היועמ"ש: נתניהו לא חייב להתפטר - הנבצרות היא עניין ציבורי

מנדלבליט הודיע כי אין מקום לקבוע שעל ראש ממשלת מעבר להתפטר מתפקידו בשל כתבי אישום או לצאת לנבצרות. למרות שכבר הכריע בסוגיה, היועמ"ש עדיין לא הודיע שנתניהו לא יוכל לשמש שר

זמן צפייה: 00:57

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קיים היום (שני) דיון בנושא המשמעויות של ההחלטה להגיש כתב האישום נגד ראש הממשלה, והחליט כי אין צורך להנחות את נתניהו להתפטר מתפקידו, כאשר ממשלת המעבר מחזקת את עמדתו בנושא זה. בנוסף על כך, מנדלבליט לא התייחס לנושא הנבצרות, שכן לדבריו, זה עניין ציבורי לחלוטין.

כמו כן, למרות שהכריע בסוגיה בנושא המשך תפקודו של נתניהו כשר, מנדלבליט לא התייחס לכך בדיון. על פי ההערכה הוא נותן לראש הממשלה את האפשרות להחליט על התפטרותו לבד. בנוגע לסוגית הטלת המנדט, היא תעלה ככל שנתקרב יותר לבחירות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרסום ראשון: יוזמת כחול לבן לזירוז הסרת החסינות של נתניהו

רה"מ: אם נגזר עלינו ללכת לבחירות – העם צריך להחליט מי ינהיג

"זמן לשלוף את החרבות": אחורי הקלעים של תקיפת איראן בסעודיה

נתניהו ומנדלבליט
נתניהו ומנדלבליט | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום פורסם כי מנדלבליט יודיע כי על ראש הממשלה להתפטר מתפקידו כשר בעקבות שלושת כתבי האישום נגדו - כך נודע לחדשות 13. כזכור, בימים האחרונים, עסק היועץ בשאלה אם נתניהו צריך להתפטר מתפקידיו כשר הבריאות, הרווחה, התפוצות והחלקאות. זאת, בין היתר, בעקבות פניית כחול לבן בנושא.

מוקדם יותר, ראש הממשלה התייחס לאפשרות של מערכת בחירות שלישית ברקע כתבי האישום נגדו ואמר כי "אני עדיין מנסה בדרכים שונות להרכיב ממשלה עם בני גנץ. אולם, אם נגזר עלינו ללכת לבחירות, העם צריך להחליט מי ינהיג אותו". את הדברים אמר בסרטון שפרסם בדף הפייסבוק שלו. "אנחנו רוצים שלטון חוק שוויוני", הוסיף ראש הממשלה. "אנחנו מכבדים את בתי המשפט, אבל אנחנו צריכים להבטיח שכל הקלקולים שתיקונם מבטיח את שלטון החוק יתבצעו".

קודם לכן, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס למצבו המשפטי של נתניהו בפתח ישיבת סיעתו ואמר כי "כל ניסיון להכריע את הסוגיה במקומות אחרים, כולל פה בכנסת על ידי מתן חסינות - תהיה פגיעה באמון הציבור במערכת. זה יהיה להערכתי קרע בין הציבור הרחב למערכת הפוליטית. אני חושב שהמגרש הנכון הוא בית משפט". עוד הוסיף ליברמן כי הוא "מאחל שבסוף התהליך ראש הממשלה יצא זכאי, צח כשלג.

בתוך כך, גורם משפטי מסר לחדשות 13, כי אם יהיו בחירות ונתניהו יהיה מועמד להרכיב ממשלה - היועץ יתקשה להגן על זה בבג"ץ, לכן הוא ינחה את נשיא המדינה ראובן ריבלין לא להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו. נוסף על כך, על פי אותו גורם, מנדלבליט לא יגן בבג"ץ על חסינות שתינתן לנתניהו על ידי הכנסת.