משרד הבריאות: עלייה נוספת במקדם ההדבקה – הגבוה מזה שבועיים

מנתוני המשרד עולה כי אתמול אובחנו 489 ישראלים חיוביים לקורונה, כאשר 1.3% מהבדיקות היו חיוביות. מספר הנשאים הפעילים והחולים שבמצב קשה ממשיך לרדת. 4.78 מיליון חוסנו עד כה במנה השנייה

בדיקת קורונה
בדיקת קורונה | צילום: חדשות 13

מקדם ההדבקה בישראל עלה זה היום השני ברציפות והוא עומד הבוקר (חמישי) על 0.64 – הגבוה ביותר מזה שבועיים, כך עולה מנתוני משרד הבריאות. עוד עדכן המשרד כי 489 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, כאשר 1.3% מהבדיקות היו חיוביות. בכך, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-833,281 בני אדם.

בד בבד, מספר הנשאים הפעילים בישראל ממשיך לרדת והוא עומד כעת על 7,200, מהם 385 חולים במצב קשה, מתוכם 187 מונשמים. מניין המתים עלה ל-6,214. בתוך כך, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם, כאשר עד כה חוסנו 5.24 מיליון אזרחים במנה הראשונה, כאשר 4.78 מיליון מהם קיבלו גם את המנה השנייה.

לכתבות בחדשות 13 >>

משפחות נזקקות נגד משרד הפנים: לא קיבלנו תלושי מזון כמובטח

פרקליטי נתניהו יבקשו: פטור מהשתתפותו בפתיחת שלב ההוכחות

גנץ תוקף: "במקום להתייצב בביהמ"ש – נתניהו מבקש לחפור תחתיו"

חיסון נגד קורונה לצעירה
חיסון נגד קורונה לצעירה | צילום: רויטרס

כזכור חברת פייזר-ביונטק פרסמה אתמול נתונים לפיהם התקבלו 100% הצלחה בניסוי חיסון הקורונה שפיתחו בקרב 2,260 נערים מתבגרים בני 15-12, בעוד שגופם פיתח כמות גדולה מאוד של נוגדנים בתגובה לחיסון - יותר מבני 25-16. כמו כן, מהחברה נמסר כי לא נמצאו סיכונים בטיחותיים בשימוש החיסון בקרב קבוצה זו. מייד לאחר פרסום הנתונים מטעם חברת התרופות, הודיע משרד הבריאות בישראל כי "עם אישור ה-FDA, נחל לחסן ילדים בארץ"

מנכ"ל החברה, אלברט בורלה, אמר בתגובה: "אנו מתכננים להגיש את תוצאות השלב השלישי של הניסוי ל-FDA האמריקני לאישור שימוש חירום בשבועות הקרובים ולגופים רגולטוריים אחרים ברחבי העולם, בתקווה להתחיל לחסן קבוצת גילים זו לפני פתיחת שנת הלימודים".

אתמול עדכנה ענקית התרופות כי היא כבר חיסנה את הילדים הראשונים כחלק ממחקר על בטיחות, סבילות ויעילות החיסון בקרב גילאי 6 חודשים עד 11 שנים. כמו כן, החיסון יינתן לילדים בשתי מנות בהפרש של 21 ימים. הילדים יתחלקו לפי שלוש קבוצות גיל: 6 חודשים עד שנתיים, 5-2 שכבר קיבלו את החיסון בשבוע שעבר ו-5 עד 11 שיקבלו את החיסון בשבוע הבא.