סער קורא לנתניהו להתפטר: המדינה תקועה, הוא צריך לקבל אחריות

בכיר הליכוד אמר בריאיון בכאן רשת ב' כי "רה"מ לא הצליח להקים ממשלה פעמיים, ואינני רואה כיצד הוא מצליח בעתיד". ישראל כץ: השתלחויותיו של סער - חציית קו אדום

זמן צפייה: 09:45

בכיר הליכוד ח"כ גדעון סער קרא הבוקר (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר ואמר כי "ראש הממשלה פעמיים לא הצליח להקים ממשלה, ואינני רואה כיצד הוא מצליח בעתיד הנראה לעין. אני חושב שהוא היה צריך לקבל אחריות, לא בגלל כתב האישום אלא בגלל שהמדינה תקועה. אם הייתי בנעליו הייתי מקבל אחריות, מתפטר, ומאפשר לנו לקדם הליך דמוקרטי", את הדברים בריאיון בכאן רשת ב'.

מסביבת נתניהו נמסר כי "חבל שגדעון סער לא הקשיב אתמול לפעילי הליכוד שהבהירו לו: 'הליכוד זה משפחה ובמשפחה לא בוגדים'".

מוקדם יותר, גם השרה מירי רגב התראיינה בכאן ותקפה את גדעון סער על קריאתו לפריימריז: "מצפה שדעון סער יחזק את רה"מ והליכוד, ולא יפצל את המפלגה. ולא יפעל בעיתוי כזה כדי להכניס לנתניהו סכין בגב".

לכתבות נוספות בנושא >> 

סער לחדשות 13: "מזהה פאניקה מהאפשרות של פריימריז"

הכנות בליכוד להפגנת התמיכה בנתניהו: מי מהאומנים יגיע?

היועמ"ש: נתניהו לא חייב להתפטר – הנבצרות היא עניין ציבורי

ח''כ גדעון סער ויו''ר הליכוד בנימין נתניה
ח''כ גדעון סער ויו''ר הליכוד בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13, עומר מירון לע''מ

סער התייחס גם לדבריה והוסיף: "אני עדיין זוכר את הימים הלא רחוקים שמירי רגב התחנפה אלי ותקפה את ראש הממשלה, ואפילו הודיעה שהיא תתמוך בי אם אתמודד מולו. זה היה לפני שהיא התמנתה לשרה ועכשיו הדברים השתנו".

כמו כן, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס ליוזמת כחול לבן להקים ועדה להסרת החסינות של נתניהו, ואמר כי הוא "מתנגד ליוזמה להקים ועדת כנסת 15 ימים לפני פיזור הכנסת. זה לא נכון. זה להוסיף שמן על המדורה. המטרה לא מקדשת את האמצעי".

בתוך כך, שר החוץ ישראל כץ פנה לפעילי הליכוד ואמר: "השתלחויותיו האישיות של סער ברה״מ, בתקופת מבחן אישית ופוליטית רגישה זו, תוך קריאה להתפטרותו - היא בעיני חציית קו אדום של חברות ושותפות פוליטית, ונראות כניסיון להכשיר את הקרקע לפילוג הליכוד. יש להבדיל בין הזכות להתמודד לבין הניסיון להדיח ראש ממשלה, באמצעות הקדמת הפריימריז, או ניסיון לאסוף חתימות של חברי כנסת מהליכוד, כדי להקים ממשלה בראשות גנץ, בשותפות עם מרץ - כפי שעושים חלק מתומכיו של סער".

אתמול, סער התייחס בריאיון לחדשות 13 לכוונתו להתמודד על ראשות מפלגתו נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "אני מזהה פאניקה מהאפשרות של פריימריז". "התנועה לא שייכת לאף אחד. יש זכות לכל חבר להתמודד בה, ויש זכות לכל חבר לבחור בה", הוסיף סער. "אני קורא לנתניהו לקיים פריימריז מהירים כדי להימנע מבחירות שלישיות – זו לא גזירת גורל".

"אני קורא לנתניהו לקיים פריימריז מהירים כדי להימנע מבחירות שלישיות, אין שום סיבה לגרור את המדינה לבחירות שלישיות כשראש הממשלה בעצמו הגדיר אותן כדבר שהוא טירוף מערכות", המשיך סער. "אני מתמודד מתוך תחושה עמוקה שאם לא יהיה שינוי אנו עלולים להמשיך את המשבר הפוליטי במדינה למשך תקופה בלתי ידועה או להעביר את השלטון ליריבינו הפוליטיים".