החשודים בתקיפת מוחים בת"א שוחררו: "קבוצות שהתגרו אחת בשנייה"

ביהמ"ש השלום בעיר קבע כי יש לשחרר למעצר בית עד לשבוע הבא את שני הצעירים שעל פי החשד תקפו מפגינים. במקביל, נעצר חשוד נוסף באירוע. "ייתכן שלאחר חקירה מאומצת ייקבע שהם האחראים"

זמן צפייה: 13:55

בית משפט השלום בתל אביב קבע היום (חמישי) כי יש לשחרר למעצר בית עד לשבוע הבא והרחקה מהעיר ל-15 ימים של שני החשודים בתקיפת מפגינים בעיר מוקדם יותר השבוע. השופטת הסכימה עם דברי ההגנה, לפיהם מדובר בשתי קבוצות שהתגרו אחת בשנייה. לדברי השופטת, "לא נראה שקבוצה אחת הסירה רגליה מהמקום וברחה, אלא שתי הקבוצות התעמתו. ייתכן שלאחר חקירה מאומצת יקבע שהשניים האלה הם האחראים, אך היום לא ניתן לקבוע כך".

"דבר אחד מבדיל בין החשוד שזרק את האבן ושוחרר ללא תנאים לבין אלו שכאן היום וזה פעולות מעצר שעשויות להוביל לשיבוש, ולכן יש להשאירם במעצר מינימלי", הסבירה השופטת. "הבדל נוסף ומשמעותי לטעמי הוא העבודה שעל פניו מדובר בחבורה שפעלה ביחד לעבר הקבוצה השנייה, לחלקם יש אלות בידיהם מה שלא ניתן לומר לגבי אותו חשוד שזרק את האבן ולכן ישנה קיימת עילת מסוכנות נמוכה". במקביל, נעצר חשוד נוסף באירוע.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תושבת אשדוד ובתה בת ה-13 במצב קשה אחרי שנדבקו בקורונה

5 נערים נעצרו בי-ם: חשד שביצעו עבירות מין בבת 12 – ותיעדו

מהומה בכותל: מחסומי ההפרדה נפרצו • תיעוד

אלימות בהפגנה נגד הממשלה בתל אביב
אלימות בהפגנה נגד הממשלה בתל אביב | צילום: חדשות 13

בתוך כך, מוקדם יותר היום הדף מ"מ מפכ"ל המשטרה, מוטי כהן, את הביקורת, לפיה השוטרים בהפגנות נגד נתניהו מול מעון ראש הממשלה בירושלים פועלים בתקיפות יתר ממניעים פוליטיים. לדבריו, "גם בתקופה מורכבת זו נאפשר לכל אזרח את חופש הביטוי והמחאה בגבולות החוק. מרבית הציבור מוחה כחוק ועלינו השוטרים להבטיח את מימוש זכויותיו".

"נמשיך לפעול בהתאם להערכת המצב ולאפשר את ההפגנות בכל רחבי הארץ, זאת ללא קשר לנושא ההפגנה ולזהות המפגינים. לצד זאת לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא, פגיעה במפגינים, באזרחים ובשוטרים כאחד. נפעל בנחישות במלוא חומרת הדין נגד מפרי הסדר".

"אני נחוש לאפשר לכל אזרח את זכויותיו הדמוקרטיות בגבולות החוק ומדגיש כי המשטרה אינה גוף פוליטי, היא נקייה משיקולים זרים ופועלת למען הציבור ולטובת הציבור כולו", המשיך מ"מ מפכ"ל המשטרה. "בימים סוערים אלו, אני פונה לאזרחי ישראל באופן אישי, כבדו את החוק, גלו סובלנות לאחר וביחד נשמור על מדינת ישראל וערכיה".

הפגנה בירושלים
הפגנה בירושלים | צילום: חדשות 13

בד בבד, כתב אישום הוגש היום נגד הצעיר שנעצר ביום שבת בחשד שהיה מעורב בתקיפה ופציעת מפגין בצומת שער הנגב. כתב האישום הוגש בבית משפט השלום באשקלון וכמו כן הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים.

עו"ד יפעת סיל המייצגת את הנאשם מסרה: "הנאשם כופר במיוחס לו וטוען שלא פצע את המתלונן. הוא הגיע למקום במסגרת מחאה לגיטימית שהתפתחה לחילופי מילים והתדרדרה לאלימות כלפיו באמצעות קרש, ודחיפות. הנאשם הוא זה שהותקף".

עו''ד יפעת סיל, הסנגורית של הנאשם בתקיפה בשדרות
עו''ד יפעת סיל, הסנגורית של הנאשם בתקיפה בשדרות | צילום: חדשות 13

אתמול התייחס יו"ר כחול לבן בריאיון לחדשות 13 לאלימות כלפי המפגינים: "מה שקרה אתמול בלילה, והאלימות שאנחנו רואים, היא הדבר שמטריד אותי, והיא מסמנת בעיניי מדרון חלקלק שעלול להוביל אותנול מלחמת אחים. אני קורא לכולם, לא משנה, מימין ומשמאל, לחדול מהסתות, לחדול מהשנאות. אני פשוט קורא לכל הצדדים, תעצרו, זה נהיה מסוכן".

כמו כן, אמש פורסם בחדשות 13 כי בעקבות העימותים האלימים שלשום במחאה בתל אביב, המשטרה ערכה התייעצויות במטרה לנסות למנוע מקרים נוספים של אלימות בהפגנות. אחד מהרעיונות שעלו היה לבטל את התהלוכות של המפגינים בתום ההתכנסויות, מכיוון שזהו השלב שבו קשה יותר לכוחות הביטחון לשלוט באירוע ובפעולות שמבצעים המפגינים הקיצוניים. בנוסף, המשטרה מתכוונת להגביר את האמצעים הטכנולוגיים והמודיעיניים שיהיו בשימוש במהלך ההפגנות, כדי למנוע אלימות.