אוחנה התעמת עם צמרת המשטרה: היחס שלכם למפגינים עדין מדי

השר לבט"פ טען שהמשטרה עדינה מול המפגינים נגד רה"מ לעומת מגזרים אחרים. מ"מ המפכ"ל: "אתה לא יכול לומר דברים כאלה". בכירים במערכת אכיפת החוק: מטיל אימה על הקצונה הבכירה בשליחות נתניהו

זמן צפייה: 02:58

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התעמת אתמול (רביעי) עם מ"מ מקום מפכ"ל המשטרה מוטי כהן ועם מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד בפגישה שערך עם צמרת המשטרה. הפגישה התקיימה בעקבות עתירה לבג"ץ של השכנים למעון ראש הממשלה, שדרשו לא לאפשר את תכיפות ההפגנות והרכש עד שעות מאוחרות בלילה.

בעת הפגישה, השר אוחנה טען שהמשטרה נוקטת במדיניות מפלה - עדינה מול המפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וקשוחה מול מפגינים חרדים, ערבים ויוצאי אתיופיה. אוחנה תהה: "אם היה מדובר במגזרים אלו - הייתם פועלים אותו הדבר?". השיחה הגיעה לטונים גבוהים, מ"מ המפכ"ל זעם והשיב לו כי "אתה לא יכול להגיד דברים כאלה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ: לגמזו יינתנו כל הסמכויות – נקבל החלטות בהתאם להמלצותיו

תלמיד אחד בשולחן, לפחות יומיים בביה"ס: מתווה החזרה ללימודים

סקר חדשות 13: 76% לא מרוצים מהממשלה במשבר, 60 לגוש הימין

שר המשפטים אמיר אוחנה
שר המשפטים אמיר אוחנה | צילום: החדשות 13

האווירה המתוחה בפגישה נמשכה גם סביב דיון בבג"ץ שקשור להר הבית, אז אמר ידיד שהמשטרה פועלת בהתאם להנחיות היועצת המשפטית של המשטרה. אוחנה השיב כי "אתם פועלים לפי הנחיות של השר הממונה ולא לפי הנחיות היועצת המשפטית - אני זה שמוסמך בחוק". ידיד הגיב: "אני פועל על פי הנחיות היועצת המשפטית בהיבטים המשפטיים".

יש לציין כי לשר לביטחון הפנים אין סמכות חוקית להחלטות הקשורות במשטרה, אלא רק בקביעת מדיניות. מעבר לכך, גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק מסרו לחדשות 13 כי "אוחנה מטיל אימה על הקצונה הבכירה בשליחות ראש הממשלה בנימין נתניהו. לשר אין שום סמכות להתערב בענייני הפגנות הקשורות לבלפור. מי שועסקת במגבלות היא היועצת המשפטית למשטרה".

מ״מ המפכ״ל ניצב מוטי כהן, בטקס חילופי מפקדים במחוז צפון
מ״מ המפכ״ל ניצב מוטי כהן, בטקס חילופי מפקדים במחוז צפון | צילום: חדשות 13

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "איננו מתייחסים לתוכנם של ישיבות ופגישות עבודה. המשטרה תמשיך לפעול גם בנושא זה בשיוויוניות וללא משוא פנים, בהתאם לחוק ולפסיקות בית המשפט".

בתגובה לפרסום נמסר מארגון "גשר" כי "נעצבנו מאוד מהעימות בין השר לביטחון פנים למ"מ המפכ"ל לעניין יחס המשטרה כלפי האוכלוסיות השונות, שנאמרו בדיוק שבוע לפני תשעה באב. היינו מצפים לראותו אומר דברים שיורידו להבות ויחזקו את תחושת השייכות של כל גווני החברה. מדינת ישראל עוברת ימים קשים. חלקים רבים בחברה הישראלית חשים מודרים ומנוכרים מהשיח ומהשותפות לדרך. תפקידה של ההנהגה הוא לאחד ולהוות דוגמה אישית במיוחד בעיצומם של ימי בין המצרים. זוהי קריאת השכמה לשליחי הציבור, שחייבים לקחת אחריות על מעשיהם, ואמירותיהם. זה הזמן לפיוס ולהנמכת גובה הלהבות".