תושבת אשדוד ובתה בת ה-12 במצב קשה אחרי שנדבקו בקורונה

אם ובתה, ללא מחלות רקע, אושפזו בתחילת השבוע בביה"ח אסותא בעיר אחרי שסבלו מחום. שיפור חל במצבן. האב ובן נוסף נדבקו גם הם. האם: "אלינוי הייתה בריאה לחלוטין - זה נגיף קטלני"

זמן צפייה: 01:09

תושבת אשדוד ובתה בת ה-12, ללא מחלות רקע, מאושפזות במצב קשה בבית החולים אסותא שבאשדוד, לאחר שנדבקו בקורונה - כך פורסם היום (חמישי) בחדשות 13. אחרי שהחלו להרגיש את תסמיני הנגיף, השתיים הגיעו לבית החולים עם חום גבוה, שם השתפר מצבן. האב ובן נוסף נדבקו בנגיף, מצבם טוב. המשפחה נדבקה מאדם שהיא מכירה, שככל הנראה נדבק בעבודתו.

האם, לי, סיפרה ממיטתה לחדשות 13 כי "בתי אלינוי הייתה בריאה לחלוטין, ללא מחלות רקע - זה נגיף קטלני". כמו כן סיפרה על התסמינים שחוו: "קושי נשימתי, שיעול, איבוד טעם וריח, הזעת יתר. הטיפול מיטיב איתנו, מטפלים בנו טוב באסותא". עוד הדגישה לי כי לא מדובר בשפעת רגילה: "זה לא ווירוס, מי שאומר זה לדעתי הוצאה להורג של אנשים. אנשים לא לוקחים את זה ברצינות".

שאר בני המשפחה, אב ושלושה אחים, נמצאים בבידוד ומצבם טוב. בת משפחתן סיפרה כי "אנחנו לא יודעים איפה הם נדבקו, אבל היו חולים בבניין מגורים שלהם וייתכן שזה מה שגרם להדבקה. אנחנו קוראים תהילים ומתפללים לשלומם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יועץ רה"מ מפריך את השמועות: "שלומה של שרה נתניהו טוב"

5 נערים נעצרו בי-ם: חשד שביצעו עבירות מין בבת 12 – ותיעדו

מהומה בכותל: מחסומי ההפרדה נפרצו • תיעוד

מחלקת הקורונה בבית החולים וופלסון
מחלקת הקורונה בבית החולים וופלסון | צילום: חדשות 13

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 1,968 נדבקים חדשים בקורונה. כעת מניין החולים הפעילים עומד על 32,756, מתוכם 336 במצב קשה, בהם 99 מונשמים ו-155 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה צמח ל-497, ועד כה כ-35 אלף ישראלים כבר החלימו. כמו כן, אתמול בוצעו כ-26 אלף בדיקות, מתוכן 7.8% יצאו חיוביות.

על פי נתוני משרד הבריאות, מספר החולים הפעילים הגבוה ביותר הוא בירושלים, שם נמצאים 5,032, לאחר מכן בני ברק עם 2,458 ואז תל אביב שבה אובחנו 1,735 חולים פעילים. באשדוד מספר החולים הפעילים ממשיך להיות גבוה ועומד על 868 בני אדם. מניין הנדבקים בפתח תקווה גם מטפס, וכעת הוא עומד על 1,007.