הליכוד: "נתניהו שוחח עם ראשי הימין וסיכם על ממשלה לאומית"

לאחר שמתוצאות המדגם עלה כי המפלגה בראשות נתניהו זכתה ל-37 מנדטים וגוש הימין ל-60, רה"מ שוחח עם ראשי מפלגות מחנה הימין. כץ: "הישג ענק לליכוד והבעת אמון עצומה בראש הממשלה"

זמן צפייה: 01:47

ישראל בוחרת: לאחר פרסום תוצאות המדגם הערב (שני), לפיו הליכוד זכתה ב-37 מנדטים וגוש הימין ב-60, ממפלגת הליכוד נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו שוחח הערב עם כל ראשי מפלגות המחנה הלאומי וסיכמו להקים ממשלה לאומית חזקה לישראל בהקדם".

שר החוץ ישראל כץ התייחס לתוצאות המדגם וכתב בחשבון הטוויטר: "הישג ענק לליכוד והבעת אמון עצומה בראש הממשלה. יש כאן הכרעה ברורה - נתניהו ניצח, כחול לבן הפסידו, גנץ צריך להרים טלפון ולאחל לראש הממשלה בהצלחה". בתוך כך, נתניהו התקשר ליו"ר ש"ס אריה דרעי וליו"ר ימינה נפתלי בנט ובירך אותם על התוצאות.

לכתבות נוספות בנושא >> 

מדגם חדשות 13: 37 מנדטים לליכוד, 32 לכחול לבן; 60 לגוש הימין

ריבלין: "לא מגיעה לנו עוד מערכת בחירות איומה ומטונפת"

שנה של קמפיינים: איך הגענו לסיבוב נוסף של בחירות?

מדגם חדשות 13
מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-0203303355' autoplay='0' credit='' desc='חגיגות בקרב מקורבי רה"מ לאחר תוצאות המדגם' kid='1_ge4ieb7s' duration='59'']

השרה מירי רגב התייחסה לתוצאות המדגמים ואמרה כי "יש כאן ניצחון ענק לליכוד ותבוסה לשמאל הישראלי. גנץ צריך להתקשר לראש הממשלה, להודות בתבוסה שלהם ולהפסיק עם התחכום".

ח"כ ניר ברקת התראיין לחדשות 13 לאחר פרסום המדגם ואמר כי "העם אמר את דברו. אין ספק שנתניהו זכה לאמון אישי. יש לנו אתגרים לאומיים אדירים, שנה היינו בקיפאון, ואני תקווה שכולם היום ישנסו מותניים ויעזרו לרה"מ להרכיב ממשלה יציבה. התושבים רוצים לראות ממשלה יציבה שיכולה להביא הישגים. מקווה ומאמין שתהיה אוזן קשבת בכלל סיעות הבית ולא רק בגוש הימין".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-0203202236' autoplay='0' credit='' desc='ניר ברקת לאחר תוצאות המדגם' kid='1_4n6gb3t1' duration='216'']

גם חבר הכנסת גדי יברקן, שכזכור ערק מכחול לבן לליכוד, התייחס לתוצאות המדגם ואמר כי "בין 2-3 מנדטים מהקהילה האתיופית חזרו יחד איתי הביתה. עכשיו גם בליכוד מבינים שבלעדינו הם לא יכולים להרכיב ממשלה ולנצח בבחירות. אני גאה על כך שהקהילה עמדה מאחורי".


כאמור, ממדגם חדשות 13 והפרופ' קמיל פוקס עלה כי המפלגה המובילה היא הליכוד עם 37 מנדטים מול כחול לבן שקיבלה 32 מנדטים בלבד. המפלגה השלישית בגודלה היא הרשימה המשותפת עם 14 מנדטים, אחריה ש"ס עם תשעה מנדטים. לישראל ביתנו ויהדות התורה מספר זהה - שמונה מנדטים לכל אחת. מפלגת העבודה-גשר-מרצ נחלשה משמעותית וזכתה לשישה מנדטים בלבד, וכך גם ימינה עם מספר זהה של מנדטים. כצפוי, עוצמה יהודית לא עברה את אחוז החסימה.

נכון לתוצאות המדגם, לגוש הימין יש 60 מנדטים, לגוש השמאל-מרכז יחד עם הרשימה המשותפת 52 מנדטים, וליברמן, שוב, מחזיק את המפתחות להרכבת הממשלה עם שמונה מנדטים.