מנדלבליט הבהיר לפרקליטי נתניהו: השימוע יתקיים עד 10 ביולי

עורכי דינו של ראש הממשלה הודיעו לאחרונה כי לא יאספו את חומרי החקירה עד שיוסדר נושא התשלום. היועמ"ש הודיע כי אין הצדקה לעיכוב: "סוגיית הסדרת שכר הטרחה אינה עומדת לפתחנו"

זמן צפייה: 01:00

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע אמש (ראשון) לפרקליטיו של ראש הממשלה נתניהו כי לא יאשר את בקשתם לדחיית השימוע, וכי עליהם לתאם את מועד עריכת השימוע עד 10 במאי. עוד אמר כי אם לא יתואם תאריך שימוע, יקבל החלטה סופית בעניינו על סמך חומרי הראיות שבפניו.

לאחרונה הודיעו סנגוריו של נתניהו כי אין בכוונתם לאסוף את חומרי החקירה, כל עוד לא הוסדר נושא שכר הטרחה שלהם. זאת על אף שהיו זמינים עבורם במשרדי פרקליטות מיסוי וכלכלה בתל אביב מזה שלושה שבועות.

במכתב ששוגר הערב לסנגורים באמצעות עוזרו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר גיל לימון, הובהר כי "סוגיית הסדרת שכר הטרחה אינה עומדת לפתחנו. על כן, אין בה כדי להצדיק כל עיכוב בהעברת ליבת חומרי החקירה לרשות ראש הממשלה או לידי באי כוחו, וממילא אין בדבר כדי להשפיע על מועד קיום השימוע".

עוד בחדשות 13:

מסתמן: לא יוגש כתב אישום נגד שרה נתניהו בתיק 4000

מנדלבליט נגד הפרקליטות: מדוע תיק 2000 לא הפך לתיק שוחד?

הערכה: נוני מוזס יואשם בשוחד בתיק 2000; נתניהו בסעיף מופחת

ראש הממשלה נתניהו נכנס לצוללת
ראש הממשלה נתניהו נכנס לצוללת | צילום: רויטרס

כזכור, עורכי הדין ביקשו לפני כחודשיים להימנע ממסירתם של חומרי החקירה בתיקים הקשורים לראש הממשלה לידיהם של החשודים בתיקים אלו, עד לאחר מועד הבחירות, בשל חשש מפני הדלפות של חומרים לאמצעי התקשורת, שישפיעו לטענתם על ציבור הבוחרים. בפנייתם הדגישו הסנגורים כי מדובר ב-"דחייה קצרה של כ-40 יום בלבד במסירת החומרים". לאחר ששקל את הבקשה, הסכים היועץ המשפטי לממשלה להשהות את מסירת החומרים, והחומרים הגיעו לפרקליטות יום לאחר הבחירות.

לפני כשבוע הורה מנדלבליט על השלמות חקירה בתיק 4000, שנדרשו בעקבות עדויות חדשות שנחשפו בתחקיר "המקור". עם זאת, גורם משפטי אמר שהעדויות לא יעכבו את תיק החקירה, שכן הן לא משנות את כיוון החקירה אלא מחזקות אותו. החוקרים לא הכירו אותן אולם הדברים שעלו בהן תאמו לרשת ולשיטה שהחוקרים איתרו בחקירות התיק. היועץ המשפטי לממשלה ובכירי אגף החקירות זיהו עדויות מעניינות שחשבו שצריכות להופיע בתיק החקירה. לכן, כמה גורמים, שחלקם לא זומנו לחקירה לפני כן, התבקשו להגיע ללהב 433 ולמסור עדות.

מערכת הקשרים בין נתניהו לבן דוד נתן מילקובסקי
מערכת הקשרים בין נתניהו לבן דוד נתן מילקובסקי | צילום: החדשות 13

לפני כחודש התפרסם כי הפרקליטות בודקת בקשה שהגיש נתניהו לוועדת ההיתרים לקבלת הלוואה מבן דודו, נתן מיליקובסקי ב-2009. הוועדה אישרה לנתניהו לקבל מבן דודו הלוואה של 350 אלף שקלים, אך ב-2010 לאחר שמכר את המניות החזיר חוב של 600 אלף שקלים. כמו כן, בפרקליטות בוחנים אם ב-2007 היה זה מיליקבוסקי שמכר את המניות לנתניהו במחיר נמוך מערכן באותה עת, מה שעשוי לרמז על מתנה אסורה.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "די בהודעת הפרקליטות שלא תחקור יותר את פרשת הצוללות, והודעת החברה הגרמנית שלא קנתה דבר עבור הצוללות מהחברה שראש הממשלה או בן דודו היו מושקעים בה, כדי להפסיק לחטט במניות שראש הממשלהדיווח עליהן לרשויות, וששולם עבורן מס מלא".