גנץ: בדמוקרטיה בריאה ר"מ לא מארגן הפגנה נגד מערכת אכיפת החוק

יו"ר כחול לבן התייחס לעצרת התמיכה בנתניהו שצפויה להתקיים הערב בתל אביב, תקף את ראש הממשלה אך הצהיר כי "הזכות להפגין וחופש הביטוי - נשמת אפה של הדמוקרטיה"

זמן צפייה: 00:59

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס הערב (שלישי) להפגנת התמיכה בבנימין נתניהו שצפויה להתקיים ברחבת מוזיאון תל אביב, תקף את ראש הממשלה והצהיר כי "הזכות להפגין וחופש הביטוי - נשמת אפה של הדמוקרטיה. בדמוקרטיה בריאה ראש ממשלה לא מארגן הפגנה נגד מערכת אכיפת החוק עליה הוא אחראי". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו.

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, ד"ר אליעד שרגא, התייחס גם הוא להפגנה המתוכננת הערב: "הולך לקרות דבר הזוי - ראש ממשלה שעל כתפיו ישנם שלושה כתבי אישום חמורים ביותר - הולך לארגן לעצמו הפגנה נגד מערכת אכיפת שלטון החוק. דבר כזה מעולם לא היה במחוזותינו".​

עוד בחדשות 13:

היום תתקיים עצרת תמיכה בנתניהו; ליברמן: "הפגנה מיותרת"

היועמ"ש: נתניהו לא חייב להתפטר – הנבצרות היא עניין ציבורי

סער קורא לנתניהו להתפטר: המדינה תקועה, הוא צריך לקבל אחריות

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

מטרת ההפגנה, שבפרסומיה הוגדרה כ"צו 8", היא "למחות על ניסיון ההפיכה השלטונית". זאת, ברקע ההחלטה להגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה. בהודעה אודות ההפגנה שהופצה בקרב הציבור החרדי הוגדו כתבי האישום "מסע רדיפה נוראי", ותומכיו נקראו "לחזק את ידיו, כאות הכרת הטוב על עמידתו האיתנה לימין הציבור החרדי".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס הבוקר להפגנת התמיכה ואמר כי "ההפגנה היא מיותרת. היא לא תוסיף לחוסן הלאומי-חברתי, והיא מעבירה את הוויכוח מבתי המשפט לרחוב. לא שמעתי אחד מהליכוד שאמר שהוא יגיע. משום מה לכל אחד היום יש כנס, אירוע, או מפגש. רה"מ צריך להבין פה שאלה סימני קריאה גדולים, ואולי לשנות את המדיניות וההתנהלות". את הדברים אמר בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה.

מהליכוד נמסר בתגובה לדבריו של ליברמן כי "קשה לקבל ביקורת מליברמן ששקל ברצינות להצטרף לממשלת מיעוט שנשענת על תומכי החמאס".

אביגדור ליברמן יו''ר ישראל ביתנו בכנס בנושא צבא-חברה, ביטחון ודמוקרטיה
אביגדור ליברמן יו''ר ישראל ביתנו בכנס בנושא צבא-חברה, ביטחון ודמוקרטיה | צילום: חדשות 13

השרה מירי רגב התייחסה גם היא לעצרת בריאיון בכאן רשת ב' ואמרה: "אני מקווה מאוד שאצליח להגיע, אבל יש לי שני אירועים שאני צריכה להגיע אליהם. אלה שני אירועים מקצועיים, יהיה לא נעים להודיע ברגע האחרון שאני לא מגיעה ולאכזב את האנשים".

אמש, חבר הכנסת מהליכוד גדעון סער התייחס גם הוא להפגנות התמיכה בנתניהו בריאיון לחדשות 13 ואמר כי "בכנות אני חושב שההפגנות לא מועילות לנתניהו ומזיקות לליכוד. לא קובעים בכיכר העיר לגבי זיכוי של אדם. יהיו שם אזרחים אכפתיים שיש להם זכות להפגין, אבל השאלה היא אם מפלגת שלטון בוחרת לקחת החלטה של היועץ המשפטי לממשלה ולקיים סביבה הפגנה. זו שאלה כבדה ואני לא רואה כיצד זה יכול להועיל לנו ברמה הפוליטית או לנתניהו בניהול המאבק המשפטי".