בדיקת חדשות 13: כמה אנשים נכחו בהפגנת התמיכה בראש הממשלה?

לאחר שנתניהו ואנשיו טענו כי 15 אלף הפגינו ברחבת מוזיאון ת"א, ויכוח פוליטי סוער ניצת סביב כמות בני האדם שהגיעו לאירוע. חברה שמתמחה בתחום של מדידת קהל מצאה כי היו בסך הכול 8,000 איש

זמן צפייה: 01:36

יממה לאחר הפגנת התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, ונגד התנהלות מערכת המשפט בתיקיו, הויכוח הסוער סביב מספר המפגינים שנכחו ברחבת מוזיאון תל אביב מסרב לגווע. בזמן שהמשטרה ממשיכה להימנע מפרסום נתונים רשמיים, מבדיקת חדשות 13 מול חברה שמתמחה בתחום עלה היום (רביעי) כי 8,000 איש נכחו אמש בהפגנה.

כפיר מלכה, מהנדס בטיחות, העריך כי "רחבת המוזיאון היא 5,000 מ"ר, במידה ואדם אחר עמד על מטר רבוע אחד, כ-5,000 איש פקדו את המקום. אם לוקחים בחשבון את הצפיפות, להערכתי המספר נע בין 5,000 איש ול-10,000".

לכתבות נוספות בנושא:

סער: מפלגת שלטון לא צריכה הפגנות והשתלחויות במערכת החוק

רגב בהפגנה למען רה"מ: "מעבירים מסר ששלטון החוק לא מעל החוק"

חשיבות העצרת עבור נתניהו: פיילוט לקראת בחירות 2020 • פרשנות

הפגנת התמיכה בבנימין נתניהו
הפגנת התמיכה בבנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

בעיתון "ישראל היום" התפרסם הבוקר בעמוד הראשי הכותרת "15 אלף הפגינו בעד נתניהו". מסר זה הופיע גם בעמוד בעמוד הטוויטר של ראש הממשלה, שפרסם תמונה מתוך האירוע עם הכיתוב "15,000 תודות".  כמו כן, צייץ בטוויטר יועצו של נתניהו, טופז לוק, "15,000 אלף איש! עם ישראל חי".

זאת, בעוד דוברו של ראש הממשלה יונתן אוריך טען בעצמו לפני כחצי שנה שבאותה רחבה בדיוק יכולים להיכנס רק 4,000 איש בלבד - אז אמר זאת לאחר הפגנה של מפלגות הצד השני של המפה הפוליטית.

היום נתניהו התייחס להפגנת התמיכה בו וכתב: "אני מבקש להודות להמונים שהגיעו לתל אביב מכל חלקי הארץ להפגנה בעד הצדק, האמת והדמוקרטיה. גורמים בתקשורת תמיד יקחו מקרים בודדים מתוך האלפים שהיו שם כדי לעשות לכם דה-לגטימציה, בניגוד להתעלמות שלהם ממקרים חמורים בהרבה בהפגנות השמאל. יש לי בקשה אחת - חשוב לנהוג באחריות, במסגרת החוק, ללא התלהמות וללא אלימות".