המחאה בבלפור: כ-1,500 הפגינו מול מעון ראש הממשלה

מאות שוטרים נפרסו באזור, בהם גם שוטרים סמויים, במטרה למנוע אלימות בין מפגינים לפעילי "לה פמיליה" שהודיעו מראש כי יגיעו למקום. אנשי לה פמיליה לחדשות 13: "מי שירים דגלי אש"ף - בוגד"

זמן צפייה: 09:57

המחאה בבלפור מתחדשת: כ-1,500 מפגינים הגיעו הערב (חמישי) לבלפור על מנת להפגין מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו. כוחות משטרה גדולים נפרסו באזור כיכר פריז, בהם גם שוטרים סמויים, במטרה למנוע מקרי אלימות. המשטרה השתמשה באמצעים טכנולוגיים - על מנת למנוע אלימות בין המפגינים. כעבור שעות אחדות החלו המפגינים להתפזר. במקביל, נערכה גם הפגנה מול ביתו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה בתל אביב.

החשש העיקרי במשטרה היה מהתפתחות אלימות בין אנשי "לה פמיליה", שכבר הודיעו שיגיעו למקום מכיוון מתחם התחנה, לבין מפגיני השמאל. עשרות שוטרים סמויים אבטחו גם את הנתיבים הללו וניסו להתחקות אחר תנועת אנשי הארגון. ברקע האירועים האחרונים, מפלגת מרצ הציעה להגדיר את ארגון "לה פמיליה" ארגון טרור, ופנתה לשר הביטחון בנושא.

שלושה מפעילי "לה פמיליה" אמרו לחדשות 13: "באנו להראות מה הדרך האמיתית של לה פמיליה, לא כמו שאומרים בתקשורת. אף אחד לא יחרבן על הסמלים. מי שיחרבן על הסמלים, שירים דגלי אש"ף בהפגנה שלא קשורה ליוקר המחיה - מבחינתי הוא בוגד ואויב".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2007302120' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_rl9z0hnm' duration='29'']

[brightcove_iframe video_id='news-part-2007302205' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_np4goiv2' duration='43'']

לכתבות נוספות בנושא >> 

לקראת המחאה הערב בבלפור: במשטרה נערכים למניעת אלימות

החשודים בתקיפת מוחים בת"א שוחררו: "קבוצות שהתגרו אחת בשנייה"

מ"מ המפכ"ל: "המשטרה אינה גוף פוליטי – נקייה משיקולים זרים"

הפגנה נגד נתניהו מחוץ למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים | צילום: רויטרס

אתמול פורסם כי בעקבות העימותים האלימים במחאה בתל אביב, המשטרה ערכה התייעצויות במטרה לנסות למנוע מקרים נוספים של אלימות בהפגנות. אחד מהרעיונות שעלו היה לבטל את התהלוכות של המפגינים בתום ההתכנסויות, שהמשטרה מאפשרת כעת, מכיוון שזהו השלב שבו קשה יותר לכוחות הביטחון לשלוט באירוע ובפעולות שמבצעים המפגינים הקיצוניים. הרעיון יצטרך לעבור בחינה משפטית. בנוסף, המשטרה מתכוונת להגביר את האמצעים הטכנולוגיים והמודיעיניים שיהיו בשימוש במהלך ההפגנות, כדי למנוע אלימות.

"אנחנו חווים גלי אלימות עולים ומתגברים, שיח אלים, חוסר התייחסות מכבדת בכל הרמות", אמרה לחדשות 13 תנ"צ סיגל בר צבי, ראש חטיבת השיטור. "כשיש הפגנה שמתרחשת בניגוד לתיאום עם המשטרה, ובוודאי כשמתפתת לתהלוכה, היכולת שלנו לשלוט בכל סמטה היא מוגבלת. כדי שנוכל להגן על מפגינים ואנחנו רוצים לעשות את זה – אנחנו צריכים שהתיאום יהיה תיאום שלם".