גנץ תוקף: "במקום להתייצב בביהמ"ש - נתניהו מבקש לחפור תחתיו"

לאחר שלא קודם מינוי שר משפטים קבוע בעקבות מחלוקות פוליטיות, יו"ר כחול לבן יצא נגד רה"מ. "מטיל מורא על שופטיו, על הפרקליטים ועל אזרחי ישראל - לא אאפשר את הפגיעה בשלטון החוק"

בני גנץ ובנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף הערב (רביעי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בשל העובדה כי למרות שמחר יסיים גנץ את תפקידו כשר המשפטים הזמני - עדיין לא מונה שר משפטים קבוע עקב מחלוקות פוליטיות. "מחר יהיה יום חשוך בתולדות מדינת ישראל", אמר גנץ והסביר: "החל ממחר - לא יהיה שר משפטים".

"זה יום שבו ראש הממשלה מטיל מורא על שופטיו, על הפרקליטים ועל אזרחי ישראל כולם. במקום להתייצב בבית המשפט - הוא מבקש לחפור תחת יסודותיו", הוסיף. "אי-מינוי שר משפטים היא הוכחה ניצחת שנתניהו נמצא בניגוד אינטרסים בין האישי לבין המדינה. אנחנו בשעת חירום".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פייזר: 100% הצלחה בניסוי חיסון הקורונה בנערים בני 15-12

בכירים בליכוד נגד ריבלין: "לא קובע את תוצאות הבחירות"

הטרגדיה בדרך לטיול בחג: "ראיתי את בעלי על הכביש – והבנתי"

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

בהמשך, התייחס גם לסערה הפוליטית שאירעה הבוקר, אז יצאו בכירים בליכוד נגד נשיא המדינה ראובן ריבלין ואמרו כי "נשיא לא קובע את תוצאות הבחירות - אסור לו להיות שחקן פוליטי". "נתניהו שולח את אנשיו להשתלח בנשיא כדי לחתור תחת החוק והממלכתיות", זעם גנץ, והבהיר: "לא אאפשר את הפגיעה השלטון החוק".

כאן, קרא יו"ר כחול לבן לתומכיו של נתניהו, וביקש: "אל תתנו את ידכם להמלצה על נאשם בפלילים ששם את האינטרסים שלו לפני האינטרסים של המדינה. ולאלו שמאמינים או עלולים להאמין בהמשך להבטחות הסרק שלו - חשוב שתבינו: זו בדיוק המזימה שלו, זו בדיוק הדרך שבה הוא מתנהל. הוא ישתמש - ויזרוק".

ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: ראובן קסטרו

כזכור, ביום שני הייתה אמורה להתקיים ישיבת ממשלה, אולם זו בוטלה בשל מחלוקות על מינוי קבע לשר המשפטים. בכחול לבן טענו כי בליכוד סירבו לאשר את מינוי הקבע, ולכן ביטלו את הישיבה על תוספת תקציב בסך של שבעה מיליארד שקלים למערכת הבריאות. "זו פגיעה בשלטון החוק ובדמוקרטיה", נכתב בהודעת כחול לבן.

אלא שבליכוד לא נשארו חיייבים, ותקפו בחזרה: "בשביל מינויים וג'ובים, גנץ מונע את חתימת החוזים למיליוני חיסונים שנדרשים לאזרחי ישראל לקראת החיסון הבא. אם הממשלה לא תאשר מיידית את החוזים שהשיג נתניהו, חברות החיסונים עלולות לבטל אותם ולהעבירם למדינות אחרות".