המחאות מול מעון ראש הממשלה בירושלים: 12 מפגינים נעצרו

אלפים הפגינו אמש בכל רחבי הארץ נגד השחיתות השלטונית ונגד מדיניות הממשלה בטיפול במשבר הקורונה. גם בהפגנה זו נעצרו מספר בני אדם, כמה מהם בחשד לתקיפת מפגינים בצמתים בדרום ובצפון

זמן צפייה: 05:13

12 מפגינים נעצרו הלילה (ראשון) בהפגנה שהתקיימה מחוץ למעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבלפור שבירושלים. ההפגנות המרכזיות אמש היו של העצמאים בתל אביב ושל "הדגלים השחורים" בבירה, זאת במקביל למאות שמחו מול ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה וכן על גשרים בכל רחבי הארץ.

אלפי המפגינים בירושלים מילאו את רחוב בלפור, כמו גם את הרחובות הסמוכים ואת כיכר פריז. כמה מהפגינים יצאו לתהלוכות קצרות באזור, וחזרו לכיוון המעון. אנשי הדגלים השחורים קראו למשטרה לאפשר את המשך המחאה לאורך כל הלילה, אולם מעט לאחר חצות הודיעו השוטרים למפגינים כי עליהם לעזוב את המקום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

השר רפי פרץ נדבק בקורונה; 1,350 בני אדם אובחנו אתמול

גמזו: "הטראומה החברתית-כלכלית הרבה יותר גדולה מהרפואית"

מדממים: העצמאים האבודים של הקורונה – שנאבקים להתקיים

אלפים בהפגנה נגד נתניהו באזור מעון ראש הממשלה בירושלים | צילום: דניאל בר און

בתוך כך, ארבעה צעירים נעצרו בשני אירועים שונים בדרום בחשד לתקיפת מפגינים. שלושה צעירים כבני 20 עוכבו על ידי המשטרה לאחר שנסעו ברכב בכביש 34 והתיזו מים על מפגינים שעמדו בצומת שדרות. השלושה, תושבי באר שבע, הועברו לחקירה.

בצומת אשקלון נעצר צעיר כבן 20 בחשד שעמד עם המפגינים ובשלב מסויים החל לירוק עליהם, ואף צעק וקילל אותם. השוטרים שהיו במקום עיכבו אותו אך נאלצו לעצור אותו כשהחל לקלל גם אותם והתפרע. במקביל, המשטרה הצבאית פתחה בחקירה נגד חייל שכתב בפייסבוק שיש לירות במפגינים.

בנוסף, דר רחוב בשנות ה-40 לחייו עוכב לחקירה, זאת בחשד שהשליך אבן לעבר מפגינים בצומת מקסים בחיפה, וגרם לפציעתה של תושבת נשר. מצבה קל.

מפגיני הדגלים השחורים בגשר ההלכה בתל אביב | צילום: דוד דנינו

גם בקיסריה, כאמור, התקיימה מחאה נגד ראש הממשלה, שם הניפו המוחים דגלים שחורים וקראו לנתניהו להתפטר. בניגוד לשבוע שעבר - אז עמדו המפגינים מחוץ לביתו הפרטי של נתניהו, הפעם המשטרה נערכה לכך מראש ואיפשרה למוחים להפגין רק בכיכר המרכזית.

במקביל להפגנות בת"א ובירושלים, מארגני מחאת הדגלים השחורים המשיכו ב"מבצע גשרים ברחבי הארץ", בצומת צמח התקיימה הפגנת "די לשחיתות" מטעם תושבי עמק הירדן. המחאה התרחבה מעבר לים כאשר עשרות ישראלים בסן פרנסיסקו קיימו הפגנת הזדהות עם הההפגנות ברחבי הארץ.

מחאה מול ביתו של נתניהו בקיסריה
מחאה מול ביתו של נתניהו בקיסריה | צילום: דוברות המשטרה

מזה כמה שבועות שמתקיימות מחאות נגד מדיניותו של נתניהו בטיפול במשבר הקורונה ותפקודו על רקע המשפט המתנהל נגדו. כזכור, בהפגנות שהתקיימו בחמישי נעצרו 16 בני אדם - 8 מהם חברי ארגון "לה פמיליה", שהתקיפו את צוות חדשות 13 אשר הגיע לסקר את ההפגנה. כמה נוספים נעצרו בחשד להפרת הסדר הציבורי, תקיפת מפגינים ותקיפת שוטר.