נציגי רה"מ אספו את חומרי החקירה; יתואם שימוע

לחדשות 13 נודע כי נתניהו ועורך דינו עמית חדד הגיעו להסכמות על תשלום מקדמה לשכר טרחה. פרקליטו הודיע למנדלבליט על כוונתו לקדם את הליך השימוע ולקבוע מועד בהתאם

זמן צפייה: 00:48

פרקליטות המדינה אישרה הבוקר (שלישי) כי באי כוחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיעו אל משרדי פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) ואספו את חומרי החקירה בעניינו של רה"מ. לדברי הפרקליטים, בכוונתם ליצור קשר עם לשכת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט עד ה-20 במאי לשם תיאום מועד שימוע.

לחדשות 13 נודע כי מעט מוקדם יותר, הגיע ראש הממשלה להסדר זמני עם אחד מפרקליטיו, עורך דין עמית חדד, על תשלום מקדמה לשכר הטרחה שלו. שאר הפרקליטים עדיין לא הגיעו להסדר עם רה"מ ועל כן עדיין לא מטפלים בחומרי החקירה.  בהודעה מטעמו של נתניהו נמסר כי הוא "עומד על זכותו לקבל סיוע כספי להגנתו המשפטית, כמו כל איש ציבור, אל מול סכומי העתק שהמדינה הוציאה בעניינו".

עוד בחדשות 13:

מנדלבליט הבהיר לפרקליטי נתניהו: השימוע יתקיים עד 10 ביולי

מנדלבליט נגד הפרקליטות: מדוע תיק 2000 לא הפך לתיק שוחד?

היועמ"ש: חומרי החקירה נשלחו לפרקליטי רה"מ, אך הם סירבו לקבלו

נתניהו ומנדלבליט בישיבת ממשלה
נתניהו ומנדלבליט בישיבת ממשלה | צילום: רויטרס

כזכור, שלשום הגיב פרקליטו של ראש הממשלה, עו"ד נבות תל צור, להודעת היועץ המשפטי לממשלה, לפיו סירב לקבל את חומרי החקירה כהכנה לשימוע המתקרב. "השליח הונחה למסור את החומרים לידיי בלבד", טען. "מכיוון שלא הייתי במשרד – השליח החליט שלא להשאיר את חומרי החקירה. על כן, אין ממש בפרסום הנמהר לתקשורת כי חומרי החקירה 'נמסרו היום' לבאי כוחו של ראש הממשלה".

על אף שהכחיש כי סירב לקבל את חומרי החקירה, חזר במכתבו תל צור על טענתו בדבר עיכוב תשלום שכר הטרחה. "הניסיון להמציא לנו באופן חד צדדי את חומרי החקירה, חרף ההודעה המפורשת בכתב שמסרנו לכם כי לא קיבלנו על עצמנו את האחריות להליך השימוע, אינו במקום והוא משול לניסיון להמציא כתבי דין לעורך דין שלא הוסמך לטפל בתביעה", טען. "הודענו לכם במפורש כי פרקליטיו של ראש הממשלה התנו את קבלת אחריותם בהליך השימוע בהסדרה תחילה של תשלום שכר טרחתם".

בתגובה לטענות, גורמים בפרקליטות טענו כי "הסיפור של הסנגורים פשוט לא נכון. השליח קיבל הנחייה להעביר את החומר לנבות תל צור או למזכירה שלו. הוא הגיע למזכירה, היא פתחה את המעטפה והתקשרה בנוכחות השליח לתל צור. היא הקריאה לו את המכתב ואמרה לו שיש גם חומר מצורף, והוא הורה לה שלא לקבל את המכתב ולהחזיר אותו לשליח". לדבריהם, "השליח חזר המום לפרקליטות - אמר שדבר כזה עוד לא קרה לו".

נבות תל צור
נבות תל צור

כזכור, ביום רביעי פנו פרקליטיו של נתניהו במכתב למנדלבליט, והודיעו כי הם מעוניינים בהליך השימוע, אולם הם מבקשים לדחות אותו בכמה חודשים; המועד האחרון שנקבע לתיאום השימוע היה ה-10 במאי. במכתב טענו פרקליטי נתניהו כי הזמן שניתן להם להיערך לשימוע אינו מספיק; הם גם הוסיפו במכתב, כי "עניין שכר הטרחה שלהם טרם הוסדר", וכי "הנושא נמצא בוועדת ההיתרים".

היועץ המשפטי השיב במכתבו לפניית פרקליטי ראש הממשלה והעיר כי "קיים קושי רב בטענה בדבר היקף חומרים גדול או בדבר הזמן הרב הדרוש ללימודו, שעה שהיא נטענת ממי שבחר משך תקופה כל כך ארוכה שלא לקבל את חומר החקירה ולהתחיל לעיין בו". עם זאת, אישר היועץ דחייה של עשרה ימים בתאריך קביעת השימוע - עד 20 במאי.

מנדלבליט, נתניהו
מנדלבליט, נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום/לע''מ, רויטרס

לפני כשבועיים הודיע היועמ"ש לפרקליטי נתניהו, כי "אם לא יתואם תאריך שימוע עד ה-10 במאי, הוא יקבל החלטה סופית בעניינו של ראש הממשלה על סמך חומר הראיות שבפניו". זמן קצר קודם לכן אמרו עורכי הדין, כי אין בכוונתם לאסוף את חומרי החקירה, כל עוד לא הוסדר נושא שכר הטרחה שלהם. זאת על אף שהיו זמינים עבורם במשרדי פרקליטות מיסוי וכלכלה בתל אביב מזה שלושה שבועות.