רגב בהפגנה למען רה"מ: "מעבירים מסר ששלטון החוק לא מעל החוק"

כ-5,000 מפגינים התאספו ברחבת מוזיאון ת"א על מנת להביע תמיכה בנתניהו, בעקבות ההחלטה להעמידו לדין • קבוצת רבנים שיגרה מכתב לנשיא בבקשה לחון את רה"מ בתמורה לפרישתו

זמן צפייה: 01:29

קרוב ל-5,000 מפגינים הגיעו הערב (שלישי) להשתתף במפגן התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, ברחבת מוזיאון תל אביב. זאת, בעקבות ההודעה על הגשת כתבי אישום נגד נתניהו.

שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיעה במפתיע למפגן, לאחר שמוקדם יותר היום הודיעה כי לא תוכל להשתתף בו. "אנחנו רוצים להביע מחאה לגיטימית וצודקת, שמבקשת להעביר מסר ששלטון החוק אינו מעל החוק", נאמה השרה. "החוק שווה לכולם, אין דין אחד לאדם כזה ודין אחר לאדם אחר. אנחנו מפלגה דמוקרטית, שמאמינה בבית המשפט. תמיד אמרנו יש שופטים בירושלים, ורק הם יכריעו - לא התקשורת ולא הפרשנים".

לעוד כתבות בנושא:

גנץ: בדמוקרטיה בריאה ר"מ לא מארגן הפגנה נגד מערכת אכיפת החוק

סער קורא לנתניהו להתפטר: המדינה תקועה, הוא צריך לקבל אחריות

סער לחדשות 13: "מזהה פאניקה מהאפשרות של פריימריז"

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20191126-2044' autoplay='0' credit='' desc='מירי רגב נושאת דברים בעצרת' kid='1_q6rf3ykh' duration='439'']

בתוך כך, לאחר ירי הרקטות לדרום בעת ההפגנה, תקף יו"ר כחול לבן בני גנץ את נתניהו וכתב כי "במקום לארגן הפגנות בתל אביב נגד רשויות אכיפת החוק, טוב יעשה אם יתמקד בהחזרת הביטחון לתושבי הדרום".

למרות המאמצים בליכוד וגיוס האוטובוסים, הגיעו למקום פחות משתתפים משקיוו במפלגה - ומרבית שרי הליכוד נעדרו. חבר הכנסת מיקי זוהר הגיע גם כן לעצרת.

המפגינים במקום נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "שי ניצן לחקירה", "לעולם לא תצעד לבד", "נביאי השקר נגד נביא האמת" ו"אני צ'חצ'ח גאה". נוסף לכך, קראו הנוכחים: "אנחנו לא מאיימים על איש, לא נפגע באיש, אנחנו נדרוש ועדת חקירה שתכניס אתכם לבית הסוהר".

מירי רגב בהפגנת התמיכה בבנימין נתניהו
מירי רגב בהפגנת התמיכה בבנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

במקביל, קבוצת רבנים מהציונות הדתית שיגרה מכתב לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שבו הם ביקשו להעניק חנינה לנתניהו בתמורה לפרישה מתפקידו.

מטרת העצרת, שבפרסומיה הוגדרה כ"צו 8", היא "למחות על ניסיון ההפיכה השלטונית". בהודעה אודות ההפגנה שהופצה בקרב הציבור החרדי הוגדרו כתבי האישום "מסע רדיפה נוראי", ותומכיו נקראו "לחזק את ידיו, כאות הכרת הטוב על עמידתו האיתנה לימין הציבור החרדי".

הפגנת התמיכה בבנימין נתניהו
הפגנת התמיכה בבנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הערב, התייחס גנץ להפגנת התמיכה, תקף את ראש הממשלה והצהיר כי "הזכות להפגין וחופש הביטוי - נשמת אפה של הדמוקרטיה. בדמוקרטיה בריאה ראש ממשלה לא מארגן הפגנה נגד מערכת אכיפת החוק עליה הוא אחראי". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס הבוקר להפגנת התמיכה ואמר כי "ההפגנה היא מיותרת. היא לא תוסיף לחוסן הלאומי-חברתי, והיא מעבירה את הוויכוח מבתי המשפט לרחוב. לא שמעתי אחד מהליכוד שאמר שהוא יגיע. משום מה לכל אחד היום יש כנס, אירוע, או מפגש. רה"מ צריך להבין פה שאלה סימני קריאה גדולים, ואולי לשנות את המדיניות וההתנהלות". את הדברים אמר בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה.

מהליכוד נמסר בתגובה לדבריו של ליברמן כי "קשה לקבל ביקורת מליברמן ששקל ברצינות להצטרף לממשלת מיעוט שנשענת על תומכי החמאס".

השרה מירי רגב התייחסה גם היא לעצרת בריאיון בכאן רשת ב' ואמרה: "אני מקווה מאוד שאצליח להגיע, אבל יש לי שני אירועים שאני צריכה להגיע אליהם. אלה שני אירועים מקצועיים, יהיה לא נעים להודיע ברגע האחרון שאני לא מגיעה ולאכזב את האנשים".

אמש, חבר הכנסת מהליכוד גדעון סער התייחס גם הוא להפגנות התמיכה בנתניהו בריאיון לחדשות 13 ואמר כי "בכנות אני חושב שההפגנות לא מועילות לנתניהו ומזיקות לליכוד. לא קובעים בכיכר העיר לגבי זיכוי של אדם. יהיו שם אזרחים אכפתיים שיש להם זכות להפגין, אבל השאלה היא אם מפלגת שלטון בוחרת לקחת החלטה של היועץ המשפטי לממשלה ולקיים סביבה הפגנה. זו שאלה כבדה ואני לא רואה כיצד זה יכול להועיל לנו ברמה הפוליטית או לנתניהו בניהול המאבק המשפטי".

מוקדם יותר אתמול, פעל נתניהו מנת לסחוף אנשים רבים להגיע להפגנת התמיכה בעזרת הסעות וסרטונים הקוראים להם הגיע להפגנה. במקביל, הוא נפגש עם ראשי רשויות מהליכוד, על מנת לקבל את תמיכתם.