רוב מצביעי גוש השינוי: לפיד צריך לוותר על ראשות הממשלה • סקר

מסקר חדשות 13 עולה כי 38% ממצביעי הגוש המתנגדים לנתניהו מאמינים כי יו"ר יש עתיד צריך להיות רה"מ. כמו כן, 80% מהישראלים לא מרוצים מתוצאות הבחירות וסבורים שתהיה מערכת בחירות נוספת

זמן צפייה: 03:34

בחירות 2021: 62% ממצביעי גוש השינוי סבורים כי על מנת להחליף את נתניהו - יאיר לפיד צריך לוותר לנפתלי בנט על ראשות הממשלה - כך עלה הערב (רביעי) מסקר של חדשות 13, שנערך בשיתוף הפרופסור קמיל פוקס. לעומת התומכים, יש 38% ממצביעי הגוש להחלפת נתניהו שחושבים שיו"ר יש עתיד צריך לדבוק בעקשנותו.

עוד עלה מהסקר כי שבוע ויום מאז הבחירות - 80% מהציבור בישראל לא מרוצה מהתוצאות. רק 20% מתוך 707 הנשאלים הביעו שביעות רצון מחלוקת המנדטים אולם הרוב, כאמור - ובאופן שווה בין גוש נתניהו לגוש להחלפתו, דווקא הודו כי הם מאוכזבים מהתוצאות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שירה איסקוב ושכנתה שהצילה אותה נבחרו להשיא משואה

בכירים בליכוד נגד ריבלין: "לא קובע את תוצאות הבחירות"

גנץ תוקף: "במקום להתייצב בביהמ"ש – נתניהו מבקש לחפור תחתיו"

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13

ובעוד הצדדים מנסים להשיג רוב של 61 לקראת סבב ההתייעצויות שיתקיים בשבוע הבא אצל נשיא המדינה, 80% מהציבור הודו כי לתחושתם - פנינו לבחירות נוספות, וחמישיות במספר בתוך קצת יותר משנתיים. רק 20% מהנשאלים מאמינים שתוקם כאן, איכשהו, ממשלה יציבה.

הנסקרים המשתייכים לגוש נתניהו נשאלו מה דעתם באשר להקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו ובתמיכת רע"ם של מנסור עבאס, והם האם תומכים בממשלה שכזו? 45% מהם השיבו בחיוב, לעומת 39% - שתשובתם הייתה שלילית.

שאלה נוספת שעלתה בפני הנסקרים הייתה בעניינו של נפתלי בנט: האם אתם מעדיפים שיו"ר ימינה יכהן כשר בכיר בממשלה בראשותו של נתניהו, או שמא אתם מעדיפים אותו בתור ראש ממשלה ברוטציה, עם יאיר לפיד? 51% מכלל המצביעים העדיפו שבנט ייכנס לממשלה עם נתניהו, לעומת 49% שמעדיפים את הרוטציה. גם בקרב מצביעי ימינה, ההתפלגות זהה.

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13

הסקר כלל  707 נשאלים, מהם 603 מהאוכלוסייה היהודית ו-104 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך ע"י חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.5%. הנתונים שוקללו לפי הצבעה קודמת ולפי מגזר דתי. הנשאלים במגזר היהודי נשאלו על הצבעתם האחרונה. בכל השאלות קואליציית נתניהו הוגדרה כ: ליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית. קואליציית שינוי הוגדרה כ: כלחול לבן, יש עתיד, ישראל ביתנו, תקווה חדשה, העבודה ומרצ.