שירה איסקוב ושכנתה שהצילה אותה נבחרו להשיא משואה

השרים רגב וטרופר הודיעו כי איסקוב, ששרדה ניסיון רצח ע"י בעלה, תשתתף בטקס יום העצמאות בהר הרצל יחד עם עדי גוזי. "השתיים, שהיו זרות, הפכו ביום אחד לסמל של אחווה ישראלית ומודל לאומי"

זמן צפייה: 03:11

שירה איסקוב, האישה שניצלה מניסיון רצח על ידי בעלה והפכה לסמל במאבק באלימות נגד נשים, ועדי גוזי - השכנה שהצילה אותה, נבחרו להשיא משואה בטקס המסורתי שיתקיים בעוד כשבועיים בהר הרצל, ביום העצמאות ה-73 למדינת ישראל - כך הודיעו הערב (רביעי) השרים מירי רגב וחילי טרופר, אשר קיבלו את המלצת הוועדה הציבורית לבחירת המועמדים.

כזכור, איסקוב בת ה-33 הייתה קורבן למעשה אלימות אכזרי מצד בן זוגה לשעבר, שניסה לרצוח אותה בערב ראש השנה האחרון לעיני בנם התינוק. מי שהצילה אותה הייתה, כאמור, גוזי - בת 33 גם כן, שעשתה זאת "בתושייה רבה", לדברי הוועדה, "סיכנה את חייה והפגינה אומץ וערבות הדדית".

איסקוב עצמה, נפצעה אנוש והחלימה לאחר הליך שיקום ארוך. בעוד היא מחלימה מפצעיה, היא החליטה להיחשף לציבור על מנת לעזור לנשים נוספות שחיות במעגל האלימות להעלות את נושא האלימות נגד נשים לסדר היום הציבורי. "שירה נלחמה והתעקשה על מיצוי הדין עם התוקף תוך חשיפת שמו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ תוקף: "במקום להתייצב בביהמ"ש – נתניהו מבקש לחפור תחתיו"

בכירים בליכוד נגד ריבלין: "לא קובע את תוצאות הבחירות"

ריבלין קיבל את תוצאות הבחירות: "העם תובע חיבורים לא שגרתיים"

שירה איסקוב, הותקפה על ידי בעלה אביעד משה
שירה איסקוב, הותקפה על ידי בעלה אביעד משה | צילום: חדשות 13

בנימוקי הוועדה נכתב כי "השתיים מבטאות דוגמה אישית של חירות הבחירה ושל 'החופש להיות' כאישה וכאדם. עדי, שלא עמדה מנגד לשמע זעקותיה של שירה, ושירה, שבפניה החשופות ובמאבקה המשפטי והערכי מהווה מודל לאומץ ותעוזה, נושאות יחד בגאון את האחווה הישראלית והחירות ללחום ללא מורא אל מול האלימות של גברים נגד בנות זוגן".

"עדי ושירה, הפכתן את נצחון הרגע למשימת חיים, שלב נוסף במאבקנו העיקש באלימות נגד נשים בישראל. לאורו של אומץ ליבכן נלך מתוך אחווה ישראלית ומתוך אמונה, כי מאבקכן - מאבקנו. באשר הלכתן באומץ נלך ונמגר יחד את הנגע הנורא של אלימות נגד נשים בישראל".

טקס הדלקת המשואות
טקס הדלקת המשואות | צילום: מרכז ההסברה

השרים רגב וטרופר הוסיפו גם הם כי "שירה ועדי, שכנות, שהיו זרות, הפכו ביום גורלי אחד לסמל של אחווה ישראלית בחוד החנית של המאבק באלימות נגד נשים. שירה, שכמעט קופחו חייה בידי מי שהיה בן זוגה, שרדה את התופת בזכות תושייתה ועוז רוחה של עדי".

"עדי, אשר נשמעה לאמירות בנה שהצליח לשמוע את בכיו של תינוקה של שירה. שירה קמה משאול האלימות, עמדה זקופה ובפנים גלויות מול מי שעמד לרצוח אותה ומול כלל החברה בישראל וביטאה בקול רם ובוטח את הקול, שרצו להשתיק לעד".