. כולם עדיפים על המסית".

כ-1,500 מפגינים הגיעו הערב לבלפור על מנת להפגין מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו. כוחות משטרה גדולים נפרסו באזור כיכר פריז, וכוללים גם שוטרים סמויים. המשטרה תשתמש באמצעים טכנולוגיים - על מנת למנוע אלימות בין המפגינים.

החשש העיקרי במשטרה הוא מהתפתחות אלימות בין אנשי "לה פמיליה", שהתכנסו באזור מתחם התחנה, לבין מפגיני השמאל. עשרות שוטרים סמויים מאבטחים גם את הנתיבים הללו ומנסים להתחקות אחר תנועת אנשי הארגון, והם צפויים גם לחפש אחר נשקים קרים אצל חשודים. ברקע האירועים האחרונים, מפלגת מרצ הציעה להגדיר את ארגון "לה פמיליה" ארגון טרור, ופנתה לשר הביטחון בנושא.

שלושה מפעילי "לה פמיליה" אמרו לחדשות 13: "באנו להראות מה הדרך האמיתית של לה פמיליה, לא כמו שאומרים בתקשורת. אף אחד לא יחרבן על הסמלים. מי שיחרבן על הסמלים, שירים דגלי אש"ף בהפגנה שלא קשורה ליוקר המחיה - מבחינתי הוא בוגד ואויב".