מדגם חדשות 13: 37 מנדטים לליכוד, 32 לכחול לבן; 60 לגוש הימין

מפלה לכחול לבן: נתניהו רחוק מנדט אחד מהקמת ממשלה. גוש המרכז-שמאל - 52 מנדטים. הרשימה המשותפת - 14, ש"ס - 9, ישראל ביתנו ויהדות התורה - 8, והעבודה וימינה עם 6 מנדטים • ישיר

זמן צפייה: 01:47

ישראל בוחרת: ממדגם חדשות 13 והפרופ' קמיל פוקס עלה כי המפלגה המובילה היא הליכוד עם 37 מנדטים מול כחול לבן שקיבלה 32 מנדטים בלבד. המפלגה השלישית בגודלה היא הרשימה המשותפת עם 14 מנדטים, אחריה ש"ס עם תשעה מנדטים. לישראל ביתנו ויהדות התורה מספר זהה - שמונה מנדטים לכל אחת. מפלגת העבודה-גשר-מרצ נחלשה משמעותית וזכתה לשישה מנדטים בלבד, וכך גם ימינה עם מספר זהה של מנדטים. כצפוי, עוצמה יהודית לא עברה את אחוז החסימה.

נכון לתוצאות המדגם, לגוש הימין יש 60 מנדטים, לגוש השמאל-מרכז יחד עם הרשימה המשותפת 52 מנדטים, וליברמן, שוב, מחזיק את המפתחות להרכבת הממשלה עם שמונה מנדטים.

לכתבות נוספות בנושא >> 

ריבלין: "לא מגיעה לנו עוד מערכת בחירות איומה ומטונפת"

יורדים נמוך: קרבות הלכלוך של המפלגות הגדולות במערכת הבחירות

שנה של קמפיינים: איך הגענו לסיבוב נוסף של בחירות?

מדגם חדשות 13
מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13
החלוקה לגושים, מדגם חדשות 13
החלוקה לגושים, מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13

לפי מדגם חדשות 12, לליכוד יש 37 ולכחול לבן 33. הרשימה המשותפת זכתה ב-14 מנדטים, ש"ס בתשעה, יהדות התורה, ימינה, והעבודה-גשר-מרצ - עם שבעה מנדטים כל אחת. לישראל ביתנו יש שישה מנדטים ועוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

גם במדגם של חדשות כאן נרשמה מפלה לכחול לבן, כאשר הליכוד זכתה ב-36 מנדטים וכחול לבן ב-33. לרשימה המשותפת נרשמו 15 מנדטים, לש"ס תשעה, ליהדות התורה שמונה מנדטים. ימינה זכתה בשבעה מנדטים, ונרשם תיקו בין ישראל ביתנו לבין העבודה-גשר-מרצ עם שישה מנדטים לכל אחת. גם במדגם הזה עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה

מדגם חדשות 13
מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13
מדגם חדשות 13
מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13

כזכור, בסקר האחרון שנערך ביום שבת הליכוד וכחול לבן היו בתיקו וקיבלו 33 מנדטים כל אחת. הרשימה המשותפת נחלשה לעומת הסקר, שבו קיבלה 15 מנדטים. גם העבודה-גשר-מרצ נחלשה משמעותית אחרי שנצפו לה תשעה מנדטים, וכך גם ימינה שקיבלה שמונה מנדטים בסקר. ישראל ביתנו ויהדות התורה דווקא התחזקו לעומת הסקר האחרון כל אחת במנדט אחד, וכך גם ש"ס.

הליכוד התחזקה מאוד גם בהשוואה לבחירות שנערו בחודש ספטמבר האחרון, וכחול לבן דווקא נחלשה. כזכור, בבחירות האחרונות הליכוד זכתה ל-32 מנדטים בלבד וכחול לבן עקפה אותה עם 33 מנדטים. הרשימה המשותפת זכתה ל-13 מנדטים, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי אמנם רצו בנפרד אך זכו ל-11 מנדטים, כלומר נחלשו בחמישה מנדטים לעומת המדגם הנוכחי.  ש"ס זכתה בבחירות הקודמות למספר זהה כמו במדגם הנוכחי, וגך דם ישראל ביתנו. יהדות התורה קיבלה שבעה מנדטים בבחירות.