אחרי תוצאות המדגם: פרקליטי נתניהו צפויים לבקש דחייה במשפטו

עורכי דינו של ראש הממשלה, שטוענים שלא קיבלו את כל חומרי המשפט וכן ועדת ההיתרים צפויה להתכנס ולדון בבקשתו, יפנו לביהמ"ש - וידרשו השהייה. זאת, ברקע תוצאות הבחירות והרכבת הממשלה

זמן צפייה: 01:12

ישראל בוחרת: פרקליטי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפויים לבקש השבוע דחייה, כך דווח הערב (שני) ברקע תוצאות מדגם הבחירות.

כזכור, ב-17 במארס בשבוע הבא, צפוי להתייצב נתניהו בבית המשפט להקראת כתב האישום נגדו. פרקליטיו טוענים לבקשת הדחייה מכמה סיבות. האחת היא שהם לא קיבלו את כל חומרי המשפט מהפרקליטות, כמו כן, ועדת ההיתרים צפויה להתכנס ולדון בבקשת ראש הממשלה לבקשת תרומה למימון הוצאות משפטו יום לאחר פתיחת המשפט נגדו.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מדגם חדשות 13: 37 מנדטים לליכוד, 32 לכחול לבן; 60 לגוש הימין

הליכוד: "נתניהו שוחח עם ראשי הימין וסיכם על ממשלה לאומית"

שלח: "צריך להציע אלטרנטיבה לנתניהו – לא רק בניקיון הכפיים"

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

על פי רוב, בית המשפט נענה לבקשות דחייה - אך הדבר תלוי בהרכב השופטים. קיים סיכוי שהם יבקשו מנתניהו להגיע לדיון, ושם ידונו בדברים. עמדת היועמ"ש בשלב הזה חשובה מאוד, כשידוע שמנדלבליט אמר מוקדם יותר היום שאין מניעה משפטית בהרכבת ממשלה על ידי נתניהו.

כזכור, ממדגם חדשות 13 והפרופ' קמיל פוקס עלה כי המפלגה המובילה היא הליכוד עם 37 מנדטים מול כחול לבן שקיבלה 32 מנדטים בלבד. המפלגה השלישית בגודלה היא הרשימה המשותפת עם 14 מנדטים, אחריה ש"ס עם תשעה מנדטים. לישראל ביתנו ויהדות התורה מספר זהה - שמונה מנדטים לכל אחת. מפלגת העבודה-גשר-מרצ נחלשה משמעותית וזכתה לשישה מנדטים בלבד, וכך גם ימינה עם מספר זהה של מנדטים. כצפוי, עוצמה יהודית לא עברה את אחוז החסימה.

החלוקה לגושים, מדגם חדשות 13
החלוקה לגושים, מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13
נכון לתוצאות המדגם, לגוש הימין יש 60 מנדטים, לגוש השמאל-מרכז יחד עם הרשימה המשותפת 52 מנדטים, וליברמן, שוב, מחזיק את המפתחות להרכבת הממשלה עם שמונה מנדטים.

לפי מדגם חדשות 12, לליכוד יש 37 ולכחול לבן 33. הרשימה המשותפת זכתה ב-14 מנדטים, ש"ס בתשעה, יהדות התורה, ימינה, והעבודה-גשר-מרצ - עם שבעה מנדטים כל אחת. לישראל ביתנו יש שישה מנדטים ועוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

גם במדגם של חדשות כאן נרשמה מפלה לכחול לבן, כאשר הליכוד זכתה ב-36 מנדטים וכחול לבן ב-33. לרשימה המשותפת נרשמו 15 מנדטים, לש"ס תשעה, ליהדות התורה שמונה מנדטים. ימינה זכתה בשבעה מנדטים, ונרשם תיקו בין ישראל ביתנו לבין העבודה-גשר-מרצ עם שישה מנדטים לכל אחת. גם במדגם הזה עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.