לקראת המחאה הערב בבלפור: במשטרה נערכים למניעת אלימות

כוחות נרחבים הכוללים ניידות, פרשים ושוטרים סמויים כבר נפרסו ברחבי השכונה, לצד אמצעים טכנולוגיים שהמשטרה מפעילה. החשש הכבד - עימות עם אנשי "לה פמיליה", שכבר הודיעו שיגיעו

זמן צפייה: 03:47

במשטרת ירושלים נערכים ומתגברים כוחות לקראת ההפגנה המתוכננת הערב (חמישי) מול מעון ראש הממשלה בבלפור. החשש הכבד הוא איבוד שליטה והתפרעויות בין קבוצות מפגינים שונות, זאת ברקע האלימות שהתפתחה כלפי מפגינים בתל אביב ביום שלישי.

לצד כוחות משטרה, פרשים ושוטרים סמויים שמסתובבים באזור כבר החל משעות אלה, המשטרה תעשה שימוש גם באמצעים טכנולוגיים כדי למנוע מקרי אלימות. הרבה מאוד ניידות נמצאות כבר בכוננות וכמעט כל כוחות משטרת ירושליים התגייסו לטובת האירוע.

החשש הכבד ביותר במשטרה הוא שיתפתחו עימותים בין המפגינים לבין אנשי "לה פמיליה", שכבר הודיעו שיגיעו לאזור מתחם התחנה ויעשו תהלוכה לכיוון כיכר פריז. כמו כן, כוחות המשטרה ערוכים מחוץ לביתו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה בת"א וברחובות הצדדיים.

לכתבות נוספות בנושא >> 

כדי למנוע אלימות: במשטרה שוקלים לאסור על תהלוכות אחרי הפגנות

החשודים בתקיפת מוחים בת"א שוחררו: "קבוצות שהתגרו אחת בשנייה"

מ"מ המפכ"ל: "המשטרה אינה גוף פוליטי – נקייה משיקולים זרים"

כוחות משטרה סמוך לביתו של אמיר אוחנה
כוחות משטרה סמוך לביתו של אמיר אוחנה | צילום: חדשות 13

אתמול פורסם כי בעקבות העימותים האלימים במחאה בתל אביב, המשטרה ערכה התייעצויות במטרה לנסות למנוע מקרים נוספים של אלימות בהפגנות. אחד מהרעיונות שעלו היה לבטל את התהלוכות של המפגינים בתום ההתכנסויות, שהמשטרה מאפשרת כעת, מכיוון שזהו השלב שבו קשה יותר לכוחות הביטחון לשלוט באירוע ובפעולות שמבצעים המפגינים הקיצוניים. הרעיון יצטרך לעבור בחינה משפטית. בנוסף, המשטרה מתכוונת להגביר את האמצעים הטכנולוגיים והמודיעיניים שיהיו בשימוש במהלך ההפגנות, כדי למנוע אלימות.

"אנחנו חווים גלי אלימות עולים ומתגברים, שיח אלים, חוסר התייחסות מכבדת בכל הרמות", אמרה לחדשות 13 תנ"צ סיגל בר צבי, ראש חטיבת השיטור. "כשיש הפגנה שמתרחשת בניגוד לתיאום עם המשטרה, ובוודאי כשמתפתת לתהלוכה, היכולת שלנו לשלוט בכל סמטה היא מוגבלת. כדי שנוכל להגן על מפגינים ואנחנו רוצים לעשות את זה – אנחנו צריכים שהתיאום יהיה תיאום שלם".