"ישראל חשובה יותר": אלפים הפגינו בת"א בקריאה לנתניהו להתפטר

שבוע לאחר הפגנת התמיכה ברה"מ, רבים הגיעו לעצרת בכיכר הבימה שיזמה התנועה לאיכות השלטון, הקוראת לו להתפטר מתפקידו לאחר שהוגש נגדו כתב אישום חמור. "אתה מפורר את הסולידריות בחברה"

זמן צפייה: 01:10

אלפים השתתפו הערב (שבת) בהפגנה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שנערכה בכיכר הבימה בתל אביב, בדרישה שיתפטר בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה על הגשת שלושה כתבי אישום נגדו.

העצרת, שאורגנה על ידי התנועה לאיכות השלטון, נערכה תחת הסיסמא: "תתפטר, ישראל חשובה יותר". בין הנואמים באירוע היו יו"ר התנועה עו"ד אליעד שרגא, חבר הכנסת לשעבר מיקי רוזנטל, ראש עיריית תל אביב לשעבר, רוני מילוא, ניצב בדימוס אסף חפץ, יזם ההייטק דב מורן ופרופסור למשפטים נויה רימלט.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20191130-2203' autoplay='0' credit='' desc='נאום רוני מילוא' kid='1_rcxslnyi' duration='406'']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"כואב לי מה שעושים לו": קולות המפגינים בהפגנת התמיכה בנתניהו

עד מתי נסקר הפגנות רק דרך החוליגנים בשוליים? טור אישי

בכירים בכחול לבן: האפשרות לממשלת אחדות – עדיין על השולחן

יו"ר התנועה שרגא תקף בנאומו את ראש הממשלה נתניהו: "אתה פועל בשיטתיות ובנחישות לרסק את המוסרות הערכיים של החברה שלנו, והכול בכדי לפרק ולבצר את שלטונך. החטא הכי נורא שלך זה שאתה מפורר את הסולידריות בחברה הישראלית, אתה קורע את הדבק שמאחד את החברה".

ראש עיריית תל אביב לשעבר רוני מילוא, שכיהן גם כח"כ וכשר מטעם הליכוד, ניצל את הבמה על מנת לחזק את היועמ"ש אביחי מנדלבליט: "הוא ראוי לכל הברכות ולכל ההערכה. תמיד קל לבוא בטענות, אבל הוא עמד באומץ נגד כל הרוחות שנשבו, שתקפו אותו, והוא בא ואמר בצורה הכי ברורה – שנתניהו צריך להיות מואשם בשוחד בתיק 4000, ובשני התיקים האחרים על הפרת אמונים".

ביום שלישי שעבר נערכה עצרת תמיכה בראש הממשלה, כאשר כ-8,000 איש הגיעו לרחבת המוזיאון בתל אביב ונשאו עימם שלטים שעליהם נכתב, בין היתר, "שי ניצן לחקירה", "לעולם לא תצעד לבד", "נביאי השקר נגד נביא האמת", ו"אני צ'ח'צח גאה". נוסף לכך, קראו הנוכחים: "אנחנו לא מאיימים על איש, לא נפגע באיש, אנחנו נדרוש ועדת חקירה שתכניס אתכם לבית הסוהר".

שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיעה במפתיע למפגן, לאחר שמוקדם יותר היום הודיעה כי לא תוכל להשתתף בו. "אנחנו רוצים להביע מחאה לגיטימית וצודקת, שמבקשת להעביר מסר ששלטון החוק אינו מעל החוק", נאמה השרה. "החוק שווה לכולם, אין דין אחד לאדם כזה ודין אחר לאדם אחר. אנחנו מפלגה דמוקרטית, שמאמינה בבית המשפט. תמיד אמרנו יש שופטים בירושלים, ורק הם יכריעו - לא התקשורת ולא הפרשנים".

מטרת העצרת למען נתניהו, שבפרסומיה הוגדרה כ"צו 8", היא "למחות על ניסיון ההפיכה השלטונית". בהודעה אודות ההפגנה שהופצה בקרב הציבור החרדי הוגדרו כתבי האישום "מסע רדיפה נוראי", ותומכיו נקראו "לחזק את ידיו, כאות הכרת הטוב על עמידתו האיתנה לימין הציבור החרדי".