הפרקליטות לביהמ"ש: על רה"מ להגיע לנאום פתיחת שלב ההוכחות

נתניהו ביקש פטור מדיונים בעדות אילן ישועה, אך לא מהנאום של ליאת בן ארי. הפרקליטות משאירה לשיקול בית המשפט את נוכחותו בעדות עצמה. "יש טעם בהגעה לנאום הפתיחה בהיבט של מראית פני הצדק"

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עורכי דינו עמית חדד ובועז בן צור
נתניהו עם עורכי דינו בעז בן צור ועמית חדד | צילום: ראובן קסטרו

הפרקליטות כתבה היום (חמישי) לבית המשפט כי מבחינתה, ראש הממשלה בנימין נתניהו חייב להתייצב לנאום פתיחת שלב ההוכחות במשפט ביום שני. עם זאת, היא משאירה לשיקול בית המשפט את חובת נוכחות בעדות אילן ישועה.

"המאשימה סבורה כי יש טעם ממשי לנוכחותו של הנאשם בנאום הפתיחה, שהינו מעמד הפתיחה של פרשת התביעה כולה, הן בהיבט של משמע הדברים על ידי הנאשם באופן בלתי אמצעי, והן בהיבט של מראית פני הצדק", כתבה הפרקליטות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

משרד הבריאות: עלייה נוספת במקדם ההדבקה – הגבוה מזה שבועיים

רוב מצביעי גוש השינוי: לפיד צריך לוותר על ראשות הממשלה • סקר

נתניהו: בנט וסער – בואו נשים את המשקעים מאחורינו ונקים ממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: ראובן קסטרו

בד בבד, נתניהו עצמו הגיש בקשה לפטור מהדיונים בעדות ישועה, אך לא מנאום הפתיחה, שאותו תישא התובעת הראשית ליאת בן ארי. בשל כך, ראש הממשלה אכן צפוי להגיע לדיון, לפחות לזמן קצר.

אתמול, כזכור, פרקליטי נתניהו טענו כי "כיוון שלראש הממשלה לא היה קשר עם אילן ישועה, וממילא נוכחותו אינה תורמת לדיון בשום צורה, פרקליטי ראש ראש הממשלה יבקשו לפטור אותו מהשתתפות בחקירותיו של ישועה. זו בקשה מקובלת בתיקים בהיקפים דומים".

מוקדם יותר אתמול התקיימו בסביבת ראש הממשלה התייעצויות לקראת פתיחת שלב ההוכחות במשפטו. בדיון זה ייחקר ישועה בחקירה ראשית ויספר על הלחצים שהפעילו עליו בני הזוג אלוביץ' בעניין סיקור בני משפחת נתניהו. על פי כתב האישום, בני הזוג נתניהו ובנם הפעילו לחץ רב על בני הזוג אלוביץ' כדי לקבל סיקור אוהד.

כזכור, שלשום פורסם בחדשות 13 כי הפרקליטות העבירה להגנה שבע הקלטות שטרם נודע על קיומן, בהן שיחות שקיים ישועה עם בני הזוג אלוביץ'. ההקלטות נמצאו על ידי מומחה מטעם ההגנה. בין היתר, בהקלטות שהגיעו לידי ההגנה נשמעת רעייתו של בעל השליטה בחברת בזק אומרת לישועה כי צריך למצוא חומרים נוספים על משה כחלון ולתקוף אותו יותר עקב תמיכתו בביצוע רפורמות בבזק. כמו כן, היא ביקשה ממנו שהאתר יהיה יותר אובייקטיבי.